Köp av elektronikprodukter i Hongkong ?

Permalänk
Medlem

Köp av elektronikprodukter i Hongkong ?

Hej.. Det är så att jag skall till Hongkong nu om 2 veckor. Så min fråga är denna kommer jag att tjäna mkt på att vänta och köpa min Canon Ixus där istället för här hemma ?

Om jag köper en Canon i Hongkong, kommer jag då att kunna lämna in den här hemma om den går sönder ? Ett så pass stort företag borde ju ha "WorldWide garanti" ????

Har letat lite efter priser men lite svårt att kolla upp vad grejerna kostar där......

/Mvh Skrewie

Visa signatur

Antec Three Hundred INTEL-i5-760 @ 4,1 Ghz / MSI P55M-GD45/ Radeon R9 280X / 8GB Corsair XMS3 1600mhz / Corsair TX 650W / Kingston SSDnow v300 120gb (old version) / Samsung Spinpoint F3 1TB / BenQ M2700HD 27" / SuperPI 10,249 Sek

Permalänk
Hedersmedlem

Priset ligger ungerfär 200-300kr under lägsta pris på pricerunner, då brukar man också få med ett 512mb kort. Sen brukar man få lite andra kampanjprylar också.

SD kort på 1GB kostar 200-300kr mindre än i sverige OM man köper på rätt ställen. Runt 150kr billigare på dom "vanliga" butikerna.

ANG världsgarantin, det står på canons hemsida:

Gäller Världsgaranti på Digitala kameror?
Svar: Nej, för Digitala kameror gäller ett års Europagaranti. Vid köpet är det viktigt att garantihandlingen European Warranty System följer med kameran.Garantihandlingen tillsammans med inköpskvitto krävs för att styrka garantin. För digitala kameror köpta utanför Europa gäller att de skall returneras till inköpslandet för garantiservice.