Nya hårddiskar från Maxtor

Permalänk
Melding Plague

Nya hårddiskar från Maxtor

<font style="font-size: 10pt"><b>Nya hårddiskar från Maxtor</b></font> <small class="small">tisdag 25 oktober av <a href="mailto:nyhet@sweclockers.com">Bjorn</a></small><br>
Seagate har som <a href="http://forum.sweclockers.com/showthread.php?threadid=516735" target="_blank">bekant</a> lanserat en ny hårddiskserie med modeller på upp till 500 GB. Hitachi har länge haft hårddiskar med den kapaciteten. Nu har Maxtor gått ut med att de snart kommer att lansera nya produkter i DiamondMax och MaxLine-serien. Hårddiskar i DiamondMax 11-serien kommer att ha 16 MB cache, en överföringshastighet på 300 MB per sekund med Serial ATA och kommer att finnas i modeller på 400 GB och 500 GB. Även MaxLine kommer uppdateras med likvärdiga specifikationer. MaxLine-modeller har även fem års garanti. Förhoppningsvis kommer fler tillverkare ge sina hårddiskar en lång garantitid i framtiden.
<br />
<br />Läs mer hos <a href="http://www.shareholder.com/maxtor/ReleaseDetail.cfm?ReleaseID..." target="_blank">Maxtor</a>.

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Dubbelpostning anmäl det till en moderator... hehe var bara tvungen

Permalänk
Avstängd

hehe!
tyckte väl att jag hade läst det här innan:)

Permalänk
Avstängd

Tycker det är bra att de lanserar såpass stora diskar - men driftsäkerheten skulle behöva ökas tror jag. I takt med att större diskar så kommer de mindre antagligen att sakta sorteras bort (bortsett WD Raptor kanske) och de flesta har väl bara en eller max två diskar i sin dator. Jag tycker att driftsäkerheten i synnerhet förbättras alternativt erbjuda ett bra backupsystem som en normal svensson förstår sig på

Permalänk
Medlem

Åja, några 300MiB/s lär det inte vara. Teoretisk möjligtvis.

Visa signatur

Nej är också service.

Permalänk
Medlem

Suck, jag som aldeles nyss gjorde en beställning på en Diamond 10...

Hur blir det med 11an då, kommer de bara till Sata?

Föresten, borde Swec. inte skriva "upp till 300 MBit/sek" i stället för "300 Mbit/Sec" eftersom i verkligheten kommer den inte ens komma i närheten av 300