World of Warcraft-fuskare utnyttjar Sonys rootkit

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lurcazzus
Men rootkits är ju knappast något nytt.. Finns ju att få tag på lite överallt.
Eller är det något särskilt med deras rootkit?

Ja

Visa signatur

Fractal Design Refine R2 Asus Commando(1901) Q6600@3600mhz@Vattenkylning Corsair HX620W 4Gb 2x2 dominator 8500 Powercolor HD4870X2 Ikari Laser WD MyBook 500Gb@E-Sata 3dmark06@20436+/-
Win xp sp3/win 7 ultimate

Permalänk
Glömsk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lurcazzus
Men rootkits är ju knappast något nytt.. Finns ju att få tag på lite överallt.
Eller är det något särskilt med deras rootkit?

Det kommer från Sony, ett respektabelt företag. Det är det speciella.

De andra rootkitten är skapade av individer som stjäl kreditkorstnummer och liknande.

Visa signatur

...man is not free unless government is limited. There's a clear cause and effect here that is as neat and predictable as a law of physics: As government expands, liberty contracts.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
Titta, jag ser nått där uppe i skyn... det kommer närmare... det kommer närmare väldigt fort... Det börjar brinna av friktionen... oj då, spring alla, det är förtroendet för Sony som är på väg!

Jag hade planer på att köpa mig en PS3 på Releasedagen, och en psp inom en snar framtid... Det lär garantterat _inte_ hända nu. Sen om Ps3 och psp ens har en gnutta relation till detta eller inte spelar ingen roll, det blir inget mer Sony bara för att dra mitt strå till stacken i att visa att de gått för långt...

Instämmer till fullo.... hade planerat för en PS3:a vid releasen... men nu kan Sony skita ner sig själv... bojkott i några år framöver...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av catchmeifucan
Det är väl inte det att han inte "gillar" den typen av nyhetsrapportering utan att han (precis som jag) kanske finner det lite oetiskt att presentera det som en nyhetskommentar då den har en åsiktsvinkling? Kanske borde varit ett inlägg i forumet istället? Nyheter skall ju vara objektiva och sakliga.

nja, lite osakligt får det gärna va om det är rellevant, det är ju inte så att man tror att det var en del av nyheten som man måste följa som en lämmel.

men "undvik skivor från Sony records" eller liknande hade varit ok att skriva, för tilltaget var riktigt ruttet i vilket fall. men att uppmana till bojkott PS3 påverkar ju inte läget alls utan kändes mest barnsligt och irellevant, lite som ett påhopp jag själv skulle gjort i forumet, platsar dock icke i en nyhet.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Psionicist

Jag har ändrat nyheten och ber om ursäkt för att den tänjde på gränserna för mycket. Det positiva är att hela redaktionen nu vet till framtiden vart vi inte kan gå.

bra.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lurcazzus
Men rootkits är ju knappast något nytt.. Finns ju att få tag på lite överallt.
Eller är det något särskilt med deras rootkit?

det var extra effektivt kanske.. "Its a Sony!"

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Härligt sony!

Permalänk

trodde dom verkligen att ingen skulle upptäcka det eller sket dom i vad folk tycker helt enkelt?

Permalänk
Medlem

bra, så nu kan andra utnyttja detta och kanske lägga in en keylogger och sno folks kortnummer etc.
Skitdålig stil Sony.. räcker det inte med att folk som lägger ut pengar inte får lyssna på en CD utan de måste också ha installationer som dessa??? de som lyssnar på piratversionen får ju inget av detta problem.. vad fan tänkte de.. att ingen märker och att de tyst kan göra detta i skymmundan?? kom igen, Sony.. riktigt dåligt.. kanske man inte ens vill drömma vad Blueray gör???

Permalänk
Medlem

död åt sony?

Permalänk

Måste erkänna att det drar lite i smilbanden då kitet kommer från sony själva

Permalänk
Medlem

Tänk vad roligt ändå, om folk börjar kojkotta Sony och speciellt deras skivförsäljning så kommer de skylla detta på pirater och tillämpa än mer säkerhetsmetoder.

Visa signatur

Gör mitt bästa för att bemöta alla med respekt och vänlighet. Ha det fint!

Permalänk
Medlem

Nästan så att jag blir sur då jag ser min Sony tv i vardagsrummet. Nu blir det då inget mer Sony skit på ett tag om det inte är förbannat mycket billigare/bättre än konurrenternas grejor...och hur ofta händer det?

Permalänk
Medlem

Har ni inte tröttnat på denna diskutionen ännu? Nästa nyhet om Sony så kommer vi ha 2-3 sidor till med samma kommentarer om bojkott hit å dit.

Jag har en idé dock, kan inte alla copy pastea sina inlägg från denna tråden till den nya kommande Sony nyheten så har vi en exakt likadan tråd, vore iaf nått att skratta åt. Suck...

