Beställt från datorbutiken, några frågor
Först och främst, har mailat till datorbutiken om detta, men vill gärna få snabbt svar, och höra vad ni har att säga.
Beställde en TFT-skärm i förrgår och fick orderunderlaget strax därefter. I leveransbekräftelsen stod det att min order har packats. Sen stod det "Så snart Posten försett din försändelse med kollinummer kommer vi att skicka ett mail till dig
med denna information, så att du själv kan bevaka din leverans."
Jag har inte fått något mail från dom, men valde att få en orderstatus mailad till mig. Där i så har jag fått ett kollinummer nu (var jag snabbare än dom, eller har det missat maila mig om denna information?). Valde att bevaka mitt paket och fick se det här:
-----
Kolliid: *bort* Kundnr: *bort*
Kund: SHOPPINGSAJTERNA SVENSKA AB Referens: *bort*
Tjänst: Företagspaket 16.00 (15) Status: -
Vikt: 7.1
Postnr: *bort* Ort: *bort*
Avsänt: 2005-06-01 Utlämnat: --
Status
2005-06-02 10:06 Dip Eskilstuna1 Försändelsen har ej kunnat levereras. Posten arbetar nu med att åtgärda det inträffade.
2005-06-02 03:28 Örebro Försändelsen har ankommit och sorterats på den spridande Postterminalen.
2005-06-02 02:57 Örebro Försändelsen har ankommit och sorterats på den spridande Postterminalen.
2005-06-01 13:47 Malmö Försändelsen har ankommit och sorterats på den uppsamlande Postterminalen.
-----
Mina frågor är:
Jag kanske är dum, men varför står det som företagspaket när jag valde att beställa som privatperson?
Varför står det "försändelsen har ankommit bla bla" två gånger i Örebro? Har det blivit något fel, eller stämmer det?
Och vad menas med "Försändelsen har ej kunnat levereras. Posten arbetar nu med att åtgärda det inträffade" i Eskilstuna?
Ska jag lugna mig och vänta tills eventuella problem löser sig? Vill ju ha min skärm så fort som möjligt. Förstår att ni kanske inte kan svara på allt, men är mycket tacksam om ni kan ge mig lite klarhet i det. Är allt som det ska? (Värt att notera är att jag inte håller större koll på postens system)
Edit: Datorbutiken var snabb med att svara mig. Snabbare än swec (är det möjligt?).
Detta fick jag som svar:
"Bäste Kund
Det är ingen fara, allt är som det ska, dem sorterar just nu om det för att du är privatperson.
Med vänlig hälsning
Martin.B/Kundtjänst
datorbutiken.com"
Problem solved, då.
Throw dirt on me and grow a wild flower