Intels nya ideér om prestandamätning.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TinyTeeth
1. Din argumentation stödde hur som helst inte vad du har sagt förut.

2. Därför att Intel fick idén idag och utvecklar det idag. Hur svårt är det att förstå?

1. Att Pentium M ger mer fps än P4:an samt att Pentium M klarar att springa ifatt AMD men inte springa förbi i spelprestanda, men att AMD inom snar framtid även kommer att springa ifrån Pentium M i sin nuvarande form? (Är det detta du menar?)

2. Men när den väl är färdigutvecklad & buggfixad så vet vi inte var Intel står så då kanske det inte är så intressant för Intel att släppa mjukvaran?

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skruvis
1. Att Pentium M ger mer fps än P4:an samt att Pentium M klarar att springa ifatt AMD men inte springa förbi i spelprestanda, men att AMD inom snar framtid även kommer att springa ifrån Pentium M i sin nuvarande form? (Är det detta du menar?)

2. Men när den väl är färdigutvecklad & buggfixad så vet vi inte var Intel står så då kanske det inte är så intressant för Intel att släppa mjukvaran?

1. Nej, utan din pro-Intelargumentation som helhet. Din argumentation (som du upprepar i punkt 2) stödjer snarare mitt ursprungliga inlägg om att detta passar Intel jättebra eftersom man är i spelprestandaunderläge idag.

Visa signatur

Ingsoc rules.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TinyTeeth
1. Nej, utan din pro-Intelargumentation som helhet. Din argumentation (som du upprepar i punkt 2) stödjer snarare mitt ursprungliga inlägg om att detta passar Intel jättebra eftersom man är i spelprestandaunderläge idag.

Nej men min pro-pentium M inställning... jag bara ställde en fråga & den frågan accepterades som vanligt inte..

Att testet idagsläget passar intel vet jag inte... troligtvis passar det P4:an... frågan är om det passar Pentium M & när programet släpps kanske en Pentium M uppdaterad processor dominerar Intels desktop segment (vem vet när det gäller Intel?)... frågan är då om programet kommer att kännas relevant för Intel?

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Avstängd

Du spekulerar i saker som inte ens har med mitt ursprungliga inlägg att göra. Pentium M har ingenting med Pentium 4:s i dagsläget underlägsna spelprestanda och faktumet att Intel så passande idag anser att "fps inte är ett bra sätt att mäta prestanda." Jag har inte svarat på din fråga angående Pentium M (jag kan göra det här: jag tycker det är en utmärkt och lovande processor) eftersom den fullkomligt ovidkommande, och mest verkar vara ett försök av dig för att undvika vår ursprungliga argumentation.

Det spelar ingen roll huruvida Intel kommer vara marknadsledande imorgon, vi pratar om hur det ser ut idag och har alltid pratat om hur det ser ut idag!

För övrigt måste jag kommentera någonting som jag inte såg förut. I ett tidigare inlägg förnekar du att du skulle vara en fanboy, vilket emellertid rimmar illa med din signatur, där du skriver att du är en "Intelfanboy & har en DELL som huvudkudde".

Visa signatur

Ingsoc rules.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TinyTeeth

För övrigt måste jag kommentera någonting som jag inte såg förut. I ett tidigare inlägg förnekar du att du skulle vara en fanboy, vilket emellertid rimmar illa med din signatur, där du skriver att du är en "Intelfanboy & har en DELL som huvudkudde".

Du glömde stolt ägare till en DELL T-shirt.

Känner du till ironi? (eller kalla det provokation om du så vill) samtidigt står det kommande system HP X2 4400+..... Min kommande julklapp är klickbar föresten.

Btw. När släpps programet?

Du förglömmer att det är inte P4:an jag "propagerar" för om du så vill utan bara poängterar att Intel faktiskt har en processor som är bra i spelprestanda... inget annat.. så började det iaf, (men jag erkänner att det eskalerat en del)... men det har en del pro-amd svårt att acceptera.. att man faktiskt kan tycka att Intel har en bra produkt.. tragiskt att man inte får ha åsiktsfrihet.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Avstängd

Nu har vi kommit till stadiet där vi inte bara får höra "jag var ju ironisk!!!!!!1111 fattar du inte ironiiiiii!???" utan även den alltid lika härliga men alltid lika malplacerade "tragiskt att man inte får ha åsiktsfrihet". Jag blir alltid lika glad över människor som anser att de inte har åsiktsfrihet för att deras åsikter stöter på motargumentation och inte upphöjs till skyarna som den eviga sanningen™.

Visa signatur

Ingsoc rules.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TinyTeeth
Nu har vi kommit till stadiet där vi inte bara får höra "jag var ju ironisk!!!!!!1111 fattar du inte ironiiiiii!???" utan även den alltid lika härliga men alltid lika malplacerade "tragiskt att man inte får ha åsiktsfrihet". Jag blir alltid lika glad över människor som anser att de inte har åsiktsfrihet för att deras åsikter stöter på motargumentation och inte upphöjs till skyarna som den eviga sanningen™.