Visa signatur

Glass är gott

Permalänk

Problemet är vär att SONY är ett så stort företag att det är uppdelat i mindre delar.
Ena handen vet inte vad den andra gör.
Att bojkotta hemelektronik-delen för vad musik-delen gör är ologiskt.
Lite som att bli sur på windows XP och därför bojkotta Xbox.

Samma företag, olika chefer olika kassor.

Sluta köp skivor av Sony helt enkelt och skriv en protestlista till dem.

Fast jag undrar om ingen annan också har något liknande...
Det var ju trots allt bara en slump att det upptäcktes.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Avstängd

känn er ägda MS fanboys som kör windows lol

Permalänk
Medlem

Men herregud PS fanboysen börjar poppar upp som små j*vla råttor ur sina hålor, manöver på er!

Permalänk
Medlem

Sonys hemelektronik-division har ju redan en gång stämt sin egen skivbolagsdivision för att dom avvikit för mycket från CD-standarden.

Sonys är inte ett stort homogent monster, men dom har onekligen mindre festliga typer på sin skivbolagsdivision. Dom är säkert nära vänner med dom på film-divisionen.

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem

Ni som pratar om bojkott kan väl sluta köpa sony-skivor o skriva ett brev till sonys skivbolags europa/sverigekontor. Undertäcknad kommer fortsätta att inte köpa skivor

Visa signatur

.... a man without a plan is not a man

http://www.codered.se/

Permalänk
Medlem

Ps3 som jag hade väntat på, ska köpa xbox istället om det blir någon ny consoll alls.

Visa signatur

Om du svarar på mitt inlägg, citera, tack!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wasabi
bra, så nu kan andra utnyttja detta och kanske lägga in en keylogger och sno folks kortnummer etc.
Skitdålig stil Sony.. räcker det inte med att folk som lägger ut pengar inte får lyssna på en CD utan de måste också ha installationer som dessa??? de som lyssnar på piratversionen får ju inget av detta problem.. vad fan tänkte de.. att ingen märker och att de tyst kan göra detta i skymmundan?? kom igen, Sony.. riktigt dåligt.. kanske man inte ens vill drömma vad Blueray gör???

Blueray? Skulle tro att man blir förolämpad, hotad och förmanad i en halvtimme tills man inser att man är en förbrytare som kan vara tacksam över att få lov att köpa film...Sedan kanske man kan få se filmen. Fast förmodligen i reducerad kvalité eftersom bara ett fåtal äger all nödvändig utrustning med senaste DRM...

Och efteråt när filmen är slut blir man informerad om sina rättigheter(eller brist på sådana). Och sony upplyser om att om man gjort något fel är redan all nödvändig info skickad och mottagen av Sony. För kundens bästa naturligtvis...

Visa signatur

Mvh!

Permalänk
Medlem

HaHa smart där sony.. du kommer folk pippa våra datorer :=P På med brandväggarna

Visa signatur

Heidohoo

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mortifer666
Problemet är vär att SONY är ett så stort företag att det är uppdelat i mindre delar.
Ena handen vet inte vad den andra gör.
Att bojkotta hemelektronik-delen för vad musik-delen gör är ologiskt.
Lite som att bli sur på windows XP och därför bojkotta Xbox.

Samma företag, olika chefer olika kassor.

Sluta köp skivor av Sony helt enkelt och skriv en protestlista till dem.

Fast jag undrar om ingen annan också har något liknande...
Det var ju trots allt bara en slump att det upptäcktes.

Jag ser inga problem i att bojkotta XBox för saker MS gjort med Windows.. Vill inte hårdvarudelen kopplas ihop med musikdelen får dom väl byta namn (vilket verkligen vore o sätta ner foten mot sånt här tjafs!).

Permalänk
Avstängd

Bra jobbat Sony, tack vare er så kommer det kanske bli en viruskatastrof i IT-världen, och då är det jag som kommer kräva er på pengar.

Visa signatur

You stink. Bender's great. Deal with it

Permalänk
Medlem

Men om de nu bråkar så extremt mkt om att vi kopierar deras musik och film, varför börjar de då inte sälja vinyl igen eftersom att det inte går att kopiera till en annan vinyl. Man kan inte stämma varje enskilld individ som fildelar på något sätt, det är omöjligt, man måste komma på någonting nytt som lockar köparna att köpa deras produkt istället. Men att göra såhär.. Ett seriöst stort företag släpper ut grova spywares på sina egen programvaror utan att nämna det, så extremt dålig stil.
Men sonys skivbolag-divension är ju inte direkt ensamma om att vara emot fildelningen. ALLA stora skivbolag är emot det. Detta är nog bara början skulle jag tro..

Permalänk
Avstängd

ni som tänker bojkotta ps3 bara för något sony music har gjort tänker ni även bojkotta xbox 360 för att ms har gjort ett sjukt osäkert os som tillåter virus osv från första början?

