Voodoo PC om Intel vs AMD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av spacecow
intel = "ultimat gamingprolle" ?????

finns det nått som är mer felaktigt?

Detta var ursprungs påståendet som jag bemötte... leta upp var det står P4:a blade80 ... tack.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Westelindh!
Jag tänker köpa intel när dom gör bättre processorer än konkurenterna, annars tycker jag att jag vore dum som kund

Hehe så sant

Visa signatur

DFI LP UT nF4 Ultra
GSkill @ 2-8-12-2-2-5-2-2-1-1

Permalänk
Medlem

Skruvis, vad är det då för AMD system du byggt? Vad har du baserat valet av AMD på? Och varför då det onyanserade försvaret av Intel till varje pris?

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Medlem

K6-2 500Mhz, Duron 800Mhz, Duron 1200Mhz, XP1700+ till mig själv, samt ett X2 system på ingående som jag får i Dec förhoppningsvis.

Byggt till andra från Duron/XP till AMD64 system.. baserat oftast på vad dom redan har & vad dom vill ha & framförallt vad dom vill betala för grejorna.

Det är inget onyanserat försvar.. det är ren fakta att Pentium M är så mycket kraftfullare än P4:an i spel.. Pentium M är såpass kraftfull spelprocessor så att den t.om. nästan matchar AMD64:an & AMD64:a serien är den första AMD serie som uppenbarligen har något att sätta emot Pentium M... eller du tycker annorlunda?

Vi kan titta på följande.. skit nu i dom överklockade processorerna utan titta enbart på Intel propparna .. Tycker du att P-M presterar dåligt? Om du bara kunde välja en Intel som gamingprocessor, vilken hade du valt då? & till sist.. vilket tror du utvecklar minst värme samt drar minst effekt?

Det är rent för mycket generaliseringar här inne så fort någon skriver att AMD´s processorer är bäst så kliver nickedockorna in & nickar troligtvis i takt med att så är det... men stackars den jävel som skriver att Intel faktiskt har en processor serie som presterar bra riktigt bra om man ser till var den är uppkommen från.... det får man inte skriva tydligen...

Men åandra sidan så kan ju folk lista vilka 2Ghz AMD proppar som åker ifrån en 2Ghz Pentium M i fps? Hur var det nu som AMD boyzen myntade, gå inte på Mhz myten?

Det kan bli ödesdigert att häckla någon speciellt Intel för jag litar inte på dom för jag tror att Intel har ett ess i rockärmen nämligen, men det är mitt högst subjektiva troende.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XCan
Vad som än händer och vad som än sägs så kommer skruvis ändå att föredra Intels CPUs. Skulle man få för sig att definera fanboy skulle nog skruvis stå högt upp på listan.

Hur som helst, back to the news. Detta var inte oväntat nej, men jag har full förståelse för Intels handlingar. I en hård konkurrerad marknad som existerar idag, tar alla företag till fula knep för att maximera sin vinst. Det är förståeligt, och därför finns det också myndigheter som bevakar företagen så att knepen inte blir "för fula". Ni ska inte tro att detta är unikt för Intel, det handlar bara om vilka företag som blir upptäckta....

Erikswe: Jo, och kommunism skulle fungera mycket bättre? (Läs stillastående utveckling)

Hahaha det sa jag inte heller

Permalänk
Medlem

Nu ska vi inte klanka ner skruvis här. Hans påstående är helt befogade och att hoppa på han bara för att han skriver vad Intel faktiskt har är lika mycket fanboy som att påstå något om P4an.

Man kan skratta långt och länge åt Intel med P-M ser ut att kunna bli bra. Gör bara Intel en ordentlig plattform till P-M så har vi en match igen.

Kul att det går bra för AMD men utveckligen är som bäst när kampen är hård.

Visa signatur

Speldator: Intel i7 4770k - 16 GB DDR3 - GeForce GTX 1060 EVGA SC MiniITX - Samsung 850 Pro 256GB (OS) - Samsung 840 EVO 500GB (Install) - 3x4TB Seagate (Mix) - Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PalmiNio
Nu ska vi inte klanka ner skruvis här. Hans påstående är helt befogade och att hoppa på han bara för att han skriver vad Intel faktiskt har är lika mycket fanboy som att påstå något om P4an.

Man kan skratta långt och länge åt Intel med P-M ser ut att kunna bli bra. Gör bara Intel en ordentlig plattform till P-M så har vi en match igen.

Kul att det går bra för AMD men utveckligen är som bäst när kampen är hård.

Håller med, skruvis har en bra poäng. Dock måste jag ju säga att en bra serie från intel inte tar trycket från så gott som hela AMD:s sortiment. Även om M-serien nu faktiskt är riktigt bra. Jag tycker att en ordentlig utveckling av M-systemen skulle vara en bra sak, så vi får "en match igen" som kanske inte bara håller sig till oss som är tillräkligt insatta för att veta vad M kan göra...

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

Ja Pentium M har potential men mer är det inte!

Sänk priset på Pentium M moderkort och på processorerna så kanske de blir intressanta. Sen behövs en höjning i mhz för att de ska prestera tillräckligt bra.

Och ja skruvis, Pentium M har bäst IPC men det som spelar roll är ändå prestanda?! rätta mig om jag har fel

Som sagt, den har potential men är inte där än.
Och kom inte med ditt diagram igen nu, det har alla sett nu kan jag tänka mig ;). Ska det överklockas ska det överklockas rejält och rejält på alla prollar, eller så ska alla ha orginalklock.

Orkar inte kolla nu men vad exakt kostar ett Pentium M system och ett AMD64/X2/FX system om de ska prestera ungefär lika? Både ett mer budgetinriktad och ett mer hardcoregaming-system. P4 är borträknad i mina ögon, för dåligt Pris/Prestanda. Ska man bara ha en kontorsdator som inte behöver prestera jättebra finns det bättre alternativ än P4 också. Ingen vill väl betala mer för sämre?!

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blade80

Och ja skruvis, Pentium M har bäst IPC men det som spelar roll är ändå prestanda?! rätta mig om jag har fel

Men detta var ju konstigt... det är faktiskt AMD fanboysen som lärt mig detta om IPC.. du menar nu när Intel har en processor som matchar AMD´s så gäller inte det längre, det gällde bara när P4:an var det som intel hade att komma med -> du vet Mhz myten.... märkligt.............

Men som sagt lista alla AMD´s 2Ghz prollar som med lätthet presterar ut en 2Ghz Pentium M i spelprestanda.. det borde vara snabbt gjort.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skruvis
Men detta var ju konstigt... det är faktiskt AMD fanboysen som lärt mig detta om IPC.. du menar nu när Intel har en processor som matchar AMD´s så gäller inte det längre, det gällde bara när P4:an var det som intel hade att komma med... märkligt.............

Men som sagt lista alla AMD´s 2Ghz prollar som med läthett presterar ut en 2Ghz Pentium M i spelprestanda.. det borde vara snabbt gjort.

Men snälla skruvis, var inte så barnslig nu Det Blir lite skrattretande nästan.
Vad kostar ett Pentium M system på 2Ghz?
Vad kostar ett AMD64 system på 2Ghz?
Ja det svider rejält i plånboken att köpa ett Pentium M system kort sagt.
Även fast du valde den mest prisvärda Pentium M prollen så blir detta system för dyrt.
För det priset får du en betydligt värre AMD prolle, eller!?

Ingen har påstått att IPC inte har varit en intressant aspekt, men det beror på till vilket pris, eller är vi alla ekonomiskt oberoende?

Varför många tjatade om det här med IPC när AMD började komma ikapp Intel prestandamässigt var ju att Intel sålde sina prollar så jäkla dyrt och motiverade detta med att det hade "snabbare" (egentligen bara mer Mhz) än AMD. Egentligen var AMDs snabbare i förhållande till sitt pris. Lika är det idag tycker jag. Eller vad blir det nu för pris för ett Pentium M system nu igen?

Och ja visst, man kan klocka en Pentium M, men man kan klocka en AMD64 oxå.

Hur man än vrider och vänder på detta är inte Pentium M ett prisvärt alternativ.....
(Kollade på Moderkortet för Pentium M prollen på komplett...inte billigt.......)

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem

Vem pratar om prisvärda? Jag påpekade att Intel faktiskt har en Processor med mycket god spelprestanda... förnekar du att Pentium M besitter en spelprestanda som kan betecknas som hög?

Hittade ett färskt test & man kan bara undra hur P-M presterar när den släpps med 166Mhz fsb. (vet inte om dom som testar är intel freaks) Dom testar det iofs. på Intels budget chips 915.

http://www.tbreak.com/reviews/article.php?cat=cpu&id=405&page...

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skruvis
Vem pratar om prisvärda? Jag påpekade att Intel faktiskt har en Processor med mycket god spelprestanda... förnekar du att Pentium M besitter en spelprestanda som kan betecknas som hög?

Hittade ett färskt test & man kan bara undra hur P-M presterar när den släpps med 166Mhz fsb. (vet inte om dom som testar är intel freaks) Dom testar det iofs. på Intels budget chips 915.

http://www.tbreak.com/reviews/article.php?cat=cpu&id=405&page...

Nej jag förnekar inte alls att Pentium M har bra spelprestanda. Pentium M har bra spelprestanda.

Men du verkar förneka att det är en stor aspekt för många att priset är avgörande vid köp.

Har man mycket pengar behöver man ju inte bry sig om pris/prestanda, men så är inte fallet för majoriteten.

Oavsett hur mycket pengar man har är inte Intel bättre än AMD på gamingprollar i alla fall.

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Hedersmedlem

Trodde vi diskuterade "ultimate" cpu?

Vad har pris där att göra?

Visa signatur

Gammal är gubbe

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dahl
Trodde vi diskuterade "ultimate" cpu?

Vad har pris där att göra?

Hur ska vi tolka ordet Ultimate?

Om det nu betyder den bästa som går att få tag på i affärerna just idag så betyder det AMD + nVidia. Om vi nu ska a med det bästa graffet oxå. Och nej, jag är ingen AMD fanboy. Jag konstaterar bara fakta.

Eller ja, ska vi vara riktigt noga är de flesta affärer utom onlinebutikerna stängda idag. Om vi nu inte ska ta till miljonkronorsdatorer, men det är lixom en helt annan liga.

Hur ligger Pentium M till i Futuremarks ORB?

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem

Det finns väl ingen mening med Pentium M när den inte har 64- bitars stöd.
En p4:a med 64-bitars stöd är ju mer framtidssäker när det gäller spel.

Visa signatur

Ryzen 1700X PRIME X370-PRO
16Gb G.Skill TridentZ DDR4-3200 C14 DC
ASUS GeForce GTX1080 Strix A Gaming

Samsung 960 EVO 500GB M.2 PCIe SSD

Permalänk
Medlem

Instämmer Ace... hade pentium m bara haft 6-bits stöd samt SSE3 och lite andra roliga funktioner så hade kanska varit ett väl motiverat köp...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blade80
Nej jag förnekar inte alls att Pentium M har bra spelprestanda. Pentium M har bra spelprestanda.

Men du verkar förneka att det är en stor aspekt för många att priset är avgörande vid köp.

Har man mycket pengar behöver man ju inte bry sig om pris/prestanda, men så är inte fallet för majoriteten.

Oavsett hur mycket pengar man har är inte Intel bättre än AMD på gamingprollar i alla fall.

Jag förnekar inget alls utan jag bemötte detta befängda påstående.. & det handlade inte överhuvudtaget om prisvärdhet vad jag kan läsa ... & nej Intel är inte bättre än AMD på gamingprollar däremot har Intel uppenbarligen en processor serie som hittills utan problem matchat AMD´s stateoftheartarkitektur fastän den har mindre minnesbandbredd & äldre teknik & färre instruktioner.. du ser inte det intressanta i det? Nej uppenbarligen inte då det är tabu att påpeka det.. sovjet någon?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av spacecow
intel = "ultimat gamingprolle" ?????

finns det nått som är mer felaktigt?

Uppenbarligen finns det något som är mer felaktigt & det är när man inte kan skilja på ett företag & en processor serie som P4:an...

