PC-spel som jag missat

Permalänk
Medlem

PC-spel som jag missat

Jag ska precis få min första dator (om datorbutiken får tummen ur) och skulle vilja har lite tips på spel som jag borde spela. Innan så har jag varit en riktig konsolnisse och köpt varenda maskin

Jag har spelat en del spel, men det var några år sendan typ Diablo, Quake och Half-Life. Någon som har bra spel att tipsa om som jag bara måste spela? Här är en liten lista på spel som jag är sugen på:

F.E.A.R.
Black & White 2
Far Cry
Half Life 2
Knights of the Old Republic 2
Quake 4
Battlefield 2

Fan nästan bara fps någon som kan tipsa på andra spel?

Visa signatur

Athlon64 Venice 3000+, Abit AX8 K8T890, 2x1024MB Corsair Value S, Baracuda 320Gb, Caviar 200Gb, Radeon X850XT 256Mb, Miditower 400W

Permalänk

flatout,nhl06,cs(?),motogp 3, gta:san andreas m.m

Visa signatur

Bears.
Beets.
Battlestar Galactica.

Permalänk
Medlem

AOE3

Visa signatur

1,2,3 på händerna stå.

Permalänk
Medlem

Splinter Cell serien

Permalänk
Medlem

Magus

Jättefult, jättekul

http://www.orcsoftware.com/~ronny/OtherStuff.html

Finns som .zip-fil där, om det är så att man måste betala för detta spel så skriv till mej eller meddela en moderatorm tror dock det e tillåtet

Visa signatur

Bättre sent än tidigt (på morgonen)

Permalänk
Medlem

World of Warcraft
Warcraft 3: Reign of Chaos
Warcraft 3: The Frozen Throne
Grand Theft Auto: 3
Grand Theft Auto: Vice City
Grand Theft Auto: San Andreas

EDIT: Mafia, Doom 3 kan vara kul om du gillar doom spelen

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Gigabyte Geforce GTX 770 | Asus P8Z68-V GEN3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair AX 750W 80+ GOLD | Fractal Design Arc

Permalänk
Keeper of The Nvidia Drivers

Helt klart WoW började spela det nu precis efter sommaren och är helt fast

Visa signatur

AMD FX53 939 | MSI nForce4 939 | Ati Radeon x1800XT OC PE | 2*1024mb G-Skill 1-2-3-2-5 | Comhem 10/1 | Frölunda Indians SM GULD!!!
In Hoc Signo Vinces!

Permalänk
Medlem

Förutom dom på listan , så WoW, Civ3 o AoE3 är alla spel som väl inte finns på konsoll, så dom kan nog vara intressanta o testa.

Permalänk

wow och guildwars anser jag... fast inte samtidigt dock

Visa signatur

Core i5 3570k, 8GB minne, Geforce GTX 670

EEE PC 1005 som kör ubuntu 12.04

Permalänk

mitt bidrag blir hela monkeyisland serien och Mafia!

Visa signatur

|:- AMD XP 2400+ @ 2.5 GHz -:|:- 512MB CL2 DDR -:|:- ASUS A7V600-X -:|:- Gainward GeForce 6600GT Golden Sample -:|:- CPU/NB = Vattenkylt -:|

Permalänk
Medlem

rome total war

Permalänk
Medlem

Bfme och fable:the lost chapters är väldigt roliga spel!

Visa signatur

LazyPunK

Permalänk

Max Payne 1 & 2 (från 2002, vilket gör dom fett billiga. ett måste!!!)
Vampire Bloodlines, underskattat men ascoolt

Visa signatur

a64 3500+ 1gig RAM corsair (2x512 dualch.) dfi infinity mobo. gainward 6800U pcie

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hellspawn1
Max Payne 1 & 2 (från 2002, vilket gör dom fett billiga. ett måste!!!)
Vampire Bloodlines, underskattat men ascoolt

Vampire är dock lite buggigt. eller ganska så rejält. men spelet och historien är så bra att det fortfarande är riktigt bra

Visa signatur

Gaming: Epenis ++
Everything else: MacBook Air M1
Work: MBP M1

Permalänk
Medlem

Deus Ex ettan, inte tvåan! Ett av dom skönaste FPS:en någonsin!
TES III Morrowind, finns i samling med alla expansions, för en billig peng, mycket bra ifall du gillar rpg, och vill slippa mmo!

Permalänk
Medlem

Deus Ex W0RD,

Visa signatur

Asus Maximus x38, Q6600@3200mhz(1.3v),HD4870x2, 4gb OCZ reaper PC6400, Antec P182+Corsair HX620, velociraptor 150gb

Permalänk

Call of Duty 2!!!

Permalänk
Medlem

Har alla GTA spelen till konsol och Monkey Island spelen har jag också spelat och dom äger!

Tyvärr så har jag varken tid eller plånbok att fastna i ett mmorpg just nu (kanske guild wars).

Har AoE3 kommit? Det verkar ju i så fall grymt intressant!

Visa signatur

Athlon64 Venice 3000+, Abit AX8 K8T890, 2x1024MB Corsair Value S, Baracuda 320Gb, Caviar 200Gb, Radeon X850XT 256Mb, Miditower 400W

Permalänk
Inaktiv

Fan ingen har nämnt Solider of fortune 2 double helix Nu är jag fan besviken på er grabbar, speciellt ni somlirar mkt fps. Solider of fortune 2=världens bästa fps!!!!!11!!

Är nu uppe i 11:e gången ja försöker klara det, kör på det svåraste, men det är sjukt kul

Permalänk

INTE WoW.

Du har så mycket spelhistoria att ta igen så att nöta lvls är knappast det roligaste.

Permalänk
Medlem
Permalänk

Psychonauts!

Permalänk
Medlem

Mafia
Max Payne 1 & 2
Half-Life 2
Far Cry
Starsiege Tribes
Call of Duty
Medal of Honor-Serien
No One Lives Forever 1 & 2
Star Wars Knights of The Old Republic 1 & 2

Finns massa mer men det får duga som tips från mig.

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080 | Custom Loop Cooling]
Det heter DATOR, inte DATA!

Permalänk
Medlem

Deus ex , det bästa SP spelet genom tiderna (till dator)

Permalänk
Medlem

Football Manager 2006 - orgasmvarning nästan

Permalänk
Hedersmedlem

HOI 2
Prins of Persia: sands of time
Need for Speed serien

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MaLo
HOI 2
Prins of Persia: sands of time

till pc? uuuuh jag får rysninar, ska spelas med en fi n handkontroll!

Men Medal of Honour spelen är jag jävligt sugen på, har sett lite från dom och dom verkar verkligen ha fångat ww2-känslan! Jag har faktiskt klarat det första soldier of fourtune spelet, jag var hemma hos en polare och klarade det på en natt! Skulle mycket väl kunna tänka mig att spela tvåan!

Visa signatur

Athlon64 Venice 3000+, Abit AX8 K8T890, 2x1024MB Corsair Value S, Baracuda 320Gb, Caviar 200Gb, Radeon X850XT 256Mb, Miditower 400W

Permalänk

Fallout 1 & 2 och Deus ex. De bästa spel som gjorts.

Max Payne 1 & 2 är ett måste, också.

Permalänk
Medlem

Inte WoW.

Battlefield 2, beroendeframkallande - ja, men man KAN sluta spela efter en timme. Sen skadar det inte att köpa Baldur's Gate II.

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se

Permalänk
Medlem

Prince Of Persia: Sands Of Time och Warrior Within.

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch