Intel vill inte få sina produkter testade av Skandinaver?

Permalänk

Bra att ni tar upp sådant här, jävligt dåligt av Intel och visar på enorm nonchalans inför en hel marknad.

//LD

Visa signatur

http://www.earth-dog.com - Metal for Muthas - Gore for Ghouls!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lord Darkness
Bra att ni tar upp sådant här, jävligt dåligt av Intel och visar på enorm nonchalans inför en hel marknad.

//LD

Man kanske ska vända på det lite... vad har Intel för hemligheter för sig som dom inte vill delge på något sätt? känns som om dom stänger dörrarna för insyn?

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gelantious
Är det inte så att dom inte kan stämma testare som befinner sig utanför USA?
Så det är därför dom inte vill att folk utanför ska få testa deras grejer?

Vill iallafall minnas att på ett avsnitt av trafikmagasinet(en del år sen) så fick dom beröm av den Amerikanska motsvarigheten för att vi berätta om bilarnas dåliga egenskaper mm. Det var något den Amerikanska motsvarigheten inte kunde för då blev dom stämda av biltillverkarna.

Så ifall det är samma sak med datorbranshen?

Det förklarar ett och annat. Jag har länge tyckt att amerikanska recensioner bara listar det positiva av en produkt. Och det gäller allting, inte bara datorer och bilar.
Att det låg någont sånt här bakom hade jag inte ens tänkt på, trodde bara alla amerikaner var lyriska över allt dom kom över.

Permalänk
Medlem

Vem är det farmor eller grannen frågar när dom ska köpa ny burk?

Permalänk
Medlem

silverstone har en sweet låda för BTX... Kylare har jag dock inte sett någon, men har för mig att Thermaltake har en.

Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller

Permalänk
Medlem

Intel blev sura när MrTT blev bannad

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Neco
Intel blev sura när MrTT blev bannad

:D:cool:

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alex_88_
Vem är det farmor eller grannen frågar när dom ska köpa ny burk?

Någon i sin närhet?

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Hedersmedlem

siba?

Visa signatur

Gammal är gubbe

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skruvis
Någon i sin närhet?

Nej nej.. CS-spelande barnbarnen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skruvis
Man kanske ska vända på det lite... vad har Intel för hemligheter för sig som dom inte vill delge på något sätt? känns som om dom stänger dörrarna för insyn?

Om dom nu hade gjort det för samtliga marknader, men så är inte fallet... så du kan sluta drömma om att Intel kommer med nått jättehäftig den närmaste framtiden.

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tempel
Om dom nu hade gjort det för samtliga marknader, men så är inte fallet... så du kan sluta drömma om att Intel kommer med nått jättehäftig den närmaste framtiden.

Drömma kan alla göra.. se bara på dig själv..du drömmer ihop antaganden bara jag skriver något...

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

Då kan ju du förklara vad du egentligen menade med det inlägget, jag är mycket nyfiken.

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tempel
Då kan ju du förklara vad du egentligen menade med det inlägget, jag är mycket nyfiken.

Jo i princip ställde jag frågan om Intel hade något i görningen, man vet aldrig med ett sådant företag.. dom skulle säkert kunna göra en skenmanöver, jag vet inte .. gör du? Att jag anser att Pentium M är en bra spelprocessor gör inte på något sätt att jag litar på dom. Litar du på dom?

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

Do you feel the paranoia nibbling at your heels?
Man ska inte lita på företag. Deras jobb är sitt eget bästa, inte konsumentens...

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skruvis
Jo i princip ställde jag frågan om Intel hade något i görningen, man vet aldrig med ett sådant företag.. dom skulle säkert kunna göra en skenmanöver, jag vet inte .. gör du? Att jag anser att Pentium M är en bra spelprocessor gör inte på något sätt att jag litar på dom. Litar du på dom?

Men då har jag ju rätt. Du frågar om Intel har nått i görningen (och eftersom vi alla som läser nyhetskommentarerna vet att du är en grymt stor intelfanboy) så skulle du aldrig skriva det om inte du själv vill att Intel skall få en revansch och att folk skall tolka det som så. Att du inte hade tänkt efter innan du kommer med den kommentaren var likaledes uppenbart eftersom dom inte gör så här på alla marknader vilket skulle krävas för att det skulle finnas nån substans i din påstådda fråga.

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tempel
Men då har jag ju rätt. Du frågar om Intel har nått i görningen (och eftersom vi alla som läser nyhetskommentarerna vet att du är en grymt stor intelfanboy) så skulle du aldrig skriva det om inte du själv vill att Intel skall få en revansch och att folk skall tolka det som så. Att du inte hade tänkt efter innan du kommer med den kommentaren var likaledes uppenbart eftersom dom inte gör så här på alla marknader vilket skulle krävas för att det skulle finnas nån substans i din påstådda fråga.

Det är din dröm att jag drömmer om en revanch... Jag bara undrade & ställde en fråga om någon visste om Intel hade något i görningen eftersom dom inte vill svara på något om sina produkter till de nordiska hårdvarusajterna... jag vet inte nämligen, vet du?.. Tycker du att det är fel att fråga om något som man inte vet? eller ska man bara sitta & nicka med alla andra här inne?

Ja jag är en stor Pentium M fan, tycker att den är en kompetent spelprocessor precis som A64.an är en kompetent allround processor.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skruvis
Det är din dröm att jag drömmer om en revanch... Jag bara undrade & ställde en fråga om någon visste om Intel hade något i görningen eftersom dom inte vill svara på något om sina produkter till de nordiska hårdvarusajterna... jag vet inte nämligen, vet du?.. Tycker du att det är fel att fråga om något som man inte vet? eller ska man bara sitta & nicka med alla andra här inne?

Ja jag är en stor Pentium M fan, tycker att den är en kompetent spelprocessor precis som A64.an är en kompetent allround processor.

Vad är det du inte förstår med att om dom hade nått i görningen så skulle det gälla alla marknader inte bara den nordiska. Det måste ju ligga nått bakom att du inte kan förstå det eller?

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Medlem

Intel,vad är detta?????.Jag äger AMD.......Klaus

Visa signatur

Asus Z97-E,Intel I7-4790K,Corsair Ram DDr 3- 16Gb 2x8Gb Pro Serie Vengance 2400MHZ

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tempel
Vad är det du inte förstår med att om dom hade nått i görningen så skulle det gälla alla marknader inte bara den nordiska. Det måste ju ligga nått bakom att du inte kan förstå det eller?

Jag uppfattade det som om det endast var T-H som fick info av dem & enligt många så är T-H synonymt med Intel så dom lär inte avslöja om Intel har någon skenmanöver på gång eller om det är något annat dom vill tiga om?

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

Det har ju framgått ett antal ggr att så inte var fallet i tråden och dessutom i nyheten, sen skämtade några om att TH skulle få då dom inte anses vara opartiska direkt.

Du kanske skall läsa lite mer nogrannt?

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skruvis
Jag förstår sweclockers frustration över att inte få svar & försöker få Intels uppmärksamhet genom att posta detta som en "nyhet"... Lite beklämmande av Intel faktiskt.. något svar borde dom klara av att ge, tycker man.

Var precis i telefon med en moderkortstillverkare som också har samma uppfattning (om Intel i Skandinavien). De har också svårt att få svar eller någon hjälp över huvudtaget och även en svensk distributör har uttryckt samma sak (och detta är bara några få exempel). Jag försöker definitivit inte få deras uppmärksamhet eftersom jag inte tänker försöka kontakta dem mer. Inte så att jag inte vill ha kontakt med dem, det är bara inte värt besväret att försöka. Man får gå genom andra kanaler som de flesta andra. Angående BTX-moderkorten så har jag faktiskt inga planer på att göra något med dem, kanske skall jag kasta frisbée med dem Inget av det jag skrev i nyheten är egentligen nytt då det varit så ett par år, men kanske okänt för många. Att få Nej är inga problem, men man vill gärna ha svar.

Visa signatur

Perhaps its everything you say-G´kar
Fools to the left of me feeders to the right - I need to find a real job! - Londo Mollari (Babylon 5)

Permalänk
Medlem

Plus att det är hövligare att säga nej än att inte svara alls.
Ouppfostrat av intel!