Det är din åsikt... & nej jag tänker inte säga att jag var ironisk med det jag skrivit i denna tråd.. men min signatur som du drog upp är ironisk & motsägelsefull..... är det inte sanning att Pentium M är en kompetent spelprocessor eller är det inte sanning att jag anser att DELLs reklam är som vilken annan reklam som helst & målet med DELLs reklam är att sälja datorer? ...tragiskt att jag inte får ha dom åsikterna... Nu har du kommit dit du ville hela tiden, det förstår man av ditt ovansående inlägg, men det är iofs. min åsikt.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skruvis
Det är din åsikt... & nej jag tänker inte säga att jag var ironisk med det jag skrivit i denna tråd.. men min signatur som du drog upp är ironisk & motsägelsefull..... är det inte sanning att Pentium M är en kompetent spelprocessor eller är det inte sanning att jag anser att DELLs reklam är som vilken annan reklam som helst & målet med DELLs reklam är att sälja datorer? ...tragiskt att jag inte får ha dom åsikterna... Nu har du kommit dit du ville hela tiden, det förstår man av ditt ovansående inlägg, men det är iofs. min åsikt.

Pentium M är en mycket bra spelprocessor, men den tillverkas i mycket små upplagor och är inte på något sätt Intels officiella skrivbordsprocessor och därmed fullständigt irrelevant. Nej, Dells reklam är inte vilken som helst eftersom den på ett orimligt tydligt sätt poängterar (dagens understatement) att Dells datorer har Intel Pentium 4-processorer. Eftersom det har förekommit tidigare att Intel mutat datortillverkare för att de ska hålla sig till Intels processorer och dessutom göra väldigt mycket reklam för dem var denna diskussion inte långt borta.

"Tragiskt att man inte får ha de åsikterna"? Visst får du ha de åsikterna, ingen har nekat dig den rätten, men du behöver inte börja gråta så fort någon säger emot.

Nej, din signatur är inte motsägelsefull. Jag argumenterar ivrigt för att AMD:s processorer idag är överlägsna när det gäller spelprestanda, trots det har jag en Pentium 4-processor. Vad man har och vad man propagerar för är skilda begrepp.

Visa signatur

Ingsoc rules.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TinyTeeth
1. Pentium M är en mycket bra spelprocessor, men den tillverkas i mycket små upplagor och är inte på något sätt Intels officiella skrivbordsprocessor och därmed fullständigt irrelevant. Nej, Dells reklam är inte vilken som helst eftersom den på ett orimligt tydligt sätt poängterar (dagens understatement) att Dells datorer har Intel Pentium 4-processorer. Eftersom det har förekommit tidigare att Intel mutat datortillverkare för att de ska hålla sig till Intels processorer och dessutom göra väldigt mycket reklam för dem var denna diskussion inte långt borta.

2. "Tragiskt att man inte får ha de åsikterna"? Visst får du ha de åsikterna, ingen har nekat dig den rätten, men du behöver inte börja gråta så fort någon säger emot.

3. Nej, din signatur är inte motsägelsefull. Jag argumenterar ivrigt för att AMD:s processorer idag är överlägsna när det gäller spelprestanda, trots det har jag en Pentium 4-processor. Vad man har och vad man propagerar för är skilda begrepp.

1. Oavsett om Pentium M tillverkas i liten eller stor skala så fråntar det inte min åsikt att det är en bra spelprocessor... DELLs reklam poängterar att dom i många fall innehåller en pentium 4 processor & syftet är att sälja datorer.. har jag påståt något annat?
Att Intel på ett både moraliskt & juridiskt tvivelaktigt sätt säkrat att dom säljer sina processorer i mängder stämmer säkert det har jag aldrig förnekat (trorjag) men det fråntar inte min åsikt om att DELLs reklam inte är extrem eller ovanlig utan syftet är att kränga datorer till svensson... jag tycker att den mesta reklamen är överdriven & tummar på sanningen.

2. Det är inte jag som blir upphetsad av mina åsikter det är du... jag bara poängterar när folk påstår att Intel inte har en duglig spelprocessor att det har dom visst det & det är P-M & att jag inte finner DELLs reklam särskillt upphetsande eller ovanlig utan ser den mer som ett av alla sätt att försöka sälja något till svensson... men det har folk svårt att acceptera att jag har dom åsikterna.

3. Det gör jag med, jag rekomenderar inga P4:a processorer... ser ingen anledning att slänga ut pengar på en P4:a idag..hmm har folk fått för sig att jag propagerar för att man ska köpa en P4:a?

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless