Utlands Beställning ( Minneskort )

Permalänk
Medlem

Utlands Beställning ( Minneskort )

-

Permalänk
Medlem

Måste bara säga, vem skulle inte betala 200 kr extra för att kunna få det snabbare, lättare samt säkrare?

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

+ att det blir lättare med garantiärenden..

Permalänk
Medlem

-

Permalänk

cirka pris på ett 1gb memory stick pro duo? VAd är det för märke på korten som du tänkt ta hem?

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem

-

Permalänk

Memorystick duo ligger redan på omkring 700 kr i sverige...
Och det är ett av de största märkerna Sandisk...
http://se.pricerunner.com/computing/storage/memory-cards/266159/prices

Från garantisynpunkt tror jag nog föredrar en etablerade firmor framför "jag ska skaffa fskattesedel" firma.

Visa signatur

- Who are you? -

Permalänk
Medlem

-

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Icedude
Förstår hur du känner... men varför inte ge mig och de andra en chans?
Priset jag gav nu är inte ens förhandlat... under veckan räknar jag med
att jag fått ner priset ännu mer...

EDIT:
tror jag lägger med en fråga också...
vad vill Ni se för pris på t.ex. en MS Pro Duo 1GB??

blir lättare att få ner priset när jag har några som vill ha
ett visst pris dock måste priset vara vettigt

alltså inte lägre än 500kr verkar lämpligt då

Kan köpa Sandisk MemoryStick Pro Duo 1GB för 795:- på webbhallen. Då ingen frakt eller liknande efter som jag bor i sthlm. För att jag skulle bli intresserad av att köpa via dig så borde priset hamna på typ 595:- eller mindre.... Många ser nog annars ingen fördel att köpa via dig.... Men detta är en rba ideé, blir priserna rätt så är jag på ett 1gb kort. Kanske ett 2gb kort om min ekonomi gillar det och priserna blir bra. Men luska vidare efter priser och leverantörer. Satsa även på kända märken många avstår kanske om det är noname saker som är 200:- billigare än ett märkse minneskort.

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem

-

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Icedude
tackar för svaret LsdBoy!

jag ska se vad jag kan göra... det verkar som dem som är dyrast av
de tillverkare jag har kontakt med i själva verket tillverkar minnen till
Sandisk med flera...

de säger att Sandisk köper minnen från dem... hur det stämmer vet jag inte...
men jag väntar fortfarande svar från Sandisk själva och några andra företag...

men ska försöka få ner priserna på märkeskort istället

K, låter bra, men blir priset tillräckligt lågt på noname minnena så blir folk intresserade tror jag. Annars så kan det bli svårt att motivera varför man ska köpa ett noname minne för 200:- billigare än märkes minnena. Sen satsa på 1gb kort. Kanske större, tror att majoriteten av människorna är intresserade av 1gb kort. Kan bli enklare att få ner priserna då...

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem

-

Permalänk

Jo, beroände på pris så är jag intresserad av ett 1 eller 2gb kort... 512mb är för lite i min w800i.....:P

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem

-

Permalänk
Medlem

Det verkade billigt tycker jag!
Tyvärr har jag ingen användning av minneskort.
Kommer det upp några andra produkter senare kanske?

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem

-

Permalänk
Medlem

Fördelen med att beställa ett märkesminne istället för direkt från fabriken. Är att sandisk och andra märken har egna kvalitetskontroller på fabrikerna dom beställer ifrån, beställer man själv från en fabrik så kan man få vad skit som helst i princip.

Permalänk
Medlem

-

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Icedude
den leverantör jag har mest kontakt med gör alltid kvalitetskontroll..

plus att jag innan jag skickar ut varje kort kommer att göra test
på dem för att se så de fungerar... om de inte levereras i
retail förpackning...

men det verkar svårt att få någon att förstå att det finns annat än
sandisk, kingston osv på marknaden...

Så du har kontakt med en mellanhand nu? Nyss lät det på dig som du hade kontakt direkt med fabriken.

Permalänk
Medlem

-

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Icedude
leverantör = fabrik...
jag skrev fel, det är fabrikerna jag har kontakt med...

när det gäller Kingston har jag kontakt med försäljningschef på
Kingston...

Fabrikernas egna kvalitetskontroller är ju inget att lita på, det är ju allmänt känt. Eftersom alla dessa fabriker endast finns i Asien, så antar jag att det är Asiatiska fabriker du har kontakt med. Riktiga kvalitetskontroller får man i så fall göra själv. Dom större märkena som beställer sina produkter från dessa fabriker har väldigt tuffa kvalitetskontroller, händer då och då att produkter underkänns... dessa underkända produkter kan likaväl Svenska småföretagare få tillskickade sig som inte märker någon skillnad tills det blir ett garantiärende hos kunden.

Finns företag som åtar sig att göra kvalitetskontroller ute på fabriker i Kina/Taiwan, eftersom detta är ett så stort problem.

Permalänk
Medlem

-

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Icedude
vad var det du inte förstod med att jag kontrollerar korten innan jag skickar ut dem?

Vad har du för erfarenhet av kvalietskontroll utav elektronik då? Vad har du för instrumentpark att testa korten med?

Permalänk
Medlem

-

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Icedude
jag testar dem via USB2.0 Hi-Speed läsare

Du har ingen elektronikutbildning va?

Permalänk
Medlem

-

Permalänk
Medlem
Citat:

§9 Marknadsföring och försäljning
Det är förbjudet att skapa eller sprida marknadsföring för egen eller andras näringsverksamhet. Försäljning och annonsering får inte förekomma i forumet. Som privatperson ska du då använda Marknad.

bara en undran...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Icedude
vad har det med saken att göra?
jag tänker inte öppna upp minneskorten för att titta på komponenterna..

men jo jag har utbildning och jag har jobbat med att laga elektronik
i olika elektriska apparater...

Då borde du ha koll på att i dåligt tillverkad elektronik kan problem uppstå efter en viss tid.
Ett simpelt läs/skriv test räccker alltså inte så långt...

Permalänk
Medlem

Hmm, han har tagit bort all information i sina inlägg nu. Han kan inte ha varit riktigt seriös.

Permalänk
Medlem

jo jag var och är fortfarande seriös, men jag tröttnar på att alla klagar
så otroligt mycket...

ge företagen en chans och se till att få ner priset på marknaden istället
för att bara välja 2-3 företag och låta dem hålla priserna högt som bara ***...