*sniff* hmm börjar nog lukta lite dubbelmoral här innne.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Intenso
Detta är skitbra, bara hoppas att fler program/virus/whatever gör samma sak så Sony kan få skit för det dem har gjort. MEN å andra sidan hur många är "infekterade" av det..?

Enlig de som har gjort kopieringsskyddet så har mer än 2 miljoner skivor sålts med det kopieringsskyddet sedan Mars i USA

Some 2 million of the CDs using the First4Internet protection have been sold since March in the United States.

http://www.xcp-aurora.com/press_article.aspx?art=jun_05_art2

Mvh

TokeOrm

Permalänk

Bara jag som inte förstår var för sorts fusk det kan finnas till wow? Kanske en bot som huntar åt en? Eller nått hack så man ser rouge's som är osynliga?

Visa signatur

i7 930 @ 3.8 | P6X58D-E | 6GB Corsair XMS3 | 2x R9280X | Intel SSD|
Dell UltraSharp 2707WFP | Logitech Z5500 | Logitech Illuminated | MIONIX Saiph 1800 |

Permalänk
Medlem

skönt att de använder hela USA som betatestare av deras DRM

skulle tro att de anställda och ansvariga på sony's diverse hårdvarudelar är minst lika sura på sony music's förfaranden som vi är. de om några lär ju ha fått skit i sina burkar ;P

att hålla in shift när man stoppar i en skiva i windowsdatorn lär ju fungera för alla liknande skydd en bra bit framöver tror inte att MS vill ta bort den funktionen, eller valet att inte köra igång skivor automatiskt

någon måste ju också betala för mjukvaran på skivan, och det blir ju vi konsumenter. jag har då inte sett att kopieringsskyddat material skulle vara billigare att köpa (det skulle dock få mig att överväga det. om de kommer med någon vettig form av kopieringsskydd.)

Visa signatur

Var med och vik proteiner med Sweclockers du också!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av haraya
ni som tänker bojkotta ps3 bara för något sony music har gjort tänker ni även bojkotta xbox 360 för att ms har gjort ett sjukt osäkert os som tillåter virus osv från första början?

*sniff* hmm börjar nog lukta lite dubbelmoral här innne.

inte samma sak.
Med Windows så vet man vad man får, man vet att det är dåligt, och man har inget vidare förstroende för MS från början. Man skulle liksom inte bli förvånad om de hittar på nått sånt här. Sont däremot är väldigt respekterade (även om jag personligen tycker att allt de gör alltid vart skräp) och när de hittar på sånt här, och dessutom försöker smyga med det, då tappar de både respekt och ställning... de sätter sig själva på samma nivå som ms, vilket är långt mycket lägre än tidigare. Sen skall man även se lite av den stora bilden. Om Sony förgriper sig på sina kunder på detta sätt inom musikbranchen och därmed tappar lite försäljning på musikskivor så lär de ju knappast bry sig. Om de istället tappar på konsoll, hemelektronik och musikbranchen, så kanske de lär sig en läxa om vad man inte bör göra mot sina kunder.

Det är ju dock sant att de olika avdelningarna är i mångt och mycket oberoende av varandra, men så korkade att de inte förstår varför sony som helhet blir opopulärt i samma veva som det visar sig att musik-avdelningen mer eller mindre spridit virus och sen försökt dölja det, tror jag inte att de är. Sony må ha många "huvuden" som sysslar med olika saker. Men om man straffar alla för vad ett har gjort så lär det nog få mer resultat.

Men sant är att om ms hittar på nått liknande som "straffar" alla, skyldiga och oskyldiga, på detta sätt kommer jag bojkotta alla deras saker i framtiden med. På samma sätt skulle jag bojkoppta Ipod om apple helt plötsligt fick för sig att göra nått liknande i sina datorer.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk

Belga: Vackert skrivet !

Jag skäms över att ha en Sony mp3 spelare.

Visa signatur

AMD Athlon 64 3800+ Hiper Type-R 580W Corsair Value S. PC3200 DDR-DIMM 1024MB, Gainward GeForce 7800GT , Creative SB Audigy SE , MSI K8N NEO4-F

Permalänk
Medlem

Haraya: Ta det lugnt! Mellan din första och andra dissning av MS hade PS3 nämnts en gång.

Och det är skillnad på att straffa PS3 för deras rootkit och att straffa Xbox 360 för Windows. Man ska se till att påverka det som gör mest nytta eller skada, beroende på hur man ser det. I det här fallet Sonys hemelektronikavdelning med PS3 i spetsen. För MS skulle det vara Windows (Tex Vista, som jag också kommer att strunta i), för jag tror nog att de har större försäljning på mjukvarusidan än på spelsidan...

Har nån förresten hittat nån namninsamling mot det här?

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum