Apple medvetna om Nanos skärmproblem

Permalänk
Medlem

det är repor... Ring Apple och klaga så får du en ny!

Visa signatur

EP-8k7a 1,2 T-bird GEFORCE 3 64MB 100 GB, 512DDr, Xcard,32xBrännare, DVD,2 enermax 120mm, 2 enermax 80mm

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ulmix
Är det någon mer än jag som har fått "fläckar" på skärmen? Ser ut som fettfläckar som inte går bort. Vet inte hur dom kommit dit, har bara haft den ensam i en mjuk jackficka.

Ett annat problem med nanon är att plasten tydligen repas extremt lätt.'

Här är en hemkur som tydligen kan hjälpa: http://arstechnica.com/journals/apple.ars/2005/9/28/1376

Visa signatur

Är det verkligen det här du borde läsa just nu?

Permalänk
Medlem

Jag hade en ipod mini innan, som rök i golvet. Skickade in den, och fick betala 300:- för felsökning, och sedan fick jag reda på att det skulle kosta 2500:- att laga den. Sjukt, för det priset får man en ny ju. Så totalt skulle allt gå på 2800:-.

Jävligt sjukt tycker jag. Och det värsta med ipodsen är ju att man inte kan göra ett dugg själv. Finns ju inte en skruv på hela mp3-spelaren.

Aldrig mera ipod för mig.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Att byta ut en felaktig produkt är ju en självklarhet! I annat fall har man ju garanti. Det äpple gör är inte något annat än deras skyldighet,

Dom krängde en rutten produkt och nu får dom fixa, big deal.

Sen att alla ipods är skitfula och bara kan uppskattas av folk med risig smak och tondöva öron är en annan sak.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haricots
Du är så otroligt gullig.
Inser du att mac mini är en dator som inte är gjord för de med extrema krav på prestandan?
Den är billig, liten och snygg, om man vill ha en snabbare mac finns det andra allternativ.

Förövrigt är mac mini underbar "hårdvaru-mässigt", den uppfyller sin funktion och gör det förbannat bra också.
Dessutom fick de absolut inte hjältestatus när de uppgraderade minin, snarare tvärt om, många mac-ägare blev besvikna över att den inte blev snabbare.

Om du vill spela CS med 100 fps köper du helt enkelt inte en mac mini, svårare än så behöver det inte vara.

EDIT: Jag vill förövrigt påpeka att jag inte äger en mac och har aldrig någonsin gjort det, jag är inte en mac-taliban.

Jag har aldrig påstått att den inte upfyller sin funktion, och jag skulle absolut inte ha någonting emot att äga en mac mini, jag tycker att de är snygga och smidiga, perfekt som surfdator. Dock kan billiga diskuteras.

Av vad jag såg i forumet när nyheten om upgradering diskuterades verkade det iaf som en majoritet av kommentarerna var possitiva.

Och nej, jag spelar inte cs.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av watteee
Jag hade en ipod mini innan, som rök i golvet. Skickade in den, och fick betala 300:- för felsökning, och sedan fick jag reda på att det skulle kosta 2500:- att laga den. Sjukt, för det priset får man en ny ju. Så totalt skulle allt gå på 2800:-.

Jävligt sjukt tycker jag. Och det värsta med ipodsen är ju att man inte kan göra ett dugg själv. Finns ju inte en skruv på hela mp3-spelaren.

Aldrig mera ipod för mig.

Det är ju en hårddisk i ipod mini. En hårddisk är extremt känslig för stötar och jag är inte det minsta förvånad att den dog när den rök i golvet (skulle bli förvånad om den inte dog).

Hårddisken är ju typ 99% av ipoden och den tillverkar inte apple själva heller så det troligtvis det enda i spelaren som egentligen kostar något nämnvärt att byta ut (för apple).

Sen finns det en aspekt som gör det för mig svårt att tycka att apple rent generellt håller hög kvalitet och det är att de ofta bara valt "PC-prylar" och stoppat in dem i macar utan att ge kunderna möjlighet att välja delar själv. För det som apple valt är inte alltid det bästa ur kvalitetssynpunkt.

