Över en miljon videos sålda genom iTunes Music Store

Permalänk
Melding Plague

Över en miljon videos sålda genom iTunes Music Store

<font style="font-size: 10pt"><b>Över en miljon videos sålda genom iTunes Music Store</b></font> <small class="small">måndag 31 oktober av <a href="mailto:nyhet@sweclockers.com">Jonas</a></small><br>
Om det var någon som undrade om Apple kunde lyckas att även sälja videos via sin populära tjänst iTunes Music Store har vi svaret – uppenbarligen har de nu lyckats sälja en miljon stycken redan efter mindre än 20 dagar.
<br />
<br />Bland storsäljarna finns musikvideor av Michael Jackson, Fatboy Slim, Kanye West och avsnitt ur ABC:s populära TV-serier såsom Lost och Desperate Housewives. Såhär kommenterar Steve Jobs, CEO på Apple detta:
<br />
<br /><i>”Selling one million videos in less than 20 days strongly suggests there is a market for legal downloads”</i>

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Steve jobs.. vilken kille.

Permalänk
Medlem

[sarcasm]mm så går det när folk fildelar[/sarcasm]

Permalänk
Medlem

Legala nedladdningar är inte fel faktiskt, om det då blir lite större ändå..

Permalänk
Hedersmedlem

”Selling one million videos in less than 20 days strongly suggests there is a market for legal downloads”

Inte om du frågar de svenska filmproducenterna (om det är de dom kallas)

Permalänk
Hedersmedlem

Kul att det går att köra lagligt och få folk betala!

Nu väntar jag bara på samma service fast med bättre kvalité. Lost i HDTV? Ja tack!

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading

Permalänk
Medlem

hur mycke kostar ett avsnitt av Lost?
Lost släpps väll någon dag/vecka före i USA så kan man få tag i avsnitten genom itunes?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av
hur mycke kostar ett avsnitt av Lost?
Lost släpps väll någon dag/vecka före i USA så kan man få tag i avsnitten genom itunes?

$1.99

Släpps dan efter i USA. Dock endast i 320*240px

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading

Permalänk
Discokungen

Det enda vi kräver är högre upplösning!

Och javisstja... Musicstore i sverige? -.-

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk

Weeee!! Tänk att det finns folk som fortfarande betalar för sina IT och medie-vanor! Det finns hopp om mänskligheten fortfarande verkar det som!

Visa signatur

Most of one's life is one prolonged effort to prevent oneself from thinking. People intoxicate themselves with work so they won't see how they really are. - Aldous Huxley

Permalänk
Medlem

Bättre sent än aldrig.

Visa signatur

hehu

Permalänk
Medlem

Men satans va bra pris, jag skulle inte tveka en sekund om dom körde med högra upplösning. Jag begär inte hd-kvalitét men i alla runt 608x336, eller ngt åt det hållet. Sen vore ju 5.1 ljud nice också.

Någon som vet om dom har Nhl-hockey? Vore nice om dom streamade sånt....=)

Edit: Hur är det komprimerat?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonasy
Kul att det går att köra lagligt och få folk betala!

Nu väntar jag bara på samma service fast med bättre kvalité. Lost i HDTV? Ja tack!

Precis, det här borde fungera som en väckarklocka för branchen att det faktiskt finns folk som kan tänka sig att betala för film och musik trots att det går att få tag på gratis!

Och mer internet-HD-tv för alla som vill, med möjlighet att välja i stor utsträckning vad man vill se på!

Visa signatur

USA har aldrig varit på månen, Sverige hade aldrig vm 1958 och 9/11 har aldrig inträffat och därmed basta.
P4 2,6C@<3,0Ghz + CNPS7000A-CU|AI7|1,5Gb BH5 & BH6|Antec Sonata|R9800np(BBA) + VF700-CU@425/258|HP LP2465|Logitech MX500, Seasonic S12 500W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonasy
Kul att det går att köra lagligt och få folk betala!

