microstore.se svarar inte på mail?

Permalänk
Medlem

microstore.se svarar inte på mail?

Det började med att jag för en vecka sedan beställde ett Leadtek 6800LE för 1495:- hos dem. Det stod att de hade 2 st kvar i lager för tillfället och jag valde att hämta ut det i butiken eftersom det är ungefär 4 mil dit från mig.

När jag kom dit dagen därpå var det fel på deras lagerstatus så det fanns inget kort i lager. Förstod aldrig om det berodde på att de hade något nytt datasystem eller om det var något annat.

Nu har de förresten nyss höjt priset till 1750:-, men jag är ganska säker på att jag får det för 1500:- eftersom det är priset som står i orderbekräftelsen.

De sa att korten skulle komma in, men de sa inte när.
Så jag provade att maila i söndags och frågade lite olika saker. Fick inte svar på ett par dagar och då började jag undra lite. Skickade ett nytt mail tidigt i morse, men jag har inte fått något svar tills nu.

Tycker det är lite dåligt. Det står på sidan att det ska dröja 3 arbetsdagar, och det har gått 4 nu, och jag börjar bli lite otålig med tanke på att jag borde haft det i min hand för 6 dagar sen

Jag tänkte bara fråga er om någon av er mailat mircostore.se den här veckan och inte fått svar. Det kan ju bero på deras nya datasystem, och då är det väl bara att acceptera det.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk

Jag har också köpt ett 6800le för 1500 och håller med. Jag har skickat flertalet mail till dem, det första för 3 dagar sen och har fortfarande inte fått svar. Förövrigt så stog det "inte i lager" och sen en eller två rader under något i stil med "leveranstid 1-3 dagar", jag beställde för 3 dagar sen nu och har inte fått kortet men det kan jag förlåta utan större problem;) .

Permalänk
Medlem

Microstore är usla på service, lämnade in mitt moderkort pga av att ljudkortet var defekt som de konstaterade. De ringde mig och sa att jag kommer få ett nytt när de får in de igen och att de ringer mig då. Det gick 2 veckor och fick inget samtal från dem, gick ner till butiken och enligt dem så har jag redan fått ut ett, vilket jag inte fått. Efter en massa tjöt hit o dit så hade de tydligen varit fel i deras dator. Nu har jag fått ett fungerande moderkort (2 månader efter jag lämade in det) och jag kommer knappast handla hos microstore igen.

Permalänk
Medlem

Detta är också sista gången jag handlar av microstore vill jag lova.
Nu lyckas jag inte ens få tag på dem via telefon. Har provat och ringa några gånger nu på morgonen. Det går fram en signal och sedan byter den till något konstigt pipande som inte tar slut.

Funderar på att besöka inet och köpa grafikkortet där istället. Tyvärr 200kr dyrare än i min orderbekräftelse från microstore, men det kan det vara värt för att slippa vänta.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem

håller med.. har skickat 2 mail till dom angående lagerstatus osv... inte fått ett enda svar!

Permalänk
Medlem

Det verkar vara något fel på deras datasystem just nu.
Jag var nog aningen hård förut, men det var lite skumt att de inte svarade i telefon.

Farsan hade vägarna förbi butiken idag och gissa vad?
Kortet fanns i lager. Jag fick det dessutom för 1495:-
Är väldigt glad just nu

Man får hoppas de får ordning på allt, eftersom de annars har bra grejer till bra priser. Ska jag köpa något där igen får de nog ha sakerna i lager innan jag vågar.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem

Låter som om du försöker ringa ett faxnummer.

Visa signatur

(\_/)
(='.') • warpdrive - svenska citatdatabasen
(")-(")

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sphr
Låter som om du försöker ringa ett faxnummer.

Det är mycket möjligt. Fast då beror det inte på att jag slår fel nummer i så fall.
I sidfoten på www.microstore.se står det:

MicroStore | Hisingsgatan 28, 417 03 Göteborg | Tfn. 031-655707 | Fax. 031-654764

Jag slog Tfn.-nummret och det är jag säker på för jag har till och med sparat det i telefonboken på min mobiltelefon.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem

Hej jag pma dit tidigare idag inna jag sett tråden, glemmy. Fasen! Jag har åxo skickat ett antal mail till dem, ringt men ingen svarar. Har inte äns fått orderbekräftelse. Så jag vet inte vad jag ska ta mig till. Dom har ju även höjt priset. Kan inte du göra en JÄTTEtjänst åt mig? Typ köpa ett och skicka till mig? Snällaaa! Jag betalar givietvis för alla kostnander!