Det har tydligen varigt stora problem med deras "nya" skärmar, eller var det i alla fall i början. Det behöver ju inte vara apples fel, de gjorde ju inte panelerna t.ex. men det är ju jusst det som gör att apple inte kan hålla högre kvalitet än t.ex. "PC-skärmar" eftersom det i grund och botten är samma produkt.
Men design är ju nåt som man lätt associerar med kvalitet och det är ju mycket design som apple satsar på.

Det kommer ju att suddas ut ännu mer i framtiden i och med övergången till x86 då apples datorer i princip bara kommer vara ett hopplock av PC-delar med apples design.

Permalänk
Medlem
Citat:

Det är ju en hårddisk i ipod mini. En hårddisk är extremt känslig för stötar och jag är inte det minsta förvånad att den dog när den rök i golvet (skulle bli förvånad om den inte dog).

Hårddisken är ju typ 99% av ipoden och den tillverkar inte apple själva heller så det troligtvis det enda i spelaren som egentligen kostar något nämnvärt att byta ut (för apple).

Jo det är klart att den inte klarar det fallet, men det "löjliga" i detta aspekt, är ju att der skulle kosta ca 2900:- att laga den. För det priset får du ju nästan en och en halv ny.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

trasig skärm

man tycker ju att det ska vara självklart att man byter ut en defekt vara. istället får dom beröm. jaja. antar att det är bra ändå. men alla onödiga problem asså.. sälj kvalité från början istället!!

för övrigt så tycker jag att roterane och analog media suger phet! föredrar flah isl. inga rörliga delar! kasta en JOS allt du kan i sängen. och gör sedan samma sak med en Ipod. vilken håller? hehhehe

Visa signatur

MSI GT73VR Titan

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av watteee
Jo det är klart att den inte klarar det fallet, men det "löjliga" i detta aspekt, är ju att der skulle kosta ca 2900:- att laga den. För det priset får du ju nästan en och en halv ny.

jag kommer inte riktigt ihåg hur det här går till men fått det förklarat för mig flera ggr..

Vet ju inte om du skickade in den när du hade garanti kvar eller inte men iaf..

Om du inte hade garanti kvar och skickade in den så får man betala mkt för att dom ska fixa produkten, men om du hade garanti kvar så ska dete faktiskt inte vara några problem alls.

har själv tappat min ipod i golvet x-antal ggr .. som mest från en meter. Den funkar fint enda negativa är ju batteritiden men beror mest på att jag använt den väldigt mkt och laddat den onödigt många ggr ..

Permalänk
Medlem

Måste säga att dom var snabba på att byta ut den! Skickade in min i måndags, och på torsdagen fick jag en ny! (Dom ersatte mig tom för frakten! Fick 100 gratis låtar från nån nerladdningspryl)

Visa signatur

Intel E8400 @ 3.9ghz | Asus P5E | 4x2gb Corsair Dominator TWIN2X | Gigabyte GeForce GTX 460 OC 1GB | Western Digital Velociraptor 320gb | 4x1.5TB blandad lagring | Corsair VX 550w | Lian Li A71FB

Permalänk

Re: trasig skärm

Citat:

Ursprungligen inskrivet av cdx873v
man tycker ju att det ska vara självklart att man byter ut en defekt vara. istället får dom beröm. jaja. antar att det är bra ändå. men alla onödiga problem asså.. sälj kvalité från början istället!!

för övrigt så tycker jag att roterane och analog media suger phet! föredrar flah isl. inga rörliga delar! kasta en JOS allt du kan i sängen. och gör sedan samma sak med en Ipod. vilken håller? hehhehe

Sängen? Om vi bortser från skärmen (uhm... jaja! det är en viktig del) så kan du kasta en flashminnesspelare i väggen sisådär tio gånger, och den funkar utmärkt. En iPod/Minis hårddisk kan däremot med lite otur gå sönder från ett enda fall på kanske 1½m.

