datorbutiken.com ett skämt?

Permalänk
Medlem

datorbutiken.com ett skämt?

Alltså jag blir så jävla trött, beställde en dator från dom den 21 sep, och har fortfarande inte fått den. Det skulle ju vara en sak om dom sa att det var något som krånglade eller att det var någon del som inte finns i lager. Jag har ringt dom fler gånger den senaste veckan och varje gång säger dom att den ska skickas samma dag.

Jag känner mig bara helt tom, och ångrar nästan att jag beställde nåt överhuvudtaget. Skulle köpt godis för pengarna istället!

Fast det är ju klart, jag kommer nog bli glad och nöjd när jag väl får den, men kommer nog tänka till både en och två gånger innan jag beställer därifrån igen.

Visa signatur

Athlon64 Venice 3000+, Abit AX8 K8T890, 2x1024MB Corsair Value S, Baracuda 320Gb, Caviar 200Gb, Radeon X850XT 256Mb, Miditower 400W

Permalänk
Medlem

21:a Oktober = Fredag.
I dag: 24:e Oktober = Måndag.

Permalänk
Medlem

Du beställde alltså datorn i fredags och undrar varför den inte är framme idag, måndag?

Permalänk

Re: datorbutiken.com ett skämt?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ludnis
Alltså jag blir så jävla trött, beställde en dator från dom den 21 okt, och har fortfarande inte fått den. Det skulle ju vara en sak om dom sa att det var något som krånglade eller att det var någon del som inte finns i lager. Jag har ringt dom fler gånger den senaste veckan och varje gång säger dom att den ska skickas samma dag.

Jag känner mig bara helt tom, och ångrar nästan att jag beställde nåt överhuvudtaget. Skulle köpt godis för pengarna istället!

Fast det är ju klart, jag kommer nog bli glad och nöjd när jag väl får den, men kommer nog tänka till både en och två gånger innan jag beställer därifrån igen.

det har bara gått tre dagar?! jag antar att du menar september?

Visa signatur

This plan is so perfect, It's retarded!

Permalänk
Medlem

haha.. ja, jag menar så klart september! sorry

Visa signatur

Athlon64 Venice 3000+, Abit AX8 K8T890, 2x1024MB Corsair Value S, Baracuda 320Gb, Caviar 200Gb, Radeon X850XT 256Mb, Miditower 400W

Permalänk
Medlem

tänkte väl det! annars hade det varit något helt galet med dig!

Permalänk
Medlem

Beställde min dator från datorbutiken den 23septermber, och den ska komma fram imorgon. Känns som om det tagit väääldigt lång tid. Å andra sidan står det faktiskt att monteringstiden är 1-3veckor. Och sen kan det ju vara att vissa delar saknas m.m.

Att de säger fel datum har jag också råkat ut för, flera gånger. Eftersom de inte verkade kunna ge mig ett vettigt svar, pmade jag datorbutiken.com här på swec, och han hjälpte mig. Prova det.

Visa signatur

PC: Gammal skit :)
Foto: Canon 350D ||Canon 28-105/3.5-4.5 || Canon 18-55/3.5-5.6 || Canon 50/1.8

Permalänk
Medlem

Ändra originaltexten längst upp så att inte fler blir galna. Som jag tex.

Permalänk

Re: datorbutiken.com ett skämt?

V.g maila mig så skall jag kolla vad som hänt.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ludnis
Alltså jag blir så jävla trött, beställde en dator från dom den 21 okt, och har fortfarande inte fått den. Det skulle ju vara en sak om dom sa att det var något som krånglade eller att det var någon del som inte finns i lager. Jag har ringt dom fler gånger den senaste veckan och varje gång säger dom att den ska skickas samma dag.

Jag känner mig bara helt tom, och ångrar nästan att jag beställde nåt överhuvudtaget. Skulle köpt godis för pengarna istället!

Fast det är ju klart, jag kommer nog bli glad och nöjd när jag väl får den, men kommer nog tänka till både en och två gånger innan jag beställer därifrån igen.

Visa signatur

E-mail: ej aktiv
Shoppingsajterna Svenska AB, 556577-2547, försattes i konkurs 17/11-08
Information till drabbade kunder finns på www.shoppingsajterna.se

Permalänk
Medlem

Ludnis! maila db mannen, har dom gjort fel så kanske du får rejält med godis tillsammans med datorn.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av N!klas
Ändra originaltexten längst upp så att inte fler blir galna. Som jag tex.

Instämmer till fullo då min första tanke var "Nej inte en till fjortis som inte kan vänta!"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skruvis
Ludnis! maila db mannen, har dom gjort fel så kanske du får rejält med godis tillsammans med datorn.