Mvh / Tobbe

Visa signatur

-| C2D E6300 @ 2.5ghz | Gigabyte Ga-945P- S3 | 1024mb Corsair TwinX2 6400 | Hiper 530 530w | Sapphire x1900xt @ 685/820 | 19" Samsung Syncmaster 940BF 2ms | 250gb Sata2 Seagate NL 7200rpm | Hiper Alu tangentbord | Zen v plus 2gb |-

Permalänk
Medlem

Beställde med ett 6800LE den 26/10! var smått mindre glad när jag inte ens fått det i torsdes.
Så på fredag morgon tänkte jag "man få väl ringa och höra hur det går för dem" efter 3 misslyckade försök (blir nedkopplad) tror jag att det är fel på jobbetelefonen så jag testar med mobilen, men NEJ!
slänger jag iväg ett mail jag inte får svar på
Bor i Skåne så jag har inte direkt vägarna förbi.
Finns det ett annat telnr som man kan få tag på dem?

Visa signatur

Stationär Compucase 400W .:. AMD64 3700+ San Diego .:. Gainward 7900GT .:. MSI K8N NEO4 .:. WD 250bg SATA 16mb .:. 1024 PC3200 .:. 20" TFT (hp 2035) .:.
Bärbar Acer TravelMate .:. 2,8ghz .:. 256 ram .:. 40gb .:. ATI Mobolity Radeon 9000 IGP .:.
Jobbedator IBM T60 .:. 2,16ghz dual 2 core .:. 2gb ram .:. 100gb .:.

Permalänk
Medlem

Tjenare, har samma prob som du, har ringt ett antal gånger, men idag kom jag äntligen fram! Jag pratade med henne och frågade varför dom inte skickat kortet. Och hon sa att de ej fanns på lager. Men Glemmy hade köpt ett, då har dem de alltså på lager. Och det sa jag. Och då sa hon att hon inte visste något om det efter som hon varken jobba på webbutiken eller markbutiken, så "hon våga inte svara på något" som hon upprepa varje gång jag frågade något i stort sätt. Och sen så hade hon problem att hitta min order också, så jag funderar på om dom slarvart bort den. Efter som jag inte fått någon orderbekraftelse. Men jag väntar veckan ut, Men sen så ringer jag igen och kräver att dom skickar ett kort.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av WilloW
Beställde med ett 6800LE den 26/10! var smått mindre glad när jag inte ens fått det i torsdes.
Så på fredag morgon tänkte jag "man få väl ringa och höra hur det går för dem" efter 3 misslyckade försök (blir nedkopplad) tror jag att det är fel på jobbetelefonen så jag testar med mobilen, men NEJ!
slänger jag iväg ett mail jag inte får svar på
Bor i Skåne så jag har inte direkt vägarna förbi.
Finns det ett annat telnr som man kan få tag på dem?

Visa signatur

-| C2D E6300 @ 2.5ghz | Gigabyte Ga-945P- S3 | 1024mb Corsair TwinX2 6400 | Hiper 530 530w | Sapphire x1900xt @ 685/820 | 19" Samsung Syncmaster 940BF 2ms | 250gb Sata2 Seagate NL 7200rpm | Hiper Alu tangentbord | Zen v plus 2gb |-

Permalänk
Medlem

Teuby: Hur bar du dig åt för att komma fram?? jag har försökt ringa 2 gånger per dag nu den senaste tiden! Kommer jag fram och de inte har mitt kort så tänker jag be dom annulera min order direkt! Ger hellre 200kr extra till ett företag som är lättillgängliga och har en god service!

en sak har jag slått fast vid: ALDRIG mer microstore, vill även höja ett varnande finger till alla som har planer på att beställa där igenom! (testa ring till dem så blir du inte sugen på att köpa därifrån)

Visa signatur

Stationär Compucase 400W .:. AMD64 3700+ San Diego .:. Gainward 7900GT .:. MSI K8N NEO4 .:. WD 250bg SATA 16mb .:. 1024 PC3200 .:. 20" TFT (hp 2035) .:.
Bärbar Acer TravelMate .:. 2,8ghz .:. 256 ram .:. 40gb .:. ATI Mobolity Radeon 9000 IGP .:.
Jobbedator IBM T60 .:. 2,16ghz dual 2 core .:. 2gb ram .:. 100gb .:.

Permalänk
Medlem

Jag ringde vid 3-4 tiden. Först så kom en vanlig singnal, sedan nåt konstigt klick, sedan så kommer en annan ton fram, låter som en prakig/pipig rington. Sen så svarar dem. Jag vart jätteförvånad, nästan stum! Försök att ringa idag igen. Jag ska ringa idag och avbeställa min order. För jag tror inte att de kommer att ta bort ordern om man skickar mail. Efter som de verkar helt eferblivna när det gäller att svara på dem, undrar om det äns är någon som läser kundmailen? Ja det var första och sista gången jag beställer från dem iaf.

Lycka till ni andra som beställt där, men jag råder er att göra som jag, avbeställa. Om dem är kompatilbla att göra det det vill säga.

Visa signatur

-| C2D E6300 @ 2.5ghz | Gigabyte Ga-945P- S3 | 1024mb Corsair TwinX2 6400 | Hiper 530 530w | Sapphire x1900xt @ 685/820 | 19" Samsung Syncmaster 940BF 2ms | 250gb Sata2 Seagate NL 7200rpm | Hiper Alu tangentbord | Zen v plus 2gb |-