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skruvis

Pentium M är inne i desktop segmentet nu iom. att det finns desktop moderkort att tillgå sen så har Pentium M en högre IPC än både P4 EE & AMD64 när det kommer till spelprestanda... kvittar om det är en laptop propp eller inte så är den en så mycket bättre spelprocessor än P4:an... det förstår du väl?

& du... det är inte fps som vinner i spel nuförtiden utan spelskickligheten & den sitter inte i hårdvaran utan den sitter bakom tangentbordet... men många amdmainstreamwannabefanboyz tror att den sitter i processorn...

Som jag skrev då, Pentium-M är en processor som hör till Centrino paketet vilket är till bärbara datorer och inte desktop eller stationära. Därför utgick Intel från deras P4 när dom erbjöd VooDooPC en summa pengar för att bygga med mer eller bara Intel. Sen att det finns moderkort för stationärt bruk till både Pentium-M och Turion64 är en annan sak.

Du må också veta att IPC är något helt annat, det står för "Instructions Per Cycle". AMD med sin K8/Athlon64/Athlon64 FX/Opteron är dom som leder med en IPC på 12 medans Pentium-M ligger på 10. Northwood ligger på 7 och Prescott på 6 om jag inte minns fel.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av skruvis
Kickar i lägst pris ja, men inte i spelprestanda.

Men ursprungspåståendet var att Intel inte har någon gamingprocessor... men dom har faktiskt Pentium M... någon som förnekar att den besitter bra spelprestanda?

Pentium-M har bra spelprestanda, även väldigt bra. Detta fenomen ser du även på den gamla K7'an. Den är väldigt kraftfullt uppbyggd. T.ex dess 3st (!) FPU'er som gör den till den mest kraftfulla processorn till flyttalsoperationer. K7'an var väldigt stark i många av programmen, även likt P3'an, men K7'an var bättre då den var mer kraftfull och mer avancerat uppbyggd. Det som hindrade K7'an från att prestera fullt bra alltid var dess minnesbandbredd, något som fick P4'an att på sätt och vids framstå som bättre än K7'an, men även P3'an. Idag så ser vi K7'an i dess heta form K8 som har motsatsen, alltså en hiskerlig minnesbandbredd och mycket annat. Se hur den presterar idag. Även Pentium-M presterar mycket bra som också är en upphottad P3 från P6 arkitekturen. Dock så är K7'an bättre när det gäller alroundavnändning, för Pentium-M kan hamna riktigt efter i många programvaror, där även P4'an drar ifrån den. Det är för att AMD har kombinerat en stark arkitektur och många vettiga features som kom med K8. P4'an är dock beroende mer helt optimerad kod, annars är den värdelös och presterar uruselt. Pentium-M behöver sig en uppdatering med andra ord. Även om man tittar på spelområden. Ett test jag läste visade faktiskt att Athlon64 med 1Mb cache i samma frekvens faktiskt tog Pentium-M. Jag tror det var en SanDiego 3700+ på nForce4 mot en 2.2Ghz Dothan på i915 med dualchannel.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av skruvis
Det är inget onyanserat försvar.. det är ren fakta att Pentium M är så mycket kraftfullare än P4:an i spel.. Pentium M är såpass kraftfull spelprocessor så att den t.om. nästan matchar AMD64:an & AMD64:a serien är den första AMD serie som uppenbarligen har något att sätta emot Pentium M... eller du tycker annorlunda?

Vi kan titta på följande.. skit nu i dom överklockade processorerna utan titta enbart på Intel propparna .. Tycker du att P-M presterar dåligt? Om du bara kunde välja en Intel som gamingprocessor, vilken hade du valt då? & till sist.. vilket tror du utvecklar minst värme samt drar minst effekt?
http://www.x86-secret.com/pics/divers/ct479/bench2-1.png

Det är rent för mycket generaliseringar här inne så fort någon skriver att AMD´s processorer är bäst så kliver nickedockorna in & nickar troligtvis i takt med att så är det... men stackars den jävel som skriver att Intel faktiskt har en processor serie som presterar bra riktigt bra om man ser till var den är uppkommen från.... det får man inte skriva tydligen...

Men åandra sidan så kan ju folk lista vilka 2Ghz AMD proppar som åker ifrån en 2Ghz Pentium M i fps? Hur var det nu som AMD boyzen myntade, gå inte på Mhz myten?