Nu väntar jag bara på samma service fast med bättre kvalité. Lost i HDTV? Ja tack!

mantra: högre kvalitet högre bandbredd högre kostnad högre pris mindre vinst på DvD-boxar. *ouhm*

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Kul för dem, men så länge videorna är besudlade med DRM tänker jag inte köpa dem.

Visa signatur

Är det inte Fingal Olsson som sitter där borta?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flamso
Det enda vi kräver är högre upplösning!

Och javisstja... Musicstore i sverige? -.-

musicstore? apples butik finns då i sverige

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

Tillgång & efterfrågan

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se

Permalänk

Skitbra. Hoppas musik bolagen fattar att dom ska satsa HÅÅRT på internet.
Men sen vill vi inte betala 9kr/låt där 8,50kr går till mellanhänder.
2kr skulle det kosta. 1.50 till artisten och 50 öre till den som säljer.

Permalänk

Mjo, det är fint det. Även om jag väntar på iPod Video. (OCH VÅGA INTE KALLA SENASTE iPODEN FÖR iPOD VIDEO!, DEN HETER INTE HELLER iPOD G5! DEN HETER BARA iPOD!1111111).
5-tums widescreenskärm, touch-screen, 90%+ av framsidan nyttjas till skärm. 30 eller 60gb HDD, <4cm hög, 720*480 @ 16,7Mfärger till priset av 4195:-/5495:-.
Samtidigt börjar Apple sälja mer högupplösta videos.
Priser:
$0.79 för musik, $1.49 för 320*240-video, $1.99 för 720*480. Filmer kostar $5.99-9.99 (320*240-video $3.99-7.99 alltid 2 dollar mindre).
I butik redo att köpas i Oktober 2006.

Det hade varit jävligt bra!
(Priserna är någorlunda realistiska, vi kommer inte vara nere i under 50 cent per låt på minst fem år@iTMS).

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Random-person
Mjo, det är fint det. Även om jag väntar på iPod Video. (OCH VÅGA INTE KALLA SENASTE iPODEN FÖR iPOD VIDEO!, DEN HETER INTE HELLER iPOD G5! DEN HETER BARA iPOD!1111111).
5-tums widescreenskärm, touch-screen, 90%+ av framsidan nyttjas till skärm. 30 eller 60gb HDD, <4cm hög, 720*480 @ 16,7Mfärger till priset av 4195:-/5495:-.
Samtidigt börjar Apple sälja mer högupplösta videos.
Priser:
$0.79 för musik, $1.49 för 320*240-video, $1.99 för 720*480. Filmer kostar $5.99-9.99 (320*240-video $3.99-7.99 alltid 2 dollar mindre).
I butik redo att köpas i Oktober 2006.

Det hade varit jävligt bra!
(Priserna är någorlunda realistiska, vi kommer inte vara nere i under 50 cent per låt på minst fem år@iTMS).

Vad kallade du den just då ?

Permalänk
Medlem

Jag vill abonnera på hela iTunes "mediastore" till en fast kostnad per månad där jag kan ladda ner allt jag vill direkt till min iPod via WiFi.

Visa signatur

Yepp, it´s 1984

Permalänk
Medlem

Håller med Deathsearcher.

Känn på den SONY! Önskar att fler tog initiativ som Apple.. Vi går mot ljusa tider

Visa signatur

Lenovo Thinkpad T14 gen 2 - i7 1165G7 - 32Gb ram - 512Gb OPAL2 ssd - 300 nit 1080p

Permalänk
Medlem

Som Bert Karlsson sa i TV härom dagen om iTunes "Sånt där funkar inte för svenska artister"!!!

Visa signatur

[XP2400+@2800+][3x512Mb PC3200 DDR][MSI KT3 ULTRA-ARU][ATi R9800SE@R9800PRO 450/780][NEC DVD+-R/RW][Samsung 913N TFT][NXD Research speakers][Telia 100/100Mbit]

Permalänk
Discokungen

Varför finns inte MusicStore i sverige?

Angående Bert Karlsson: han borde syssla med sånt han kan. Musikaffärer online har det ju bara gått bra för!

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld