vågar man handla på webbhallen ?

Permalänk
Medlem

vågar man handla på webbhallen ?

HIS ATI Radeon X850XT PE 256MB Ice Q - Vivo / DVi (AGP)

undrar om någon som vet nån mer som säljer samma vara

HIS ATI Radeon X850XT PE 256MB Ice Q - Vivo / DVi (AGP)

har haft en del strul otur med webbhallen , sensate gångerna som har handlat via internet känns inte bra att handla där igen ? var ju snart ett årsen jag handlade sist på webbhallen

har de blivit bättre på ta hand om sina beställningar ?

vill helst ha nån annan mer påltligare internet butik som säljer samma vara

Visa signatur

Är dyslektiker
asus p4c800 E delux Intel 478 3.2GHzPrescott Hyper48 cup kylare Hitachi hårdisk250gb Crucial PC4000 BallistiX & Tr 500 mhz 1500 mb His 850 agp 540/1180 OCZ 700 watt Thermaltake Kandalf Super Tower Xaser VA9000BWS Plextor 716A IDE Samsung TS H352A

Permalänk

jag har köpt lite saker där och alldrig haft problem med dom. strul kan det alltid bli med alla internetbutiker, allt som behövs är lite otur.

Permalänk
Medlem

Har handlat för närmare 10 000kr där på c:a 3 år, samtliga betalningar i förskott, inte ett enda problem. Så jag rekommenderar dom i alla fall.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Medlem

Har inga negativa erfarenheter av dem hittills. Har också alltid beställt med förskottsbetalning.

Dock så verkar de ha lite väl långa leveranstider för tillfället.
En polare har inte fått sin order skickad på en vecka trots att varan
finns i lager.

Skulle tro att det beror på otakt sen flytten.

Permalänk
Medlem

har all fall nu bestället som postförskott , inte kul läga ut 5000 kr om det tar veckor,

Visa signatur

Är dyslektiker
asus p4c800 E delux Intel 478 3.2GHzPrescott Hyper48 cup kylare Hitachi hårdisk250gb Crucial PC4000 BallistiX & Tr 500 mhz 1500 mb His 850 agp 540/1180 OCZ 700 watt Thermaltake Kandalf Super Tower Xaser VA9000BWS Plextor 716A IDE Samsung TS H352A

Permalänk
Hedersmedlem

Otroligt.... "vågar jag handla" men shit. handlar du saker som tex inte finns i lager så är det inte webbis som sitter och löder tex ett graffekort om inte disten har den så är det så klart du får vänta.

samt sen när vill webbis ha pengar i förskott?

Visa signatur

Gammal är gubbe

Permalänk
Medlem

Vad är det med webhallen du tycker gör dom opålitliga?
Av alla de dator och elektronikspryl butiker jag beställt från de senaste åren (många) så är webhallen den sida jag tycker har fixat det bäst.

Supersnabb leveranstid vid postförskott (en dag cirka)
Mycket billiga leveranskostnader (Betalning med bank/kreditkort kostar t.ex. 35kr för 2 dvdfilmer eller t.ex. en amd processor)

Dessutom ett mycket stort utbud med väldigt mycket saker på lager. Den enda gången jag har behövt kontakta kundtjänst för hjälp har det funkat väldigt bra och dom är både kunniga och tillmötesgivande.

Sen så är det väldigt krånligt för alla datorbutiker att ge support om saker som inte finns i deras eget lager utan på ett centrallager då allting tar mycket längre tid. Detta ska man akta sej för då många butiker inte har något eget lager alls = värdelös support. Några exempel på dessa butiker är t.ex. datorgallerian.com och datorhandel.com.

Båda två ganska dåliga butiker med värdelös support som i princip är onåbara ibland.

Spånade iväg ganska mycket här men jaja, du får väl skumma igenom :D.

Permalänk
Hedersmedlem

Gabor29 har tydligen problem med att lita på butiker om du söker på tidigare inlägg.

Visa signatur

Gammal är gubbe

Permalänk
Medlem

Hade tidigare i veckan strul med att de aldrig skickade mina lagervaror. Tidigare har jag istort sett varit nöjd med dem, men nu kommer jag kolla upp många fler alternativ före jag beställer direkt från dem som jag brukade. Går inte hålla på och låta bli att skicka saker man redan betalat för.

