Fy fan för db.com!

Permalänk
Medlem

Fy fan för db.com!

Hejsan, jag hade köpte en dator i delar från db och så valde jag att dom skulle sätta dit min processor och fläkt och testa systemet, vilket dom gjorde, men processorn jag köpte, x2 4400+ hade en boxad fläkt till men jag fick inte med den, har skrivit 2 klago mail har inte fått svar fast det gått 3 veckor, alla andra mail jag skickat till dom har dom svarat på innom 2 dagar, jag tycker detta suger...

EDIT: idioter som "zoloth" fattar inte att jag köpte en annan fläkt till så därför skriver jag det.

Visa signatur

"Allt du säger skall vara sant, men du behöver inte säga allt som är sant" - Göran Persson

Permalänk
Medlem

Ring till dom?
Är väl inte svårare än så...

Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |

Permalänk
Geeks
Säljchef

Så starka ord för så lite?

Ett telefonsamtal kunde du väl bemödat dig innan du gick ut och flamade loss?

Visa signatur

Emil Hallestad
Mediasäljare, SweClockers.com

Permalänk
Medlem

Håller med , lugna dig lite och ring till db.com och berätta vad som hänt så fixar dom nog det åt dig.
alla är vi människor och människor begår ibland misstag, men som sagt dom är till för att fixas

så dra upp mungiporna lite nu , och ring till db.com på måndag

//Pumba

Permalänk

Du väntar på svar i 3 veckor när det räcker med ett kort telefonsamtal? Haha vissa folk är för sorgliga..

Permalänk

social fobi kanske?

Permalänk
Avstängd

E-maila honom, så kan han säkert ordna det.

http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=45917...

Visa signatur

Signatur raderad, max tre rader. Se reglerna. - Vicotnik

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Uni
E-maila honom, så kan han säkert ordna det.

http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=45917...

Och det ska behövas?

Permalänk
Medlem

Är glad över mitt val att bojkotta datorbutiken.com, har sparat mig mycket bekymmer att nästan enbart välja dustin och komplett.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av X00L
Är glad över mitt val att bojkotta datorbutiken.com, har sparat mig mycket bekymmer att nästan enbart välja dustin och komplett.

Word!

Visa signatur

"Åh, kära nån, vilken dag. Jag är så full av intryck." /Ernst Kirchsteiger

Permalänk
Medlem

jag har aldrig haft problem med DB.com

då har jag reklamerat grafikkort, fått nästa modell utbytt och bytt ut det mot yttlerigare ett annat så jag har strulat lite med dem...

(ja, allt har gått via posten tur och retur...)

jag har även reklamerat en TFTskärm utan problem...

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av X00L
Är glad över mitt val att bojkotta datorbutiken.com, har sparat mig mycket bekymmer att nästan enbart välja dustin och komplett.

Jag har aldrig haft någon negativ erfarenhet av db.com, förutom att leveranstiderna ofta är väldigt långa. Vill jag ha sakerna snabbt väljer jag Dustin Home och Komplett. (Dustin står ju i en klass för sig själv när det gäller snabba leveranser.)

Permalänk
Medlem

haha.. ännu en "det har blivit ett missförstånd fast jag vågar inte ringa dem och reda ut det, de suger!!!11"-tråd

Det har aldrig nånsin hänt att de inte svarat på ett av mina mail. Du har hotmail (erikhillbom@hotmail.com hittade jag på din hemsida), så jag råder dig att kolla din skräppostmapp efter mail från dem.

Visa signatur

detta är min nya sign!

Permalänk
Medlem

HAr inte heller haft några som helst problem med db.com, och jag har handlat från dom i flera år och reklamerat en del.

Visa signatur

90% av dagens ungdomar kan inte vara dyslektiker, det är fysiskt omöjligt...
Så vem FAN har pissat i genpoolen?
JA, jag kan vara spydig.

Permalänk
Medlem

Oft: sluta skriva DB.com. Skriv datorbutiken.com eller DB, DB.com är en tysk bank!

Visa signatur

WS: DFI LP UT X38T2R (Gigabyte X38-DQ6 = Trasigt)| Intel C2D E6750 | 4*1 GiB Twinmos PC2-6400 | ATI Radeon HD4870 1GB | WD Caviar XL "AAKS" SATA 500GB | Antec Neopower 480W | Antec SLK3700-BQE
Server: DFI LP NF4 Ultra | AMD 3000+ "winchester" | 2*512MiB PC3200 | ATI Radeon HD2400pro | 1000GB WD GP, 3*320GB Seagate 7200.10, 250GB WD2500 PATA, 200GB Maxtor DM10 SATA = 2410GB

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Curly
Oft: sluta skriva DB.com. Skriv datorbutiken.com eller DB, DB.com är en tysk bank!

