Köpa grejor från Danger Den

Permalänk
Medlem

Köpa grejor från Danger Den

Halloj

Har skickat iväg orden på lite grejor från danger den, och fick nyss ett email där det stod att jag var tvungen att skicka dom foto på någon form av id identifikation plus att jag skulle fota kredit kortet jag skulle betala med!
Kan man lita på detta eller?
Har ni som har beställt från Danger Den råkat ut för samma sak???

Hur är det med tull avgift och moms kan man slippa den eller är dom stenhårda när det gäller sånt??

Väldigt tacksam för snabbt svar!

MVH Scombei

Permalänk
Medlem

Erm skulle absolut inte göra det kan jag säga, Håll dig borta.

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk
Medlem

Läste om det i en annan tråd om en som också blev tvingad till det.
Om jag minns rätt så gjorde personen det och fick även sina saker utan problem.
Sen personligen tror jag inte Danger Den är ett blufföretag av den typen

EDIT:
http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=48103...
Kom ihåg fel om att han hade gjort det. Stog inget om det i tråden

Permalänk
Medlem

de kan väl inte göra något med ditt kreditkortsnr om de inte har de 3 siffrorna på baksidan?

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _2FST_
Läste om det i en annan tråd om en som också blev tvingad till det.
Om jag minns rätt så gjorde personen det och fick även sina saker utan problem.
Sen personligen tror jag inte Danger Den är ett blufföretag av den typen

EDIT:
http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=48103...
Kom ihåg fel om att han hade gjort det. Stog inget om det i tråden

Jag har tagit reda på om han bifogade fotona, och det gjorde han och han fick sina grejor utan problem!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av oobum
de kan väl inte göra något med ditt kreditkortsnr om de inte har de 3 siffrorna på baksidan?

Man har redan uppgivigt de 3 siffrorna innan, men dom måste vell ha det för att kunna dra pengar från kontot.

Men en annan liten allmän fråga:
I och med att dom har alla uppgifterna så kan dom vell dra hur mycket pengar som helst från kontot, eller?
Finns det nån slags säkerhet för att dom inte kan göra det?

MVH Scombeiiii

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av scombei

Men en annan liten allmän fråga:
I och med att dom har alla uppgifterna så kan dom vell dra hur mycket pengar som helst från kontot, eller?
Finns det nån slags säkerhet för att dom inte kan göra det?

MVH Scombeiiii

Jadå, de kan handla som fan från ditt kort på nätet.

Permalänk
Medlem

Gör inte http://www.technikdirekt.de/ likadant man ska skicka in en bild på kortet?
Sedan kan man ju skaffa e-kort men då kan det ju bli lite lurigt att skicka in en bild på det eller om det räcker med printscreen

Visa signatur

Olen Jumala ja Rafaelin enkeli tulee hakemaan teiät!
Tackar Grillcliff för varningen och det kan du uppfatta hur du vill.

Permalänk

Jo de vill se att man har legitmation. Det är fullt normalt vid utlandsköp.
För att förhindra "Cardning"

Visa signatur

Intel Quadcore Q6600 @ 3,2Ghz, Corsair 4Gb Dominator PC8500, 150Gb Raptor, Sapphire HD4890 600w Seasonic Matrox Tripplehead2Go och 3st 23,6" (5040x1050) Acer 5ms LCD skärmar

Permalänk

Man kan behöva göra så. jag behövde inte det ialla fall. Det är förövrigt en bra butik som har snabba leveranser. Svarar snabbt på mail om man ser till tidsförskjutningen. Sen så är deras telefon support överlägsen gåämfört med andra företag i sverige. De enda som kan sätta upp sig emot dem support mässigt är dustin. Fattades 4gummi stroppar till min shoround så jag kunde fästa den på heatcoren. Mailade dom och tre dagar senare så hade jag post. Betalade ingen ting för det. Sen ge ditt mobilnr så fedex kan nå dig när dom ska leverera paketet till dig. Posta bilder på bygget här sen.

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem

okej då känner jag mig lugn Då ska jag bara försöka att få in bilder på korten på datorn!
Tack för alla svar!

//Scombeiiiiii

Permalänk

jag skulle aldrig gå med på det,,, och jag skulle berätta det för dom

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Fick göra de när jag köpte kamera från pixmania men skickade ej via mail utan faxade istället kort id fungera bra de med .Är som sagt rätt vanligt vid utlandsköp.

Dock så brukar de ju inte rekomendera att skicka de via mail isåfall brukar de villa ha de uppdelat i flera mail p.g.a säkerheten

Permalänk
Medlem

inga problem med DangerDen

Visa signatur

Vatten kyler bäst

Permalänk
Medlem

Jopp jag fick också skicka bild på det för cirka 2år sen.. men det funka utom problem..