Permalänk
Medlem

Inköpspriser?

Jag undrar om de finns någon sida på nätet där man kan kollla inköps priser på delar som företag köper in?

//Viss

Permalänk
Geeks
Grundare

Priser är nog väldigt olika beroende på vart man köper och vem som köper. Någon generell lista över inköpspris på datorprodukter existerar inte vad jag vet, tror heller inte det är något man vill gå ut med i dagsläget iallafall.

Visa signatur

Edin Mehinovic, SweClockers.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Edin
Priser är nog väldigt olika beroende på vart man köper och vem som köper. Någon generell lista över inköpspris på datorprodukter existerar inte vad jag vet, tror heller inte det är något man vill gå ut med i dagsläget iallafall.

Hehe.. förstog nästan de. Men ville fråga ändå.
Tänkte hur mycke man skulle tjäna på om man köpte med inköps priset.

Permalänk
Medlem

Väl, det är upp till företag själv att bestämma det. Det varierar beroende på hur mycket som köps in och vart. Ingen information som du har nytta av.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Trackmaster
Väl, det är upp till företag själv att bestämma det. Det varierar beroende på hur mycket som köps in och vart. Ingen information som du har nytta av.

Jo, så jag kan se på ett ungefär vad produkten ligger på för inköps pris.
Skulle vara intressant att se.
Men så är de.

Moderator: Lås tråden tack.

Permalänk
Medlem

Som sagt tror inte att något företag vill lämna ut sina inköpspriser , men som sagt ofta är det ju så att ju mer du köper in desto bättre priser får du från leverantör.

samt att man i bland har ett framförhandlat avtal med vissa leverantörer.

jobbar själv i mobilbranschen och jag säger då sällan inköpspriser till kunder , endast nära å kära!
finns ingen som helst anledning att kunder skall ha reda på inköpspriser.

//Pumba

Permalänk
Medlem

Av vilket själ skulle det vara intressant för dig att veta inköpspriset? Så att du kan pruta eller hur tänker du?

*Edit*

Kan dela med mig att det är otrolig hårdpress på denna sorts marknad. Inget stora marginaler. Butikerna är otroligt glada om dom kommer upp i 10%.

Permalänk
Medlem

Som jag sa. Lås tråden. Ingen mening att ni fortsätter.

Permalänk
Medlem

Kan väl bjuda på några exempel bara för skojjs skull...

Det ska väl tilläggas att de priser jag ger exempel på är mina inköpspriser, butiker eller försäljare som säljer mer än mig kan mycket väl ha ännu lägre inköpspriser, eller högre beroende på vilken leverantör som används.

Maxtor DiamondMax10 - 250GB IDE (ATA-133) 16MB - 7200RPM - 782:-
Seagate Barracuda - 400GB IDE (ATA/100) 8MB - 7200RPM - 2032:-
Intel Pentium D 840 3.2GHz Socket LGA775 - 2MB - EM64T - 5392:-
AMD Athlon 64 X2 4400+ 2.2GHz Socket 939 - 2MB - 5136:-
Sapphire Radeon X800XL 256MB GDDR3 AGP8X - DVI-I, ViVo - 2997-

Och som en liten disclaimer så säljer jag _inte_ prylar till privatpersoner (eller lösa delar för den delen) så jag är tacksam om jag slipper PM och ni vill köpa nåt för inköpspriser, det kommer inte inträffa...

Visa signatur

Mitt modermodem är trimmat!

Permalänk
Geeks
Grundare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Visslaren
Som jag sa. Lås tråden. Ingen mening att ni fortsätter.

Inga problem, vi låser tråden!

Visa signatur

Edin Mehinovic, SweClockers.com