Världens sämsta program - enligt SweC

Permalänk
Medlem

Sämsta måste nog vara QuickTime, vet inte om det ens är ett prog men jag blir så förbannat sne då jag ska öppna en fil så måste man ha sörjan med..
Länge leve WMP som står sig lätt på topp..!

Permalänk
Medlem

Har laddat ner så mycket usel shareware utan avinstallationsprogram som jag förträngt namnen på att det känns löjligt att klaga på Real Player.

Men ska jag nämna två välkända program så blir det Real Player och hmmm.. okej då, Internet Explorer är väl inte så bra vid det här laget.

Har de som föreslår Quicktime testat Real player?

Permalänk
Medlem

1. Realplayer utan tvekan, tar ju 10min bara att hitta var man ska ladda ner det på deras hemsida. Först måste man fylla i massa personuppgifter och annat sen får man ändå inte någon nerladdningslänk föräns efter tredje försöket.
Sen när man väl fått ner programmet så har man datorn full av spyware och spela upp film/musik verkar inte vara programmets starkaste sida.
Och värst av allt är att det finns flera stora sidor som använder sig av deras äckliga format som inte går spela upp i något annat program så man blir tvingad att använda det.

2. MSN Messenger. Tar sjukt mycket plats(på skärmen) men visar fortfarande knappt någon relevant information, i ett normalstort chatfönster ser man max 4meddelanden utan tidstämpel.
Ingenting i programmet ser ut så som man förväntar sig att det ska se ut, helt enkelt dålig HCI.
Dessutom går det inte skicka exe-filer till varandra och filöverföringar överhuvudtaget strular ofta.
Jag har iofs inte provat någon version sedan 6.0 så det kanske har förbättrats men av vad jag sett så verkar det vara samma skit som förut.
Jobbiga är att alla andra använder det, tur att det finns bättre alternativ, annas hade jag inte överlevt.

Permalänk
Medlem

1. Internet Explorer. Av flera anledningar; seg, full av säkerhetsluckor, gammal, ogenomtänkt, dålig på att läsa html-kod korrekt, osv osv i all oändlighet.

2. mIRC. Maken till segladdad irc-klient får man leta efter! Dessutom börjar den få något av en fjortisstämpel, då 99% använder den.

Permalänk
Medlem

största är nog XP sen kommer quicktime och realplayer som delad tvåa

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

kan vi inte bara lägga ner det här barnsliga larvet om att winxp eller w2k är det sämsta proget någonsin då det är klart löjligt att ens påstå det

Visa signatur

Burken: Asrock ION 330HT, med moddad kylning.

Permalänk

Tack till er som tipsat om Foxit Reader! Har länge tänkt att det måste finnas nåt bättre alternativ till adobes overflödiga variant. Jag har väl helt enkelt varit för lat för att leta.

Kassa program:

Winamp efter v. 2.92 (som jag förtfarande använder).

mIRC - blivit sämre med åren.

DC++ - hashningen får en att byta klient ögonböj

Emagic Logic - Apple köpte detta eminenta program (köpte iofs emagic) och sen dess tvingas man köra mac om man vill använda världens bästa musikprogram.

--> det var bättre förr

Permalänk
Medlem

MSN Messenger 7.?? aa det nya. Det bara buggar. Tur att det finns andra alternativ på dessa konton

Visa signatur

LAN-------- >>>http://www.strikeoutlan.se

64 3000+, 1024 Ddr, ATI Radeon 9800pro

Permalänk
Medlem

windows me är het kandidat till förstaplatsen.

antivirusprg avg är också en höjdare. tycker inte det riktigt utför vad som bör göras, utan mer uppfyller önskedrömmar. DVS påstår att befintliga otrevligheter inte finns.

Visa signatur

K M K !

Permalänk
Avstängd

firefox, kan fan inte visa sidor korrekt

Visa signatur

Våga fråga!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av seeyoo
firefox, kan fan inte visa sidor korrekt

snälla, motivera det där.

Visa signatur

(\_/)
(='.') • warpdrive - svenska citatdatabasen
(")-(")

Permalänk
Medlem

Real Player och Windows ME.

Dessa tar helt enkelt hem priset. Usch, vill inte ens röra de med tång.

Visa signatur

must!

Permalänk
Medlem

Real Player

Quicktime

tvi tvi skitprogram

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oscaro
Real Player

Quicktime

tvi tvi skitprogram

Förklara varför Quicktime skulle vara ett skitprogram?

Visa signatur

must!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hocce
Förklara varför Quicktime skulle vara ett skitprogram?

Så fult, så omständigt, så slött!

Finns mycket bättre alternativ än sunkiga trötta quicktime.

Permalänk
Medlem
Citat:

Fult är en helt individuell bedömning.

Omständigt tycker jag absolut inte det är. Rent och lätt att hitta de vanligaste funktionerna.

Slött, ja. Det kan kanske vara det iom att det är portat till Windows. Orginalplattformen är till OSX, som du kanske vet. Då får man räkna med sånt. Kör QT på en Mac får du se.

Visst finns det massor med bättre mediaspelare till både Windows och Mac, men nu var det just QT vi diskuterade om.

Visa signatur

must!

Permalänk
Citat:

håller med, gillar inte alls quicktime. Vet faktiskt inte, troligt för att jag alltid uppleft(?) installationen så seg

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av niklas6666
håller med, gillar inte alls quicktime. Vet faktiskt inte, troligt för att jag alltid uppleft(?) installationen så seg

quicktime är det i särklass bästa programmet för att streama film.

då det är det enda jag använder quicktime till så ser jag så gott som aldrig själva spelaren dock.