Jag undrar om DB.com hatar mig.. jag har aldrig fått något godis när jag beställt därifrån =( Det är ju därför man köper dator komponenterna, för att få det goda godiset

Visa signatur

The world is made of murderers dreams

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Myran
Jag undrar om DB.com hatar mig.. jag har aldrig fått något godis när jag beställt därifrån =( Det är ju därför man köper dator komponenterna, för att få det goda godiset

mm jag fick någon typ av salt godis..asgott var det iaf.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

Fick inte heller något godis alls senast när jag beställde prylar därifrån. Kändes lite snopet..

Visa signatur

Vill ni ha svar från mig underlättar det enormt om ni citerar mig.

Permalänk
Medlem

Antar att ni beställde det där 10,000 kronors paketet. Tydligen ganska populärt, men db.com verkar inte ha varit så sugna på att skeppa det.
Ganska lätt att inse när det står en varningstext vid varan ... "varning extremt långa leveranstider.. men ni kan beställa grundpaketet istället." Exakt samma saker men ingen skärm och inget OS (drygt 12k för EXAKT samma saker) och DÄR fanns det ingen varning om att det kunde ta lång tid... så var det iaf när jag kollade runt efter vettiga speldatorpaket senast.

MYGEL? iaf ett stort minus till datorbutiken.

stort plus däremot till dataknuten.se som faktiskt säljer vad dom erbjuder...

Visa signatur

optimisten påstår att vi lever i den bästa av världar, medan pessimisten fruktar att det är sant

Permalänk

Som sagt, chilla och kontakta dem om det tar tid, förstår inte folk som aldrig ens ger företag chansen att göra rätt för sig. Misstag är mänskligt, ÄVEN för företag.

Känns som man måste jobba innom branschen för att förstå detta, suck.

Visa signatur

Gammal geek som lurkar runt

Permalänk
Medlem

Nu har det löste sig! Datorn är på väg och jag är gladare igen

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ptte
Beställde min dator från datorbutiken den 23septermber, och den ska komma fram imorgon. Känns som om det tagit väääldigt lång tid. Å andra sidan står det faktiskt att monteringstiden är 1-3veckor. Och sen kan det ju vara att vissa delar saknas m.m.

Att de säger fel datum har jag också råkat ut för, flera gånger. Eftersom de inte verkade kunna ge mig ett vettigt svar, pmade jag datorbutiken.com här på swec, och han hjälpte mig. Prova det.

Men det var ju just det att dom sa att alla delarna var i lager och att den skulle komma vilken dag som hellst som gjorde mig arg. Det skulle ju varit en annan sak om det var något som fattades och kanske nåt som krånglade med montering.

Visa signatur

Athlon64 Venice 3000+, Abit AX8 K8T890, 2x1024MB Corsair Value S, Baracuda 320Gb, Caviar 200Gb, Radeon X850XT 256Mb, Miditower 400W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sheep
Antar att ni beställde det där 10,000 kronors paketet. Tydligen ganska populärt, men db.com verkar inte ha varit så sugna på att skeppa det.
Ganska lätt att inse när det står en varningstext vid varan ... "varning extremt långa leveranstider.. men ni kan beställa grundpaketet istället." Exakt samma saker men ingen skärm och inget OS (drygt 12k för EXAKT samma saker) och DÄR fanns det ingen varning om att det kunde ta lång tid... så var det iaf när jag kollade runt efter vettiga speldatorpaket senast.

MYGEL? iaf ett stort minus till datorbutiken.

stort plus däremot till dataknuten.se som faktiskt säljer vad dom erbjuder...

Nu har dom iallfall tagit bort paketet. Det var ju faktiskt ett riktigt prisvärt system (har själv köpt det )
Men du har helt rätt, leveranstiden är ju sjukt lång om man jämför med andra paket. Har äntligen fått min nu. Totalt fem veckor. Ska det verkligen ta så lång tid?
Har en kompis som beställde exakt samma system. För honom har det också tagit fem veckor, så det är ingen engångsföretéelse...
Hur ställer sig datorbutiken i frågan?

Visa signatur

PC: Gammal skit :)
Foto: Canon 350D ||Canon 28-105/3.5-4.5 || Canon 18-55/3.5-5.6 || Canon 50/1.8

Permalänk
Medlem

Hm. Vad var det i paketet? Någon speciell komponent som är svår att få fram kanske?

Visa signatur

detta är min nya sign!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CLn
Hm. Vad var det i paketet? Någon speciell komponent som är svår att få fram kanske?

Kopierade bara min leverans rapport
Men allt var leveransklart efter några dagar... ^^

1 st Black Thunder Miditower Black 350W ATX

1 st Abit AX8 VIA K8T890 4DDR-DIMM 2PCI 4PCIe SATA Raid Audio GB-LAN Firewire Socket939 ATX

1 st Zalman 80x80x25 38.6/20.6cfm 34.4/20dBA 3pin

1 st 3pin Y-kabel 1x3pin -> 2x3pin

1 st AMD Athlon64 Venice 90nm 3000+ 1.8GHz 512kb bulk/tray Socket939

1 st Zalman 92x92x25 40/53cfm 20/36.1dBA

1 st AMD Socket939 cpu-cooler

1 st Strömadapter för Serial ATA hårddiskar

2 st A-DATA 256Mb DDR PC3200 400MHz 184pin CL2.5

1 st Hitachi Deskstar 13G0254 7K250-160 160Gb 7200rpm 8Mb cache S-ATA

1 st Sony 1.44Mb 3.5" floppy BLACK/SVART

1 st NEC ND-3540 Dual-Layer DVD +RW/R -RW/R 16X DVD+R 8X DVD+RW 16X DVD-R 6X DVD-RW 48X CDR 32X CDRW BLACK/SVART bulk IDE

1 st Hightech Excalibur ATI Radeon X800XL ICE-Q II 256Mb DDR3 TV-out DVI RETAIL PCI Express

1 st Microsoft Windows XP Home SP2 Svensk OEM

1 st Microsoft Works 8.0 CD Svensk OEM

1 st Norman Virus Control Antivirus 1 year license OEM Skandinavisk

1 st CyberLink PowerDVD 5.0

1 st NERO Suite 3.0 OEM

1 st Montering/test av datorsystem
1 st 3 års inskicksgaranti enligt villkor och livstids hårdvarusupport

1 st Yusmart 178QP 17" TFT Silver Analog 12ms

1 st Logitech OEM UltraX Flat Keyboard Svart/Silver svenskt USB

1 st Logitech Premium Optical Wheel Mouse B58 BLACK/SVART BULK PS/2&USB

1 st datorbutiken.com mousepad

1 st Logitech S-200 2.1 speaker system BLACK/SILVER

Pris : 10 000kr

Visa signatur

PC: Gammal skit :)
Foto: Canon 350D ||Canon 28-105/3.5-4.5 || Canon 18-55/3.5-5.6 || Canon 50/1.8

Permalänk
Medlem

Lite mer minne borde du köpt!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sOnicen
Lite mer minne borde du köpt!

Jo, hade tänkt att uppgradera det, men paketet i övrigt var ganska fint...
Lite svårt att påverka det då man inte själv satt ihop det.

Visa signatur

PC: Gammal skit :)
Foto: Canon 350D ||Canon 28-105/3.5-4.5 || Canon 18-55/3.5-5.6 || Canon 50/1.8

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ptte
Jo, hade tänkt att uppgradera det, men paketet i övrigt var ganska fint...
Lite svårt att påverka det då man inte själv satt ihop det.

Jo jo, men jag råder dig att snabbt köpa 2st 256 stickor till.

1GB är ju minimum för alla dagens spel idag (om du vill att det ska flyta någorlunda)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sOnicen
Jo jo, men jag råder dig att snabbt köpa 2st 256 stickor till.

1GB är ju minimum för alla dagens spel idag (om du vill att det ska flyta någorlunda)

Kommer nog att köpa 2x512 istället, så att jag får 1.5gb.
Det känns lite mer framtidssäkert, och dessutom mycket bättre i dagens spel. Vad tror du om det?
Är det stor skillnad mellan 1gb till 1.5?

Visa signatur

PC: Gammal skit :)
Foto: Canon 350D ||Canon 28-105/3.5-4.5 || Canon 18-55/3.5-5.6 || Canon 50/1.8

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ptte
Kommer nog att köpa 2x512 istället, så att jag får 1.5gb.
Det känns lite mer framtidssäkert, och dessutom mycket bättre i dagens spel. Vad tror du om det?
Är det stor skillnad mellan 1gb till 1.5?

Ännu bättre.

Jo 512mb gör mycket skillnad.

Speciellt i de nyare spelen.

Permalänk
Medlem

Xp är ganska dyrt va? Av någon anleding brukar jag finna mitt Xp bland mina semesterbilder

Visa signatur

"Åh, kära nån, vilken dag. Jag är så full av intryck." /Ernst Kirchsteiger

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av L0rden
Xp är ganska dyrt va? Av någon anleding brukar jag finna mitt Xp bland mina semesterbilder

Home kostar bara 990:- vid köp av hårdvara så nej, det är inte så dyrt.
http://www.datorbutiken.com/se/datasheet.php?artId=WINXPHOSV

Pro kostar 1590:-
http://www.datorbutiken.com/se/datasheet.php?artId=WINXPS

Permalänk
Medlem

linux
cedega

Permalänk
Medlem

http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=303202&cks=SER

http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=303196&cks=SER

http://buggy.nu/index.php?a=search&c=&m=&id=&q=XP+Home&price_...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av N!klas
Home kostar bara 990:- vid köp av hårdvara så nej, det är inte så dyrt.
http://www.datorbutiken.com/se/datasheet.php?artId=WINXPHOSV

Pro kostar 1590:-
http://www.datorbutiken.com/se/datasheet.php?artId=WINXPS

Permalänk
Medlem

Ja jo, där var det några tior billigare.
Sen tillkommer ju frakt och allt vad det är.