AMD släpper M2 andra kvartalet 2006

Permalänk
Medlem

Så nu börjar TCPA tåget för AMD också med denna sockel?

Permalänk
Medlem

skit också... tycker de hänt mycket efter ja köpte min winchester 3500+ i februrari. Men när de gäller x2 verkar dom inte vilja släppa så många mer nya modeller på socket 939 trots de var ett bra tag sen den lanserades.

Permalänk
Medlem

Jag stör mig inte så mycket på socketbyten ändå. Moderkort är inte så dyra, sen ger nya chipsets bättre prestanda. Jag använde t.ex. 3 st olika socket-A moderkort, bytte varje gång jag bytte processor.

Permalänk
Medlem

Jag ser nästans bara fördelar med M2:
-939 blir billigare
-M2 är kompatibel med "alla" framtida AMD procesorer
Och några lite mindre...

Så nästa dator jag köper blir antagligen en A64 till 939

Visa signatur

CPU: Phenom 2 X6 1100T BE @4.0GHz by Corsair Hydro H100i RAM: 16GB 1866Mhz Corsair Vengance GPU: Zotac GTX 670 MB: MSI 990XFA GD65 HDD: Corsair Force 3 120GB PSU: Corsair VX550 Chassi: Corsair Obsidian 550D
"Filserver": Chieftec Mesh AMD Athlon x2 5200+ 4GB RAM HDD: 4x1TB 2X320GB +40GB SSD Power by Corsair HX750

Permalänk
Medlem

Jag puttrar vidare med min XP2500+ Barton på Socket A tills dom har bestämt sig för en standard att hålla sig till ett tag.

Visa signatur

· Gigabyte GA-965P-DS4 · Core 2 Duo E6300 · OCZ SOE Urban 4gb DDR2 PC6400 Kit · 2x Samsung F1 1TB SATA2 · Geforce 8800GT · Antec NINE HUNDRED · bZerk 500W Modular · Samsung 226BW 22" Wide TFT ·

Permalänk
Medlem

Vad är poängen med M2 expansion sloten på Asrock Dualsata 2 om man behöver DDR2- minnen för att kunna köra processorn?
Eller kan man trycka i DDR2 i dom "vanliga" slottarna då eller?

Permalänk
Medlem

Hoppas DDR2 slår igenom så det kommer riktigt vassa saker, och även konkurrens.

Permalänk
Medlem

Nike54:
Det är ett instickskort med cpu socket+minnes platser på. Finns 1 eller 2 trådar om det i forumet.

Visa signatur

Det kan inte bli mer än fel.
En renrasig homosapiens, en härförare, en titan - kort och gott: en Göteborgare!
Självmord är en långvarig lösning på ett tillfälligt problem.

Permalänk
Medlem

hur blir det med BTX för AMD då? kommer fortsätta ,ed ATX på M2 också eller?

Visa signatur

HP Pavillion DV9005EA
www.cannabisera.se/overgrow.html

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LordXeno
Jag puttrar vidare med min XP2500+ Barton på Socket A tills dom har bestämt sig för en standard att hålla sig till ett tag.

Du lär få vänta

Visa signatur

Signatur raderad. Var vänlig läs §7 i våra regler

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ganescha
hur blir det med BTX för AMD då? kommer fortsätta ,ed ATX på M2 också eller?

Socket har inte mycket med moderkortsformatet att göra. Om någon moderkortstillverkare skulle vilja så kan de tillverka S939 BTX moderkort.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem

Jag kommer då aldrig investera i en Socket M2 CPU. Företaget kan behålla sin TCPA/DRM o allt annat skit för sig själv. Blir en X2 på s939.... Sätter mitt hopp till att P.A. Semi ska lansera cpu:er för privatpersoner i slutet av nästa år.

Permalänk
Medlem

Vad är TCPA och DRM?

Visa signatur

| Asus P8P67 EVO B3, P67 Socket 1155 | Intel® Core i5 2500K | MSI GeForce GTX 580 OC 1536MB GDDR5, (800Mhz) | Corsair 8GB DDR3 1600MHz/CL9/VENGEANCE | INTEL 320 Serie SSD 120GB SATA II |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av slender
Vad är TCPA och DRM?

http://www.google.com/search?sourceid=navclient&ie=UTF-8&rls=...

?

Permalänk

hmmm.... Skulle inte s939 vara framtidssäker? Men det tillverkas nya processorer och moderkort typ varje år kan man säga.... Så att en är framtidssäker kan man inte säga men man kan säga att det kan räcka i ca 3-4år... DDR2 är just ingen vidare konkurrent.... Så det tar ett tag innan man kan uppgradera sig:) Mer info behövs...

Permalänk
Medlem
Citat:

tack ska du ha, mycket intressant läsning där!

Visa signatur

| Asus P8P67 EVO B3, P67 Socket 1155 | Intel® Core i5 2500K | MSI GeForce GTX 580 OC 1536MB GDDR5, (800Mhz) | Corsair 8GB DDR3 1600MHz/CL9/VENGEANCE | INTEL 320 Serie SSD 120GB SATA II |