Hur vet jag vilken dag min leverans från apple store kommer?

Permalänk
Medlem

Hur vet jag vilken dag min leverans från apple store kommer?

Hej, jag har nyligen beställt en iBook som är på G att levereras till mig snart.
Men hur vet jag exakt vilken dag den kommer? För jag måste ju vara hemma och skriva på eller hur?
Ringer budet upp och kollar så man är hemma eller? Jag är sällan hemma dagtid så jag måste ju planera in detta på ett bra sätt.

Tack för svar.

/Daniel

Permalänk
Medlem

ring dit du köpte den?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Guru
ring dit du köpte den?

Köpte den på Apple Store, som jag skrev i topic.
Telefontid är 09.00 - 18.00, Måndag - Fredag.

Jag vill veta nu. Tack ändå för förslaget.

Permalänk
Medlem

ja får man inte kontakt med dem eller budet så är det ju svårt.. å vet man inte vilken budbolag som anlitas blir det värre..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Guru
ja får man inte kontakt med dem eller budet så är det ju svårt.. å vet man inte vilken budbolag som anlitas blir det värre..

Jag tror det är UPS. Det är iallafall dem som har hand om leveransen "as we speak".
Har letat på deras hemsida efter information om deras leveransförfarande, men har inte hittat något där.

Permalänk
Medlem

då vet du vad du ska göra imorgon... ring ring ring

Permalänk
Medlem

om den lämnat shanghai eller något sådant, så tar det typ 2 veckor. om den är i holland, så tar det istortsett tre dagar.

Visa signatur

Ingenting bara fungerar, det går att gräva i precis alla settings.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ksw
om den lämnat shanghai eller något sådant, så tar det typ 2 veckor. om den är i holland, så tar det istortsett tre dagar.

Två veckor? Snarare två dagar, men jag kanske hade tur.

Citat:

27 okt 2005 15:16 Arnhem Hub Consignment Received At Transit Point
27 okt 2005 15:15 Arnhem Hub Consignment Passed Through Transit Point
26 okt 2005 12:00 Amsterdam Potential Connection Delay
24 okt 2005 17:14 Suzhou Shipped From Originating Depot
24 okt 2005 10:57 Suzhou Consignment Received At Transit Point

Visa signatur

Hacking hasn't been this easy since the axe was invented. - Tomshardware

Permalänk

Datum Tid Ställe Status
27 okt 2005 20:47 Eindhoven Shipped From Originating Depot
27 okt 2005 19:13 Arnhem Hub Consignment Passed Through Transit Point
27 okt 2005 19:12 Arnhem Hub Consignment Received At Transit Point

Du var några timmar snabbare än jag

Jag hade hoppats den skulle komma i fredags, men bör väl komma nu på måndag. Jag beställde i onsdags.

Permalänk
Medlem

Min Powerbook 15":

28 okt 2005 21:04 Eindhoven Shipped From Originating Depot
28 okt 2005 19:14 Arnhem Hub Consignment Received At Transit Point
28 okt 2005 19:12 Arnhem Hub Consignment Passed Through Transit Point

Verkar som om vi åker i samma pall

Jag beställde i förra veckan, fast jag lade om ordern på ett mastercard i torsdags, så ordern gick iväg först på torsdagen från AppleStore (Mecenat).

Hoppas också på måndag, men oroas av att de anger fel telefonnummer till mig. Det som de skrivit ut på order-trackern hos Apple är mitt gamla nummer.

Visa signatur

Moderkort: Asus x570 Crosshair VIII extreme
Grafikkort: Aorus 3090 WB
Processor: Rysen 5950X
Minne: 128 GB G.Skill Trident Z Neo DDR4-3600 C16

Permalänk
Medlem

Samma pall två olika dagar? Hur går det till?

Permalänk

Fick min idag! Funkar jättebra. Allt tar 10 ggr så lång tid att genomför i osx p g a min oerfarenhet, men det verkar lovande.

TNT är lite sega, men de var faktiskt relativt flexibla när man ringde och hetsade dem. Jag återkommer nog med mina erfarenheter från Win -> Mac i unix-forumet.

Permalänk
Medlem

Re: Hur vet jag vilken dag min leverans från apple store kommer?

Du ringer dit och frågar.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av DanielF
Hej, jag har nyligen beställt en iBook som är på G att levereras till mig snart.
Men hur vet jag exakt vilken dag den kommer? För jag måste ju vara hemma och skriva på eller hur?
Ringer budet upp och kollar så man är hemma eller? Jag är sällan hemma dagtid så jag måste ju planera in detta på ett bra sätt.

Tack för svar.

/Daniel

Permalänk
Hedersmedlem

Re: Hur vet jag vilken dag min leverans från apple store kommer?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av DanielF
Hej, jag har nyligen beställt en iBook som är på G att levereras till mig snart.
Men hur vet jag exakt vilken dag den kommer? För jag måste ju vara hemma och skriva på eller hur?
Ringer budet upp och kollar så man är hemma eller? Jag är sällan hemma dagtid så jag måste ju planera in detta på ett bra sätt.

Tack för svar.

/Daniel

Om det är UPS så kommer de lämna en liten lapp i brevlådan om du inte är hemma. På den lappen står det vilken tid de kommer komma nästa gång, så om du kan hålla dig en extra dag borde du få reda på ungefär när du bör vara hemma för att ta emot datorn.