Permalänk
Medlem

Handlar alltid på webhallen. Har just nu beställnigar på 13000:- där.

Man kan lita på dom och dom är trevliga!

Permalänk
Medlem

varan finns i lager hoss återförsäljaren , som tidigaste sickas nästa vecka fredag .

komplet har jag aldrig haft problem med ,

det tar inte 2 veckor sicka i från åter fösäljare till butiken

man klagar ju inte utan vidare ,

flera som skrivit om lager vänte tiden blivit längre i år sen för julen gått ett år nu , menar ska väl inte ta ett år flytta ,

föra året gick allt på ca 8 dagar ( vardagar ), från återförsljare till butik till post.

som sagt när varor finns hoss återförlsjre ska det inte ta mer än 10 vardagar ,

komplet har ju mer kontrol ordning reda på beställningarna ,

då tycker man andra kunda ha lika bra sköttsel om komplet klara det , väl inte för höga krav som kund ? att ha åsikt tycke ,

mins när skicka en vara på garanti för kontroll hoss webbhallen tog ca 4 veckor , om inte hade legt på i telefon hade det tagit längre tid , bara blivit liggande , för länge ,

förstår inte dig riktigt dahl´?

finns mer eller mindre internetbutiker osm kan lita mer på än visa andra ,

komplet kanlite mer på , där är ett företag som är mycket mer utevklad formad planerad hur saker ting har sina rutiner ,

visst är det lätt handla hoss webbhallen men när gäller garati , så är komplet mycket lättare ha med gör , + slipper frakten är liten sak som glädjer mig .

förutt sätter att webbhallen jobbar på att ta i fatt vad de har tappat ,

Det går lösa problem hoss webbhallen ,
medan vissa ställen kanske inte alls går ,
också där för ger komplet 10 ,
webbhallen 6 , i bettyg ,
Bara det man får på mine de ,
ett sätt hjälpa till som kund om nåt tar för långt tid ,
Webbhallen har ju själv sagt ring kolla ,
så ila tycker jag inte om webbhallen ,
Jag på , pekar deras brister ,
är mycket pengar läga ut , tycker jag , du har ju ett val att välj postförskott om det skulle gå mer än 4 veckor ,

kundens rätt betala på posten när det kommer , ser inget fel i det , att göra .

så hemskt tycker jag inte om webbhallen ,
är mer lite mer oroande ,när det gäller pengar ,
är inte så själv klart
själv säkerheten som kund ,
man känner inte samma sak för alla , finns även känslor , till företag som kund , för vi är olika , för att olika stituvationer har uppstoppt för olika kunder , haft otur 3 gånger i rad hoss webbhallen , eller beror på det finns brister i webbhallen ,
mer än hoss komplet , beror på mig , ska inte gå ut över , vad mam tycker kräver saklig rätt för alla kunder , eller fördomar ,

ja vet inte . hoppas mer tur denna gång så man kan forsätt handla ,

Det är bara företags åsikt om vissa brister , är inget alvarligt ,

finns värre företag , som undviker än handla på ,

är intressant att se om nåt har blivit bättre , intressant att före en diskution om företag som handlar om , alla kunder ser ju olika på olika saker tyckande , är ju demokratiska konsument frågor,

roligt trevligt prata på telefon med dem också webbhallen

Visa signatur

Är dyslektiker
asus p4c800 E delux Intel 478 3.2GHzPrescott Hyper48 cup kylare Hitachi hårdisk250gb Crucial PC4000 BallistiX & Tr 500 mhz 1500 mb His 850 agp 540/1180 OCZ 700 watt Thermaltake Kandalf Super Tower Xaser VA9000BWS Plextor 716A IDE Samsung TS H352A

Permalänk
Avstängd

Vänner,

Webbhallen har jag bara bra erfarenheter av.

Permalänk
Medlem

Har handlat där 3gånger varav 1gång så fick jag fel produkt men dom löste det fint och 1v. senare hade man rätt produkt i sin ägo

Visa signatur

-._.-

Permalänk
Medlem

hoppas att allt blir bättre nu när de harkommit igång ordentligt efter flytten, håller även på att nyanställa folk så..