Det är väl självklart att man associerar db.com med Deutsche Bank på Swec?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TANDEMCYKELN
Det är väl självklart att man associerar db.com med Deutsche Bank på Swec?

Curly är nog en av dom få som gör det

Sedan så iNi Registrerad: 2005-09-27
c",) - Vi vill ha tillbaka Övriga ämnen!

Och ja iNi kommer skriva nänä jag har haft en annan konto här innan men den blev bannad så gjorde han en nu.

Hmm
Och sedan gör en allmänt förvirrande trådstopic "Fy fan för db.com!" vart han gnäller att datorbutiken.com inte skickade honom sin fläkt som han såklart borde ha fått men han tänkte inte på att kanske man borde ringa dom? KANSKE så skulle han ha haft turen med sig att få bra kundservice? när db.com ofta får kritik om dålig kundeservice..
""ingen aning för jag har inte tagit sönder något eller dom har glömt skicka något så jag vet ej""

Nu kanske någon tycker mitt inlägg var helt onödig, kanske så är fallet men jag kan inte säga mer än jag bryr mig inte.

OCH! nu till den stora svaret om man kan kalla det så...
Vi är alla människor och som vissa inte förstår det ex:iNi så gör människor misstag det är helt naturligt och det kommer du märka mer och mer när du slutar grundskolan PUNKT SLUT

Visa signatur

Olen Jumala ja Rafaelin enkeli tulee hakemaan teiät!
Tackar Grillcliff för varningen och det kan du uppfatta hur du vill.

Permalänk
Medlem

Re: Fy fan för db.com!

Om du nu köpte processor, fläkt och moderkort med mera och en separat processorfläkt men en boxad processor så är det väl inte helt omöjligt att de antog att du inte behövde den boxade fläkten? Vad jag kan se säljer DB 4400+ bara boxad och den finns inte i bulk-version hos dem.

För du kan väl ändå inte mena att du inte köpt någon separat fläkt och att de inte monterat fläkten? Eller är det kanske till och med är så att du tror att en "boxad fläkt" är något jättespeciellt och att du har fått den trots att du inte vet om det?

Gnällpelle, det var väl inte hela världen? Har du provat att ringa dem? Tycker ditt val av topic "Fy fan för db.com!", bortskämd är vad du är. Väx upp.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av iNi
Hejsan, jag hade köpte en dator i delar från db och så valde jag att dom skulle sätta dit min processor och fläkt och testa systemet, vilket dom gjorde, men processorn jag köpte, x2 4400+ hade en boxad fläkt till men jag fick inte med den, har skrivit 2 klago mail har inte fått svar fast det gått 3 veckor, alla andra mail jag skickat till dom har dom svarat på innom 2 dagar, jag tycker detta suger...

vad råder ni mig att göra? behöver faktiskt denna fläkten

Permalänk
Medlem

Du köpte ett datorpaket och fick ingen processorfläkt ?

får jag fråga , Skriver du från den datorn nu ? För isåfall så måste det där sitta en fläkt.

Permalänk
Medlem

snälla, vilka dumma svar man kan få...
det jag vill ha sagt med denna tråd är att jag har skickat tusentals mail till dom och har fått svar innom 2 dagar men när det gäller det här så ignorerar dom mig.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av zoloth
Du köpte ett datorpaket och fick ingen processorfläkt ?

får jag fråga , Skriver du från den datorn nu ? För isåfall så måste det där sitta en fläkt.

hahaha herrigud, läs om tråden idiot...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av CLn
Du har hotmail, så jag råder dig att kolla din skräppostmapp efter mail från dem.

tror du jag är helt dum i huvet?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av LordTTK
Sedan så iNi Registrerad: 2005-09-27
c",) - Vi vill ha tillbaka Övriga ämnen!

Och ja iNi kommer skriva nänä jag har haft en annan konto här innan men den blev bannad så gjorde han en nu.

nej? har bara bytt nick? har du problem med det? för att om du har det så bryr jag mig inte, bara så du vet..
och om du undrar har jag alldrig fått en enda varning.

Visa signatur

"Allt du säger skall vara sant, men du behöver inte säga allt som är sant" - Göran Persson

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av iNi
tror du jag är helt dum i huvet?
[/B]

tyvärr

Visa signatur

Dator: Ryzen 3900x - 16Gb - EVGA 3060 - Acer Predator X34A
Server: Synology DS415+ 3st WD red 6Tb 1st Toshiba N300 8Tb
Anslutning: Fiber 500Mbit
Bilar: Tesla model 3 LR 2023, MG EV ZS 2021
Solceller: 12,1kwh Batteri på gång.

