Viewsonic och BenQ lanserar snabba LCD-skärmar

Permalänk
Melding Plague

Viewsonic och BenQ lanserar snabba LCD-skärmar

<font style="font-size: 10pt"><b>Viewsonic och BenQ lanserar snabba LCD-skärmar</b></font> <small class="small">onsdag 26 oktober av <a href="mailto:nyhet@sweclockers.com">Jonas</a></small><br>
Förra veckan <a href="http://www.digitimes.com/news/a20051019AA052.html" target="_blank">lanserade</a> Viewsonic vad de själva ansåg vara världens snabbaste LCD-skärm med en responstid på endast två millisekunder. Nu har BenQ svarat genom att släppa en konkurrent kallad BenQ FP93G X, vilken är en 19" LCD-skärm med lika låg responstid – 2 ms (grått-till-grått). Skärmen är försedd med både en digital DVI-ingång och en traditionell VGA-ingång, ett kontrastförhållande på 700:1 samt en ljusstyrka på 300cd/m2. Skärmen skall finnas tillgänglig redan i november på den europeiska marknaden, svenskt pris är inte känt. Något för gamers med trångt skrivbord?
<br />
<br />Läs mer hos <a href="http://www.cdrinfo.com/Sections/News/Details.aspx?NewsId=1536..." target="_blank">CDRinfo</a>.
<br />

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Såg inte så dum ut, undrar bara vad slutpriset kommer att kunna vara på en sådan gobit

Visa signatur

Mera COOP åt folket

Permalänk
Medlem

ohh dreggel.. ge mej

Permalänk
Medlem

Nice kostym CEO:t hade... Pirat?

Visa signatur

 Mackintåsh: Intel i7-2600 (3.4 GHz) - Gigabyte Z68MX-UD2H-B3 - Gigabyte Radeon HD6870 - Corsair VengeanceLP (4*4 GB) - Corsair Force Series 3 120 GB - OCZ 500W PSU - Dlink DWA-556 (WLAN) - ST Lab F-261 FireWire PCI-E 1394a Card - Apple G5 Case - Apple Mac OS X

Permalänk
Medlem

2 ms för en pixel att gå från grå till grå?!?

75 Hz gör att varje bild visas i 13,3 ms innan det är dags för nästa bild. Känns som om det kvittar om det är 2, 4 eller 8 ms responstid.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem

Jag tyckte designen var läcker... speciellt med foten. Hela design ser otroligt snygg ut, väldigt fint. Specen ser också bra ut. Skulle vara ett sant nöje att få testa den

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hardware guy
2 ms för en pixel att gå från grå till grå?!?

75 Hz gör att varje bild visas i 13,3 ms innan det är dags för nästa bild. Känns som om det kvittar om det är 2, 4 eller 8 ms responstid.

I fps spel så gör det stor skillnad. Även en 4ms hänger inte redigt med. Tex i cs om en gubbe springer i ett mörkt rum så blir det ett "vitt" fält efter gubben för att inte skärmen hänger med.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CityHasse
I fps spel så gör det stor skillnad. Även en 4ms hänger inte redigt med. Tex i cs om en gubbe springer i ett mörkt rum så blir det ett "vitt" fält efter gubben för att inte skärmen hänger med.

Har jag aldrig upplevt. Sitter med en Samsung TFT 19" 8ms... upplever inget som helst lag i spel som Quake 3 eller UT

Permalänk
Medlem

Plötsligt känns 12ms väldigt långsamt.

Permalänk

haha.. för att inte tala om min 16msare

Ser väligt säxy gör den iaf!

Visa signatur

Apple Mac.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hardware guy
2 ms för en pixel att gå från grå till grå?!?

75 Hz gör att varje bild visas i 13,3 ms innan det är dags för nästa bild. Känns som om det kvittar om det är 2, 4 eller 8 ms responstid.

den responstiden är såvitt jag förstått gällande överväxlingen från förra bilden till den nya, sedan är resterande ms den tid som bilden visas i skärmen innan nästa bildbyte, altså är en 2ms skärm mycket fördelaktigare än en med säg 8ms

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4. Nätaggregat: Corsair AX 760W 80+ Platinum.
Moderkort: Asus Z97-WS. CPU: Intel i7 4970K. CPU-Kylare: Noctua NH-U14S.
RAM: 4x8GB Corsair Vengeance 1600mhz CAS9 LP. GPU: Asus GTX 970 Strix.
Ljudkort: Asus Xonar Essence STX. SSD: Samsung 830 250GB.
OS: Win 10 Pro. Hörlurar: Sennheiser HD-595. Display: Samsung S27850T. Display: Asus ROG Swift PG279Q.

Permalänk
Medlem

Gött, jag måste inköpa en LCD-skärm...börjar bli trött på min stora klumpiga CRT.
-k0nsl

Visa signatur

Intel® Core i7-2600K @ 5.1GHz (Cuplex Kyros XT) | ASRock Z77 Extreme4 | 16GB RAM | Asus HD DirectCU 6870 (MCW55) | 2x OCZ Agility 3 RAID 0 (Linux Mint / Zorin OS).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hardware guy
2 ms för en pixel att gå från grå till grå?!?

75 Hz gör att varje bild visas i 13,3 ms innan det är dags för nästa bild. Känns som om det kvittar om det är 2, 4 eller 8 ms responstid.

En Tft skärm updaterar väl inte hela bilden samtidigt som en CRT? Tror det är så att varje pixel uppdateras för sig, därför är 75hz på en Tft något helt annat än på en CRT. Rätta mig om jag har fel.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av MOrKiz

Har jag aldrig upplevt. Sitter med en Samsung TFT 19" 8ms... upplever inget som helst lag i spel som Quake 3 eller UT

Varför skulle din skärms svarstid påverka "lag/lagg" i spelet ^^?

Det handlar om eftersläpningar och inte lag/lagg. Dessutom så är det väldigt olika från person till person om man upplever ghosting med 8ms respektive 12. Osv.

Visa signatur

Om du svarar på mitt inlägg, citera, tack!

Permalänk
Hedersmedlem

till "grått-till-grått" och överdrivet mycket "overdrive".

En liten länk till vår kära vän Tom och hans recension av VX924 som använder samma teknik (men inte lika extremt): http://graphics.tomshardware.com/display/20050602/viewsonic-0...

Visa signatur

Nämen hej!

Permalänk
Medlem

vad värdelöst och ha 2 ms grey to grey, Skulle va kul o se vad skärmen får för ms när det kommer in lite färger i bilden.

Permalänk
Medlem

Goda Bettan *klappar*. 5år, 30ms och inga problem i någon spel, det handlar bara att vänja sig.

Visa signatur

I like my women how i like my coffee... In a plastic cup.