Utför med Pixmania.com

Permalänk
Medlem

Utför med Pixmania.com

Det här måste väl ändå vara ett av de sämsta företagen?
Verkar dock inledningsvis fått bra kritik och nöjda kunder, men det senaste året verkar det ha havererat fullständigt.
Lovar 48h leverans, Förstklassig kundservice m.m.
Har fortfarande efter 3 dygn inte fått min vara trotts att den finns i lager.
Suttit 3h i telefonkö utan att komma fram.
Varje mail till deras s.k kundservice besvaras automatiskt med "this is an automatic answer to inform you that unfortunately your email could not be processed"
Detta svar får man även när man följer deras anvisningar om att avbeställa varan.
Luktar bluff lång väg.
Spärrade mitt VISA-kort direkt när jag fick svaret på min avbeställning.
Mitt råd: Köp aldrig här!

Permalänk

jag har handlat där flera gånger och ja de erbjuder bokstavligen förstklassig service.

Visa signatur

This plan is so perfect, It's retarded!

Permalänk
Medlem

Skämtar du? Jag satt non stop 3 timmar i telefonkö igår, 30 minuter idag utan svar!
Och svar som "Detta är ett automatiskt meddelande . Din förfrågan har inte tagits i beaktande." När man ska avboka en vara kallar inte jag förstklassig service!
Men kul att nån verkar ha lyckats handla av dom....

Permalänk

Nej jag skämtar inte. Hoppas det löser sig för din del.

Visa signatur

This plan is so perfect, It's retarded!

Permalänk
Medlem

Fungera bra här med dock var de förra året jag handla där tog 1 dygn från Paris med DHL, där de har deras säte och hit, kolla om du hittar något direktnummer till kontoret i Frankrike för ofta brukar sådana här stora företag ha "lite" sämre svensk kundtjänst etc (samma med cd-wow den svenska kundtjänsten vet inte mycket men kontaktar man den engelska så är de något helt annat)

Dock verkar de ju mycket dåligt om de har blivit så mycket sämre som du skriver för fick rel snabbt svar när ja kontakta den svenska kundtjänsten i samma veva som beställningen.

Permalänk

Skumt, har alltid sett pixmania som ett seriöst företag. Att du inte har fått varan efter tre dygn kanske inte är så mycket att skrika sig hes över men supporten låter ju sämre. Får hoppas att det är något temporärt.

Permalänk
Medlem

En jag känner köpte en Canon IXUS 40 från Pixmania, men fick en begagnad utan medföljande minneskort.

Detta gör att jag aldrig kommer handla av dem. Köper man en ny vara vill man ha den "brand new sealed" och inte en som någon använt i 14 dagar och sedan skickat tillbaka.

Permalänk
Medlem

Näe, att varan inte dykt upp än är inget jag surar mig grön över, även om man på siten OCH i telefon skryter om hur jä**a snabba man är (48h bla bla bla).
Det som stör mest är kundkontakten.
Trodde IKEA var sämst i världen, but now I know better.
Jaja. Varan är avbeställd från min sida, kortet spärrat och hoppas jag slipper höra någonting av dom här trattarna, ever again!

Permalänk
Medlem

Nåja dom köper ju upp webhallen så kanske dom lär sig bättre service ^^
http://www.minhembio.com/forum/index.php?showtopic=108427

Visa signatur

Olen Jumala ja Rafaelin enkeli tulee hakemaan teiät!
Tackar Grillcliff för varningen och det kan du uppfatta hur du vill.

Permalänk
Medlem

Jo det verkar ju ha blivit mycket bättre sedan det hände. Hrmmm....
Bara att följa resten av insändarna i ovanstående länk så får man en rätt klar bild av hur bra det blev....