Permalänk
Geeks
SweClockers

Du lugnar vi ner oss ett hekto. Påhopp och dylikt tolereras inte.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

iNi och alla andra som smutskastar datorbutiken.com, jag är ledsen men jag köper det inte.

Datorbutiken.com är en seriös sajt oavsett vad ni säger, sen att det uppstår problem mellan kund och säljare är väl ganska självklart när det är människor inblandade?

Ni som älskar komplett, har ni inte sett alla trådar om komplett som berättar om hur dåliga de är?

Visa signatur

Dekadens

Permalänk
Medlem

Re: Fy fan för db.com!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av iNi

EDIT: idioter som "zoloth" fattar inte att jag köpte en annan fläkt till så därför skriver jag det.

Du grabben , Tagga ned ett par snäpp och kamma till dig.

Permalänk
Medlem

Det finns faktist en ganska viktig anledning till att man skulle vilja ha fläkten man faktist har betalat för..det är Amd's garanti på 3 år. Utan fläkten har man bara 30 dagars garanti från Amd. Detta skulle faktist kunna bli en juridisk soppa om kundens cpu lägger ner verksamheten efter tex 15 månader när den svenska garantin har gått ut och butiken inte har ansvar längre.

Visa signatur

14900KF--Apex Encore--RTX 4090--G.Skill 2x24GB DDR5-8000--Dynamic Evo XL
12900K--RTX 2080Ti--Gigabyte Z690 Aorus Master--4X16GB DDR5 6000
Ljud: Lewitt Connect 6--Shure SM7B
Skärmar: Neo G8 4K 240hz--Huawei 3440x1440 165hz

Permalänk
Medlem

Förstår inte varför alla hackar på iNi. Han har betalat för fläkten o då ska han ha fläkten oxå. Av ren princip kanske, eller pga att han faktiskt ska använda den, oavsett så har han rätt till den.

Permalänk
Medlem

Får man inte några bra svar via mail så tar man och ringer, och tvärtom gäller också.

Sen är datorbutiken inte den bästa som finns men dessa påhopp på butiker är inte speciellt meningsfulla, ALLA butiker har något som är dåligt med dom och t.o.m. dustin har missnöjda köpare

INI RING!!!!, sen ger denna sortens trådar ingenting för oftast brukar problemet lösa sig och vi kan ju faktiskt inte hjälpa dig med kontakt på datorbutiken.

Visa signatur

Citera för att vara säker på svar!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av marcusOCZ
Det finns faktist en ganska viktig anledning till att man skulle vilja ha fläkten man faktist har betalat för..det är Amd's garanti på 3 år. Utan fläkten har man bara 30 dagars garanti från Amd. Detta skulle faktist kunna bli en juridisk soppa om kundens cpu lägger ner verksamheten efter tex 15 månader när den svenska garantin har gått ut och butiken inte har ansvar längre.

TACK

Citat:

Ursprungligen inskrivet av dartan
Förstår inte varför alla hackar på iNi. Han har betalat för fläkten o då ska han ha fläkten oxå. Av ren princip kanske, eller pga att han faktiskt ska använda den, oavsett så har han rätt till den.

TACK

EDIT: senaste gången jag skickade ett mail var för ca 2 veckor sedan nu får jag ett ganska enkelt och kort svar på det mailet
"Vi skickar dig en fläkt."
Då var hela soppan löst men det jag ville ha sagt med detta var att jag kände mig ignorerad och att det kändes som dom inte var på humör för att skicka mig en fläkt, dom som skrev social fobi? visst kanske man har, spelar ingen roll, dom borde inte ignorera mig på det sättet iaf tycker jag.
och bara för att jag har hotmail och tycker att det är bra då jag kan kolla min mail ganska enkelt från msn betyder inte att jag är helt dum i huvet och inte kollar min skräppost map...

Visa signatur

"Allt du säger skall vara sant, men du behöver inte säga allt som är sant" - Göran Persson

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av marcusOCZ
Det finns faktist en ganska viktig anledning till att man skulle vilja ha fläkten man faktist har betalat för..det är Amd's garanti på 3 år. Utan fläkten har man bara 30 dagars garanti från Amd. Detta skulle faktist kunna bli en juridisk soppa om kundens cpu lägger ner verksamheten efter tex 15 månader när den svenska garantin har gått ut och butiken inte har ansvar längre.

1. Fläkten från AMD måste användas, används nån annan så skriker dom till. Därför har INI redan fuckat upp den 3års garantin från AMD genom att be db installera en annan fläkt

2. Det är 3 års reklamationsrätt enligt lag i sverige, oavsett om fläkten var med eller inte.

Fast jag håller med om att han borde ha fått fläkten om han betalat för den.

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Medlem

*tråd låst* hoppas alla fick ur sig det dom ville ..