Permalänk
Medlem

Chippad PS2

jag hade tänkt köpa en chippad ps2 och det står nu mellan två olika butiker.

de är:

www.billigakonsoler.se

www.console.se

jag har valt dessa för de har dom bästa priserna.

någon som har köpt något från dessa butikerna och vill säga vad ni tycker?

Permalänk
Medlem

Köpte mitt på Dajton.com

Inte billigast men jag fick konsolen dagen efter jag beställde. Lade gladeligen några kronor mer på att slippa vänta.

Permalänk
Medlem

hmm...

det skiljer mer än 500:-, och jag väntar hellre en dag extra.

Permalänk
Medlem

Chipper.se finns också. Har visserligen bara beställt en en RGB-kabel ifrån dom men jag fick den iaf i postlådan utan några problem så kan inte säga så mkt om dom utom att dom inte är bluff och båg

Permalänk
Medlem

http://www.swemods.com
Trevlig personal och allt går mycket snabbt. Dem bytte allting i mitt trasiga softmoddade xbox och satte in duox2 för 1000kr Funkar bra efter det!

Visa signatur

Vivi Orunitia- "How do you prove that you exist...? Maybe we don't exist..."

Permalänk
Medlem

Re: Chippad PS2

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rabski
jag hade tänkt köpa en chippad ps2 och det står nu mellan två olika butiker.

de är:

www.billigakonsoler.se

www.console.se

jag har valt dessa för de har dom bästa priserna.

någon som har köpt något från dessa butikerna och vill säga vad ni tycker?

Jag köpte min PS:2a från www.billigakonsoler.se och är skitnöjd, tog väll inte riktigt en vecka att få hem den, och än (ca 6mån) efter köpet funkar den utan problem.

Permalänk
Inaktiv

www.rejoy.se

lebverans efter två dagar så fick ja hem varorna.

Permalänk
Medlem

hittade en annan sida med hyfsade priser.

http://modchippro.se/PS2/

nån som köpt nåt därifrån?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rabski
hittade en annan sida med hyfsade priser.

http://modchippro.se/PS2/

nån som köpt nåt därifrån?

Skulle tänka efter både en och två ggr innan jag handlar där. Det finns inga företagsuppgifter alls utan det luktar svart lång väg. Den "garanti" de skriver om är värd luft för dig.

Välj några som är registrerade företag som kan ge dig riktig garanti. Skulle något krångla för dig så kommer du få ett helvete om du köpt svart.

Detta med garantin är en aspekt som man verkligen måste ta med i beräkningarna om man skall köpa elektronik. ett företag kan vara hur bra och seriöst som helst....tills vi kommer till detta med returer och garantiärenden. Eftersom jag är i branshen så vet jag många stora aktörer som slarvar fruktansvärt mycket med detta. Visst kostar returer och trasiga maskiner pengar men det är något man måste räkna in i sin budget.
Jag har ett skräckexempel där ett av de största företagen inom denna genre hade fått tillbaka en 3 veckor gammal maskin på ett som inte längre läste skivor. De menade på att det inte var ett garantiärende då kunden hade använt "dåliga" skivor och därför själv var skyldig till felet. Kunden kom till oss och jag demonterade maskinen och tog mig en titt. Det visade sig att det var affären som slarvat vid installation och inte gjort den så kallade Romeo-modden på en Ps2 version 9, Denna mod skall förhindra ett fabrikationsfel som gör att lasern och styrchippet till denna dör om man använder sig av media av sämre kvalitet.
Detta hade alltså installatören missat och när kund lämnar in maskin så skyller de på att det är ett handhavande fel, kund har använt "fel" skivor.

Kunden ringde till denna butik och krävde att de skulle fixa maskinen. Då hävdade de att eftersom jag hade öppnat denna maskin så hade garantin förbrukats !!!!!

Vi lagade kundens maskin gratis. Vi gjorde det gratis pga om man är serviceinriktad och verkligen bryr sig om sina kunder så kommer man bli belönad för detta i form av flera kunder.

Kontentan av det hela:

Bara för att det är billigt betyder inte det att det är det bästa stället satt handla på. Kolla noga in deras köpvillkor om om möjligt kika med andra som handlat där. Man kan åka på en rejäl smäll om man inte är uppmärksam i denna djungel av shoppar.

Permalänk
Medlem

ok, tack för infon deeds, får kolla upp det hela med honom.

behöver konsollen till helgen nämnligen.

finns det någon annan affär i kristianstad trakten?

Permalänk
Medlem

www.psxcare.com

äldst i gemet, proffsiga

Visa signatur

Vatten kyler bäst

Permalänk
Medlem

hmm... psx har ganska saftiga priser.

jag skulle helst vilja ha den ikväll eller imorrn så det vore bra om affärern låg i närheten av mitt hem.

har funderat på digitalboxen.com oxså, någon erfarenhet av den?

Permalänk

beställt från console.se, dom e snabbast å bäst )

Visa signatur

Dator: a64: 3200+ s939, ABIT AN8-SLI, C3D x800GTO@ 16pipes, 1gb Elixir, 2*200gb S-ata.
Beware Of ONOFF: http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=54085...