Hur är det med vatten nu igen? Klarar hårddiskar av vatten så bra? Flashspelare är ju mer eller mindre immuna mot vatten. (Kasta ner valfri flashspelare i en bunke med vatten, och plocka upp efter en vecka. Låt torka en vecka. Fungerar utmärkt!).

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem

Nanon är också en flashspelare...

och nästan all elektronik klarar vatten, sålänge det inte finns den minsta spänning i vattnet

Visa signatur

Intel E8400 @ 3.9ghz | Asus P5E | 4x2gb Corsair Dominator TWIN2X | Gigabyte GeForce GTX 460 OC 1GB | Western Digital Velociraptor 320gb | 4x1.5TB blandad lagring | Corsair VX 550w | Lian Li A71FB

Permalänk
Medlem

Jag hade ju den otroliga "turen" att vara en av dom 0,1% som hade skärmproblem Men apple skickade ut en låda och ett expresskuvert från UPS som hämtade min spelare och den skulle bytas ut på några dagar. Skickade i fredags och hoppas på att få den under mitten på nästa vecka.
Min spelare såg såhär fin ut. http://gook.nu/sunq/bilder/nano1.jpg http://gook.nu/sunq/bilder/nano2.jpg

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

Ungefär så såg min ut också.. Men jag fick skicka själv

Visa signatur

Intel E8400 @ 3.9ghz | Asus P5E | 4x2gb Corsair Dominator TWIN2X | Gigabyte GeForce GTX 460 OC 1GB | Western Digital Velociraptor 320gb | 4x1.5TB blandad lagring | Corsair VX 550w | Lian Li A71FB

Permalänk
Medlem

hoppas folket vinner..

Visa signatur

När sanningen kommer på bordet, kan ingen smälta den.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Paul Strömqvist
Jag kan konstatera att min 20Gb iPod köpt i september förra året har varit inne på reparation 3 gånger nu. 2 gånger för hårddisktrubbel och 1 gång för att klickhjulet pajat. Har fått vara utan den vid olika olämpliga tillfällen i flera veckor. Därtill ska tilläggas att jag varit ytterst försiktig med den hela tiden, helt klart tillverkningsfel (och extrem otur med exemplaren?).

Apple har inte heller någon bra meritförteckning historiskt sett. Powerbook-batterier som kunde självantända, dåliga iBook/Powerbook-batterier, defekta iBook/Powerbook-skärmar, G5-kylningskontrollerproblem, firmwareproblem, sprucken plast på G4 Cube...osv. För att inte tala om Performa-serien eller de flertalet uppdateringarna till OS X ofta krävt en egen uppdatering dagen efter för att de inte har testats tillräckligt noggrant och istället skapar mer eller mindre kritiska problem.

Därmed inte sagt att jag ogillar Apple mer än jag skulle ogilla något annat företag som drabbat mig på samma sätt med sin produkt. Jag tycker fortfarande att de ofta gör coola produkter och jag gillar OS X skarpt. Men att de skulle "stå för kvalitet" kan jag INTE skriva under på.

(även om det kanske faktiskt är deras ambition)
/ PowerSupply

Kan meddela att en liknande sak hände med min S/E T65 (var inne 13gånger allt som allt innan jag fick en helt annan modell). Man får dock betänka att det händer ytterst sällan. Köper fortfarande S/E telefoner och kan absolut säga att de överlag håller hög kvalité.
Ytterligare betänkligheter är väl att i elektronikkretsar är en marginal på defekta produkter ut från butik på 10-30% inget konstigt så får man något som inte funkar så har man inte haft extrem tur. Bolag som har en marginal för linande fel på ~5% har ju fortfarande många produkter som inte funkar som de skall när de leveras, men de håller hög kvalité om man JÄMFÖR.
Allt är relativt helt enkelt!

Visa signatur

A64 3000+ @ 2,38GHz | ASUS A8N-SLI | 512MB Corsair VS 217MHz 3-3-3-5 | Connect3D X800GTO @ 577/600[16PIPES] | Hitachi 7K250 160GB | 6445P NOLLFEM!
Nästa Projekt?