shg.biz har anställt vilda schimpanser.

Permalänk
Medlem

shg.biz har anställt vilda schimpanser.

Ok, som topic lyder så verkar det som om shg.biz har anställt vilda schimpanser till pakningen. Hur jag vet det?
Ja, jag beställde ju lite prylar av dom, bland annat en Venice 3000+. När man sedan får paketet av dem så upptäker jag att min venice sitter lite knasigt i sin förpakning.

Jag ser ju inget genom plasten, så jag öppnar och ser att den sitter på kanten till sin lilla plast ram. Och i stället för att göra om pakningen så har shg:s schimpanser använt våld och tryckt ner den i stället. Man ser det på det stora fingeravrycket mitt på processorn. Ja, en vanlig svensson hadde ju returerat det direkt, fast otålig som jag var använde jag mina "skillz" och böjde tillbaka benen till sitt rätta läge.

När jag stoppade i den så funkade den galant. De andra sakerna jag bställde funkade också (schimpanserna hadde inte rört dem).

Så, får verkligen shg.biz importera schimpanser bara sådär?

Nämen tänk bara på att inte beställa små ömtåliga grejer från shg.biz, deras schimpanser gillar inte sånt

Visa signatur

Main: i5 6600k|ASUS Z170-P|Corsair Vengeance LPX 8GB DDR4
WindForce GTX970| 500GB evo850|Phanteks Enthoo EVOLV

Retro: S939 A64 venice 3000+@2826mhz|ASUS A8N-E|PoV 7800GT|1024mb Corsair XMS 450mhz|Aspire 520w

Permalänk
Medlem

Nästa varje gång jag har beställt från Shg.biz har paketet varit använt med en massa RMA-nummer/namn o adress från andra beställare.

Ena paketet var t.o.m halvöppet, det såg mer ut som om tejpen hade släppt och att danska posten hade tejpat om....

Permalänk
Medlem

öh va ? du fick alltså en processor dom använt fysiskt våld och du tänker inte skicka tillbaka den ? Dåligt, de kan ju för helvete inte göra så med saker de säljer.

Permalänk
Medlem

Jag hadde ont om tid. Var lite otålig så att säga.

Sen ville jag sälja mina gammla prylar fort, jag vill ju inte att köpare skulle börja pruta och klaga. Nej men som ni säger så var det nog lite dumt att inte skicka tillbaka den. Om jag hadde haft mera tid så hadde jag gladerligen gjort det.

Visa signatur

Main: i5 6600k|ASUS Z170-P|Corsair Vengeance LPX 8GB DDR4
WindForce GTX970| 500GB evo850|Phanteks Enthoo EVOLV

Retro: S939 A64 venice 3000+@2826mhz|ASUS A8N-E|PoV 7800GT|1024mb Corsair XMS 450mhz|Aspire 520w

Permalänk
Medlem

När jag beställde ett 512MB minne så var det inte ens i kartongen, den var tom, dock så var inte detta från shg.biz ..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Janols
När jag beställde ett 512MB minne så var det inte ens i kartongen, den var tom, dock så var inte detta från shg.biz ..

Bergis shg's fel ändå.

Visa signatur

"..make the move over to a rackmount case, because rackmount cases get you chicks.."
-- Routermonkey

Permalänk
Medlem

Skicka tillbaks den! Det kan ha blivit ESD-skador som du inte märker förrän om flera månader!

Visa signatur

"'We're pro-life.' Eww, you look it! You look like you're filled with life."
UNIX man pages online, GNU/Linux-schemaprogram för LiU

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Piltvenom
Skicka tillbaks den! Det kan ha blivit ESD-skador som du inte märker förrän om flera månader!

Blir svårt att bevisa vem som klantat sig.

Permalänk
Medlem

Jag beställde ett 2gb minneskort från shg för nån dag sedan. Bör jag vara orolig eller? Allt verkade så bra ju....

Visa signatur

www.filipsprogram.tk - lite freeware
"Delight, herregud. Talang är bara förnamnet."

Permalänk
Medlem

Behöver nödvändigtvis inte vara vilda schimpanser på shg.
Det kan ju även vara 14-åringar som jobbar extra.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SUMITOMO
Behöver nödvändigtvis inte vara vilda schimpanser på shg.
Det kan ju även vara 14-åringar som jobbar extra.

Misstänker snarare det, sommarjobbare.

Dom paket jag har fått från Shg har varit välpaketerade.

Permalänk
Medlem

då får man handlar därifrån på hösten eller våren då de inte e ngt skollov i danmark

Visa signatur

:)

Permalänk
Geeks
Grundare

Kul att allt fungerar, synd bara på de grymma ordvalen. Nästan så att man slänger hela tråden åt skogen ;-).

Visa signatur

Edin Mehinovic, SweClockers.com

Permalänk
Medlem

tråden är ju bara fyra månader gammal också.

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk
Hedersmedlem

*Låst*

Dra ej upp gamla trådar i onödan!

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X