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KnightCharger
Var precis i telefon med en moderkortstillverkare som också har samma uppfattning (om Intel i Skandinavien). De har också svårt att få svar eller någon hjälp över huvudtaget och även en svensk distributör har uttryckt samma sak (och detta är bara några få exempel). Jag försöker definitivit inte få deras uppmärksamhet eftersom jag inte tänker försöka kontakta dem mer. Inte så att jag inte vill ha kontakt med dem, det är bara inte värt besväret att försöka. Man får gå genom andra kanaler som de flesta andra. Angående BTX-moderkorten så har jag faktiskt inga planer på att göra något med dem, kanske skall jag kasta frisbée med dem Inget av det jag skrev i nyheten är egentligen nytt då det varit så ett par år, men kanske okänt för många. Att få Nej är inga problem, men man vill gärna ha svar.

Vi vill se bilder när du har kast med lite moderkort

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tempel
Du kanske skall läsa lite mer nogrannt?

Ja det ska jag kanske göra.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av KnightCharger
Var precis i telefon med en moderkortstillverkare som också har samma uppfattning (om Intel i Skandinavien). De har också svårt att få svar eller någon hjälp över huvudtaget och även en svensk distributör har uttryckt samma sak (och detta är bara några få exempel). Jag försöker definitivit inte få deras uppmärksamhet eftersom jag inte tänker försöka kontakta dem mer. Inte så att jag inte vill ha kontakt med dem, det är bara inte värt besväret att försöka. Man får gå genom andra kanaler som de flesta andra. Angående BTX-moderkorten så har jag faktiskt inga planer på att göra något med dem, kanske skall jag kasta frisbée med dem Inget av det jag skrev i nyheten är egentligen nytt då det varit så ett par år, men kanske okänt för många. Att få Nej är inga problem, men man vill gärna ha svar.

Märkligt av Intel skandinavia... vad sysslar dom med.. har dom fått munkavel av moder Intel i USA kanske?

Ta fram det senaste ni fått från Intel & i alla jämförande tester så använder ni detta "senaste" (skulle det vara en P4:a 1,4Ghz s423, så är det otur för Intel) referensmateriel ni fått från Intel... så får dom skylla sig själv att dom framstår i dålig dager..

Dom kunde åtminstone skickat en Pentium M iaf, tycker man.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Hedersmedlem

Hm ta fram det senaste de skickat??...hm det var väl 2002 eller något sådant i så fall. Fick leta järnet för att hitta något Jag har iaf inte sett någon produkt från dem än så länge (men sen är jag "nykomling" också ).

Visa signatur

Perhaps its everything you say-G´kar
Fools to the left of me feeders to the right - I need to find a real job! - Londo Mollari (Babylon 5)

Permalänk
Medlem

Detta var skrämmande "nyheter" för mig, jag våndas inte så mycket längre för att jag ska konvertera till AMD igen (jag suktade efter en Pentium M nämligen) ... Jag som trodde att Intel som är så stora formligen vräkte ut material till recencenter ...

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Geeks
SweClockers

Kan väl vara så enkelt att Intel vet att de inte har några produkter som kan mäta sig med AMD's utbud. En jämförelse vore alltså bara "bad press".

(Pentium-M räknas inte av uppenbara skäl)

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xphaze
Kan väl vara så enkelt att Intel vet att de inte har några produkter som kan mäta sig med AMD's utbud. En jämförelse vore alltså bara "bad press".

(Pentium-M räknas inte av uppenbara skäl)

Ja men inte ända sedan 2002? Det är det som är riktigt märkligt tycker jag!

Som jag har sagt så är Pentium M en av Intels kvarvarande produkter som har spelprestanda att räkna med & eftersom jag lirar en del så suktade jag efter en sådan gärna en 780...
(Men så blev det inte & kommer det en sådan så blir det i en bärbar & troligtvis en Celeron M då, till frugan som skrivmaskin i princip)

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KnightCharger
Angående BTX-moderkorten så har jag faktiskt inga planer på att göra något med dem, kanske skall jag kasta frisbée med dem

Lotta ut dem eller ge dem till Skruvis. Han kan säkert rama in dem och hänga dem över sängen så att han kan drömma om Pentium M tills han köpt en.