Miljövänligt nätaggregat testat

Permalänk
Melding Plague

Miljövänligt nätaggregat testat

<font style="font-size: 10pt"><b>Miljövänligt nätaggregat testat</b></font> <small class="small">tisdag 8 november av <a href="mailto:nyhet@sweclockers.com">Jonas</a></small><br>
<a href="http://silentpcreview.com/" target="_blank">Silent PC Review</a> har testat ett nytt nätaggregat från FSP-Group som är framtaget i hänsyn till miljön. Det skall innehålla lite tungmetaller och påstås vara hela 85 % effektivt vid full last. Nätaggreagtet skall också klara de direktiv som EU har för alla nätaggregat sålda i EU som kommer att börja att gälla 2006.
<br />
<br /><i>”Examining the FSP Green PS is a little like chatting with the class nerd: The other power supplies are bigger and prettier, but you can't deny that there's intelligence beneath the skin. Like most nerds, the FSP is well known but mostly ignored: It has no shortage of press coverage, but very hard to find it for sale anywhere. (At least in North America.)”</i>
<br />
<br />Läs hela testet hos <a href="http://silentpcreview.com/article280-page1.html" target="_blank">Silent PC Review</a>.
<br />

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

MKayy... man är ju miljövän o allt... men låt det bara inte påverka min hårdvara

Permalänk
Medlem

Kanske inget för hobby byggaren, men tänk om men skola ska köpa in flera hundra nya pc, då kan ju sånt här göra lite skillnad, särskillt om de drar mindre ström.
(detta blir ju även mindre värme att kyla ut från datorsalar t ex )

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.

Permalänk

Låter klart intressant, verkar kallt o svalt också :).
Byta fläkten till en Papst bara kanske

Vart beställer man ett?

Permalänk
Medlem

Perfekt till HTPC:n eller hemservern, sparar nog några kronor per år i el, plus att den inte blir specielt varm.

Visa signatur

Opteron 146 CABYE 0540 FPMW@2740Mhz | NCP 2x1GB | Asrock Dual Sata II | 6800GT@Ultra | Big Tyhpoon | Antec Trueblue 480W | NEC 3520 | WD 180GB

Permalänk
Medlem

Tycker det är väldigt bra att en tillverkare satsar mer på miljö, enkelhet och effektivitet, än utseende och liknande.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk

Tycker det är en satsning i rätt riktning, personligen bryr jag mig inte alls särskilt mycket om hur grejerna ser ut. Bara de fungerar som de ska.

Permalänk

undrar om man kan få beställa det grön och med blom motiv;)

Permalänk
Avstängd

Snåla på lödtennet(innehåller bly) så får vi se hur bra dom håller, typ kallödningar

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

på jobbet löder vi utan bly (hälsosäkerhetsskäl), så lödtenn utan bly finns... duh

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dovienya
på jobbet löder vi utan bly (hälsosäkerhetsskäl), så lödtenn utan bly finns... duh

Vet att det finns (duh), dock högre temp krävs..

Men jag bör inte uttala mycket om lödning, 9år sedan jag höll på med el och tennrullarna jag har är 20-30år gamla...(farsans) mycket bly

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Angående FSP nätagg

Har ett 550W själv, mkt bra nätagg med superstabila spänningar
finns även vridpottar för att ställa in önskad spänning

tummen upp!

Visa signatur

Q1=Q2+QE