Visa signatur

Logic is the art of going wrong with confidence.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av superjoppe
nej, opera öppnar inte nya tabbar med ctrl+t

Det beror på att det är FÖNSTER, inte TABBAR. Därför är Ctrl-N logiskt.

Opera hade MDI (multiple document interface) många herrans år innan "tabbed browsing" blev poppis, men nu har dom sminkat den så det ser ut som tabbar istället för fönster för att det är det folk känner igen.

Själv nominerar jag två grupper istället för program, och till slut en programvarutillverkare
1) IM-klienter, såsom ICQ eller MSN. Alla officiella program är nerlusade med annonser, knappar, färgglada animationer, menyer, ljud, dialogrutor och fan och hans mormor och allt blir bara till en enda soppa. De som tillverkar dessa program borde ta sig en LÅNG och GRUNDLIG titt på AdiumX för Mac, den bästa IM-klienten som existerar.

2) Program som följer med hårdvara. Folk har redan nämnt Sonys MD-program och jag har inte sett det men jag kan föreställa mig. Sen finns ju alla dessa värdelösa program som följer med t.ex moderkort och annat, typ tempmonitorer eller sånt. Är det så svårt att göra program som ser vettiga ut? Det går väl hand i hand med deras webbsidor.... vem har inte gett upp efter att ha surfat runt på typ asus hemsida i 20 minuter utan att hitta det dom söker?

</rant>

Aja. Min tredje grej: nortonprogrammen. Symantec KAN göra trevlig och användbar programvara, det är bara att ta en titt på proffsprogrammen, alltså de som INTE har Norton i namnet. Symantec Antivirus Corporate 9.0 är snyggt, lättanvänt och gör aldrig väsen av sig om det inte kommer ett virus. Alla "norton"-program jag sett är rena skämtet i jämförelse. Tungrodda och nedslöande och sen när man måste in och rota i inställningarna hittar man ett GUI som ser ut att höra hemma på lunarstorm.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wishie
1. Internet Explorer. Av flera anledningar; seg, full av säkerhetsluckor, gammal, ogenomtänkt, dålig på att läsa html-kod korrekt, osv osv i all oändlighet.

2. mIRC. Maken till segladdad irc-klient får man leta efter! Dessutom börjar den få något av en fjortisstämpel, då 99% använder den.

Så det är världens näst sämsta program?

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sAnden
Du var tråkig joppe. Att du inte kan komma på nåt bättre.

1. MSRÖJ
Nåt tråkigare spel får man nog leta efter. Med ett klick eller 2 och boom. Så är spelet slut. Tycker spelet är ett jävla stort påskägg bara, som skapades just för att någon på Microsoft inte hade nåt att göra under just den kafferasten.

2. kommer nog snart me edit

MSRÖJ är ju roligt om man är uttråkad

Visa signatur

amd xp 1700+ geforce4 mx440 512mb sdram 82gb hårdisk

Permalänk
Medlem

(wintendo)
Adobe Acrobat
Internet Exporer
Outlook express
Norton Antivirus

Visa signatur

Jag tänkte skriva något klyftigt här

Permalänk
Medlem

Programmet man får till sonys net-MDs för att lägga över musik.
:down::down::down:

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chimaira
Programmet man får till sonys net-MDs för att lägga över musik.
:down::down::down:

mer känt som Open-mg jukebox am I right?

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nidas
mer känt som Open-mg jukebox am I right?

Yes, finns även nån ny version som heter sonic stage connect eller något liknande, är inte hemma just nu så jag kan inte kolla men det är lika dåligt det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nikce
Så det är världens näst sämsta program?

Förtydliga dig lite, tack.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av guppy_fisk
MSRÖJ är ju roligt om man är uttråkad

ett ägg är också roligt om man är uttråkad.

Visa signatur

People... What a bunch of bastards... | Mac Pro 2x2.26GHz QuadCore - Nehalem, 24GB DDR3, ATI HD4870, 3TB HDD | MacBook Pro 13.3 ", Core 2 Duo - 2.26GHz, 8GB DDR3, 9400M 256MB, 120GB SSD | PowerMac G4 MDD, Dual 1,25GHz, 2GB DDR, 1,45TB HDD | FCNSA | VCP4

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chimaira
Yes, finns även nån ny version som heter sonic stage connect eller något liknande, är inte hemma just nu så jag kan inte kolla men det är lika dåligt det.

sonicstage är ljusår smidigare än open mg jukebox som jag hade till min sony NW-E3 mp3spelare. var iaf på den tiden det begav sig att man använde grejerna

sen att programet är jävligt instabilt och onödigt krångligt håller jag med om

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Medlem

Alla som klagar på Windows 95/98, hur kan ni klaga på nått som inte fanns något att jämnföra med ett annat operativsystem?

Och säg inte att Mac är bättre eftersom jag pratar om operativsystem för PC.
Nämn inte Linux heller, för det är ingenting som en som inte sitter vid datorn dygnet runt ha nån nytta av...

Visa signatur

7800x3D | 4070Ti | 32GB DDR5 6000mhz | 1TB SSD | 1TB M.2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Whyster
Alla som klagar på Windows 95/98, hur kan ni klaga på nått som inte fanns något att jämnföra med ett annat operativsystem?

Och säg inte att Mac är bättre eftersom jag pratar om operativsystem för PC.
Nämn inte Linux heller, för det är ingenting som en som inte sitter vid datorn dygnet runt ha nån nytta av...

Mac är en pc, något mer du vill att vi inte ska kunna klaga på?

Visa signatur

(\_/)
(='.') • warpdrive - svenska citatdatabasen
(")-(")