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Medlem

Du kan känna dig lungn.. webbhallen är seriösa och allt detdär..

Visa signatur

Svarar du på ett inlägg, Citera mig!, tack!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gabor29
varan finns i lager hoss återförsäljaren , som tidigaste sickas nästa vecka fredag .

*en massa text*

Öhh... om det nu är så att du tycker att det tar för lång tid hos webhallen... VARFÖR handla dör överhuvudtaget?
Vill du ha snabb leverans/support så handla över disk hos något lokalt datorföretag istället och sluta klanka ner på de företag som säljer saker via nätet.

Visa signatur

Kunnskap är Mackt!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Megadeath
Öhh... om det nu är så att du tycker att det tar för lång tid hos webhallen... VARFÖR handla dör överhuvudtaget?
Vill du ha snabb leverans/support så handla över disk hos något lokalt datorföretag istället och sluta klanka ner på de företag som säljer saker via nätet.

var för ska det ta längre tid än vad det behövs ?
skulle i så fall behöva nya lag för konsument , max 14 dagar ( vardagar ) inom skäll tid ,
förstår ska finns gränser också ?

Är min åsikt , ber om repsket , inget mer ,
för våra olika åsikter tyckande ,

inte alla som har just denna produkt . apg .
Många minska ner på apg , till jänligheten , är på läger nivå nu sen 7800 serien , mindre efte fråga ,

jag klantar inte ner webbhallen , gått en tid , sen hade otur 3 gånger i rad,
man ska väl få ställa samma krav ? på alla företag som säljer ? får du repsktera,
att det råder brister som man kan prata om .

oftast i butik är oftare dyrare
i uddevalla är det dyrare , gått på tve 3 finns masor med butiker som inte är lika seriös ,
Oftast så finns inte alla butiker på internet , där kunder har skrivit sin kund åsikt , sin erfarenheten , lättare råka på oserösa butiker än , Lättare välja ut , internet företag , finns mer läsa om dem ,

samt inte hittar information om mindres små föratagre , var för ta onödig chans , när vet att man kan påverka saäga sin sak på inteternet , varit med som många andra ta vara på chans när man ska skriva om föratags , för motivera var för man bör handla där , rekomandera webbhallen också själv ,

webbhallen är inte dåliga , heller ,
Det finns andra förtag som kan ta upp som inte bör handla på . finns läsa på

http://se.pricerunner.com/ där folk skrever öppet bra dålig ,
bör vi få kunna gör det här också ?

jag har lärt mig , att siba elginganten onoff .
är inte till för de som inte villa bygga dator ,
Dålig support brister i kunskapp om data.
Man får bättre dator för samma pengar som man kan bygga själv
än köppa färdigt i desa butiker ,

För mig gäller det internet , läsa om företag , om kunder som handlat . mfl områden , svartlistan finns också , över företag ,

tycker uddevalla är jätte dyra på köppa data delar i små företag ,

klar komplet så ska väl webbhallen känna press jobba i kapp , webhhallen har varit bättre ,

ursäkt mig handla endå hoss webbhallen , finns värre bister i andra , förstår det uppstår en del brister vid en flytt

skulle kunna ha tvälning om vilket företag är bäst i sverige på sälja data delar , vore intessant se vilka som röstar ,

datorbutiken,com har ju jobbat i fatt sina brister kan väl till läga med visa kort stort + för de ,

webbhallen har tappat lite , efter komplet , tror de kommer i kapp

--------------------------------------------------------------------------------
( om man verkligen lässer vad jag skriver )
ligger en tanke bakom allt , inte nån toma toner som låter falsk sång , ligger värdiga medningar tankar ,

finns folk som förstår mig ändo fast man har svårt med skriva stava som dysliktiker, vissa har mer svårt mindre erfarenhete av dysliktiker .

så det repkterar jag , bara tar upp ämnet , innan nån hinner påpeka brister i stavningen , bara fråga om du inte förstog mit ord tar vi det på pm

folk har rätt skriva som de kan prata , så länge man kan göra sig förstånd ,

Visa signatur

Är dyslektiker
asus p4c800 E delux Intel 478 3.2GHzPrescott Hyper48 cup kylare Hitachi hårdisk250gb Crucial PC4000 BallistiX & Tr 500 mhz 1500 mb His 850 agp 540/1180 OCZ 700 watt Thermaltake Kandalf Super Tower Xaser VA9000BWS Plextor 716A IDE Samsung TS H352A

Permalänk
Hedersmedlem

hum ok?

Visa signatur

Gammal är gubbe

Permalänk
Avstängd

enda negativa erfarenhet jag har är att jag inte hittar deras fysiska butik när jag är i stockholm..

Annars litar jag på dom till 110% (om det är möjligt dom 100% är max )

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Har handlat av Webhallen för 15000 de senaste tre åren. Det enda dåliga som hänt var att de skickade fel spel en gång (US ist. för EU version), men det löstes snabbt.

Permalänk
Medlem

Men om du är nöjd med Komplett, varför inte handla där då, istället för att klaga på att det är lång leveranstid hos Webhallen? Så det kostar (kanske) lite mer, men du slipper ju klaga på ett diskussionsforum medan du väntar?

Visa signatur

För övrigt anser jag att Sverker Olofsson borde bannlysas, som Cato den Äldre sade.

Permalänk
Medlem

var för kan man inte föra diskution debbat

har du läst allt vad har skrivt Genome ?
förstår du vad jag pratar om ?

jag för en debbat om olika tankar

nån mer som kan diskutera än fastna enbart i en sak
Nån mer som vill skriva lite mer längre , änbara hoppa över allt annat som har skrivit om , vad tycker du om olika saker med internet oder

verka som folk inte förstår
eller äns brys sig om det övriga inhållet som jag pratar om .
är ni så trång synt att man inte kan få yttra sig ?

Yttrande frihete å raltioner till frågor för internet oder

förstår är svårt att del ta , men lättare att fastna på enbart lite lite kretik
Får man inte ha kretik längre eller ? rädda för visa ha olika tyckande

kanske dags flytta tråden till nåt där man kan föra äment vidare om denna ligger fel

Visa signatur

Är dyslektiker
asus p4c800 E delux Intel 478 3.2GHzPrescott Hyper48 cup kylare Hitachi hårdisk250gb Crucial PC4000 BallistiX & Tr 500 mhz 1500 mb His 850 agp 540/1180 OCZ 700 watt Thermaltake Kandalf Super Tower Xaser VA9000BWS Plextor 716A IDE Samsung TS H352A

Permalänk
Medlem

Jag har inget emot att diskutera ämnet, men ditt originalinlägg berörde ju att du inte litade på Webhallen och sedan gick du över i en utläggning om att Komplett funkade bättre.

Så, min still undran är alltså att om du varit nöjd med Komplett, men missnöjd med Webhallen, varför söka sig till Webhallen för att pressa priset bara en aning? Är det värt det? Jag har inte fastnat i en enda tanke i ditt (smått tråkiga) resonemang, utan jag ställer en fråga utifrån din argumentation i ditt första och tredje inlägg.

Om du nu inte vill svara på frågan är väl det ditt val, men ditt resonemang att jag på grund av detta skulle vara trångsynt eller fastna i en sakfråga vill jag nog inte hålla med om.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Sverker Olofsson borde bannlysas, som Cato den Äldre sade.

Permalänk
Medlem

så misnjöd över webbhallen är inte jag,
att det ska betya . att jag slutar handla där ,

dets om är minus hoss de företag som låter kunden ska betala frakt när rör sig om varo garanti, står till med skrivit i konusument reglerna , postoderföretag ska betala frakten om det är fel på varan ,

kanske är svårt att defigera vilken nivå som jag menar,kretik , det dåliga, finns också bra saker , hoss webbhallen , medan daotorbutiken har också lite skum support , tro webbhalen är bättre på suport än datorbutiken , medan komplet är bättre ,

är inte här för pressa priser , är inte här för påverka enskilda vd ledning ,
är här för både kretik , vad som är bra också.

det är bra med stort ut buda , ser lager stuts, svåre se på datorbutiken.com

visa saker är man njöd med , lite mindre njöd med , om ska ändra lättet eller tolkningen av mig ,

tycker är sverige 3 säkare ställen handla på dotorbutiken webbhallen komplet ,

hänger det mycket på om får träffa en erfaren person , som jobbat i samma förtag , är själv säker på rutiner ,

än så länge inte åkt på nåt problem med komplet ,

problemen har man löst 3 gånger i webbhallen , det går lösa

medan är svårar lösa problem med datorbutiken , hört av andra ,
lätt sälja ,en annan fem på rutiner vid andra saker , som människa finns brister , perfekthet hoss alla som väl med verksamheter

Visa signatur

Är dyslektiker
asus p4c800 E delux Intel 478 3.2GHzPrescott Hyper48 cup kylare Hitachi hårdisk250gb Crucial PC4000 BallistiX & Tr 500 mhz 1500 mb His 850 agp 540/1180 OCZ 700 watt Thermaltake Kandalf Super Tower Xaser VA9000BWS Plextor 716A IDE Samsung TS H352A

Permalänk
Medlem

Beställde igår "måndag" ett spel och en film dom skickade iväg dom igår också så för min del har webhallen,db,komplett,dustin alltid vart snabba att skicka iväg, grejorna fast 30% av gångerna har posten sölat otroligt mycket...

Sen så tror jag nog det är en likadan fenomen för alla internet butiker att ibland är viss hårdvara riktigt BRIST på,
sedan borde dom kolla hur discshop.se har deras lagerstatus och göra likadant så att köparna ser om det är 1kvar eller 140kvar av produkten i lager istället för "bara" se om dom har något i lager eller 50-200 när dom borde kunna göra det enklare och då skulle nog många klaga mindre på affärerna när dom har möjlighet att välja direkt en annan produkt eller från annan affär produkten när man vet hur många av en viss produkt affären har inne just nu.

Men dom 2 största bovarna i hela dramat är posten OCH vi är alla bara människor som gör ibland fel fast vi inte gör det med flit. *förutom dom som jobbar hos posten" ^^

Visa signatur

Olen Jumala ja Rafaelin enkeli tulee hakemaan teiät!
Tackar Grillcliff för varningen och det kan du uppfatta hur du vill.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LordTTK
Men dom 2 största bovarna i hela dramat är posten OCH vi är alla bara människor som gör ibland fel fast vi inte gör det med flit. *förutom dom som jobbar hos posten" ^^

Hmm... Jag vet inte om jag ska skratta eller ta illa upp...
Jo, just det, jag jobbar på Posten.

Du har naturligtvis rätt. Vi är elaka människor, som endast finner glädje i att "slarva bort" paket och brev som ser viktiga eller värdefulla ut. Detta beror på att Posten endast anställer oss med psykiska eller sociala problem.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dred
Hmm... Jag vet inte om jag ska skratta eller ta illa upp...
Jo, just det, jag jobbar på Posten.

Du har naturligtvis rätt. Vi är elaka människor, som endast finner glädje i att "slarva bort" paket och brev som ser viktiga eller värdefulla ut. Detta beror på att Posten endast anställer oss med psykiska eller sociala problem.

Ja där ser man, sanningen kommer fram :D:D

Visa signatur

Olen Jumala ja Rafaelin enkeli tulee hakemaan teiät!
Tackar Grillcliff för varningen och det kan du uppfatta hur du vill.

Permalänk

Hmm... jag har inga problem med stavningen. Mitt ex var dyslektiker och smålänning så hon skrev aldrig r t.ex. Stavningen var för övrigt hel mysko men grammatiken var alltid rätt och det är det som är mitt problem.
Jag förstår inte dina meningar... Din grammatik får dig att låta som att du är full.
Jag hackar inte på dig då jag själv har problem med matte och måste kämpa nåt rejält när jag räknar.

För övrigt är webhallen mycket bra i mina ögon.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem

Beställde igår och varorna skickades igår, snabbt och enkelt.

Visa signatur

:)

Permalänk
Medlem

håller med mortifer666.
jag förstår inte ens hälften av vad Gabor29 skriver.

Visa signatur

Vatten kyler bäst