Det kan bli ödesdigert att häckla någon speciellt Intel för jag litar inte på dom för jag tror att Intel har ett ess i rockärmen nämligen, men det är mitt högst subjektiva troende.

Som sagt, Pentium-M är en bra spelprocessor, men ta en 2Ghz Pentium-M mot en Opteron 146 som kostar 2000Kr. Den har även 1Mb cacheminne och dualchannel. Pentium-M hänger inte med den riktigt, men är inte alls långt ifrån i spel, dock så är den efter i andra programvaror. Det där testet är från x86-secret vilket är lite vilseledande. En sak som dock är synd är att resultaten skiljer sig mycket från test till test. Ett test jag såg på Digit-Life som är en site, känd för att vara bra visade att AMD's K8 leder över Pentium-M och P4'a. Sen så måste man inte jämföra klock för klock. Man kan köra pris/prestanda som är stort omtalat bland konsumenter och även här på forumet. Intel är bra, men inte tillräckligt.

Visa signatur

Att kunna ha rätt är en självklarhet, man kan ha olika uppfattning om VISSA saker, men inte VISSA andra, t.ex att jorden är platt när den är RUND! Eller andra uppenbara saker som att en processor ÄR bättre än en annan.

Permalänk
Medlem

Men då kom vi ju fram till att Intel har en gaming prolle av hög klass.. tack för det.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skruvis
Men då kom vi ju fram till att Intel har en gaming prolle av hög klass.. tack för det.

Och att AMD har en bättre.....tack för det.

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blade80
Och att AMD har en bättre.....tack för det.

Japp, visst har AMD en som pressar fram fler fps vid högre klockfrekvenser... om man nu vill spela spelet fps dvs.

Btw... har du missat att mitt sketna sletna lågpresterande skit Intel baserade plattform piskar röven av alla stateoftheart amd system i 3dmark03 för Ti4400 kort?

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skruvis
Japp, visst har AMD en som pressar fram fler fps vid högre klockfrekvenser... om man nu vill spela spelet fps dvs.

Btw... har du missat att mitt sketna sletna lågpresterande skit Intel baserade plattform piskar röven av alla stateoftheart amd system i 3dmark03 för Ti4400 kort?

Vad roligt för dig att du har ett bra Ti4400 kort från nVidia
Grattis!

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blade80
Vad roligt för dig att du har ett bra Ti4400 kort från nVidia
Grattis!

Ja tycker du inte, jag är faktiskt riktigt stolt över det kortet.. & ja jag vet naturligtvis att det är det primära som testas i 03 & resten av systemet är underordnat...

Nog om detta nu.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

Jag tycker det blåser en stark bris genom detta forums inlägg speciellt när Skruvis Skriver.

Perkele Intel oli paska ja sinä Skruvis!
(Ursäkta min urdåliga Finska)
Om jag inte hade så mycket vett som folk så skulle jag... (Det hör inte hit, med senare eftertanke)

Visa signatur

Mer Co-oP åt folket

Permalänk

Skruvis, visst Pentium M är bra, men för samma pris som en pentium M 1.8ghz + moderkort får du en A64 X2 4200+ + moderkort. Visa ett test där pentium M 1.8ghz klår den. För att inte tala om i framtiden när det finns stöd för 64 bitar och dual core...

Visa signatur

VD för Glowpad UF

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MandrillHaren
Skruvis, visst Pentium M är bra, men för samma pris som en pentium M 1.8ghz + moderkort får du en A64 X2 4200+ + moderkort. Visa ett test där pentium M 1.8ghz klår den. För att inte tala om i framtiden när det finns stöd för 64 bitar och dual core...

Ööö? har jag förnekat det?

Jag bara påpekade att Intel visst det har en kompetent spelprocessor... eller du är av en annan åsikt?

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

Väldigt överprissatt så i realiteten är det inte ett val iaf.

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Medlem

Ja? fråntar det på något sätt att den presterar bra i spel?

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

Ja det är ju inte ett val mer än för fanboys och det finns ännu bättre processorer.

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Medlem

Vad har det med att Pentium M har bra spelprestanda?

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless