Permalänk
Medlem

Dota tråden 6.22 !!!

Ok denna tråd handlar om dota alltså skriv om allt som har med dota att göra :D. Skapar denna för det känns som intresse finns och de andra trådarna e föråldrade.

jag började spela det för någon vecka sedan jag spelade skiten seriöst asså mer än 24 h i sträck det första jag gjorde. FAN vad mna fastnade.

Mina favo heroes = Shadow fiend och Bone fetcher
Favo items = desolator + mokey king butter fly är inte kass den heller asså
posta gärna lite replays där ni äger eller vill visa fel eller så

Lycka till i nästa dota

Visa signatur

Asus P&T se l I7 930 @ 4ghz l Corsair h70 2x silent typhon 1850 l 6 Gb Corsair XMS3 l G500 l Anatec sonta II l Sparkle 250 gts 512 l Corsair 750w l

Permalänk
Medlem

Dota?

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080 | Custom Loop Cooling]
Det heter DATOR, inte DATA!

Permalänk
Medlem

Dota?

Visa signatur

System1 Intel i5 3.3 ghz, Corsair Vengeance 4gb 1600mhz, 74 gb Raptor 10k rpm & 3tb USB 2.0, ATI Radeon 6870 1gb, BenQ 24" LCD G2420HD
System2 Intel C2D 2.8 ghz @ 3.2 ghz, 2x2gb DDR2, ATI Radeon HD 4850, 250 gb SATA

Permalänk
Medlem
Visa signatur

d3d3LmRpY29ycC5zZQ==

Permalänk
Medlem

kanske den kändaste modden till wc 3? som har gjorts. Har man inte testat dota ska man göra det, det är roligareän wow =D

Visa signatur

Asus P&T se l I7 930 @ 4ghz l Corsair h70 2x silent typhon 1850 l 6 Gb Corsair XMS3 l G500 l Anatec sonta II l Sparkle 250 gts 512 l Corsair 750w l

Permalänk
Medlem

Spelar lite då och då, men är kass

Permalänk
Medlem

dota är satans roligt! ett måste om man gillar wc3 tft =D
roligaste hero: Luna, Tiny, kardel sharpeye, barathrum

Visa signatur

Intel Core i7 4770k || Asus Z87-Pro || 16GB DDR3 1600MHz || Gigabyte GTX 970|| EVGA Supernova G2 750W || BenQ XL2420T

Permalänk
Medlem

jag tycker nästan att luna e lite för stark asså

Visa signatur

Asus P&T se l I7 930 @ 4ghz l Corsair h70 2x silent typhon 1850 l 6 Gb Corsair XMS3 l G500 l Anatec sonta II l Sparkle 250 gts 512 l Corsair 750w l

Permalänk
Medlem

Spelet är sjukt imbalanserat. Det finns vissa hjältar som kan bli så otroligt mega starka. Det drar ner på betyget. Men visst, det har underhållningsvärde! Synd bara att det tar typ 80minuter att spela ett spel.

En DOTA mod till WoW hade kanske vart nåt?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rumpel
jag tycker nästan att luna e lite för stark asså

Om någon är lite för bra, så lägger jag min röst på Mountin King pga 4 st "direktskadespells" + att man kan köpa, vad den nu heter, som "laddar om" enns spells. Vilket såklart resulterar i en Jävla massa direktskada.

Dessutom så har ju även en av dessa spells en räckvidd över hela banan vilket kan resultera i att man hela tiden kan ta "killsen" från de andra i laget.

Jag klarar nog inte av att sitta och diskutera en massa karaktärer i Dota eftersom att det finns så mycket att klaga på.
Men underhållande är det.

Visa signatur

(\__/) Det löser sig alltid!
(O.o) Låt honom/henne ha rätt så är saken ur världen!
(> <) Någonting annat klyftigt!

Permalänk
Medlem

Något som suger med dota är att har man 2st såna där hammare som har en chans att stunna och så har man hyperstone, så kommer den man anfaller vara stunnad konstant.

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem

Något som suger med dota är...
* att alla matcher har nån som lämnar spelet när det håller på att starta, eller inom 5 minuter.
* Lagg.
* Ingen tillåts ladda ner banan. Försöker folk skrämma bort alla andra från spelet eller vad?
* Alla förolämpningar som folk strör kring sig.
* Spelares attityder. "I go alone here. go away!½!"

Men annars brukar det vara riktigt underhållande.

Permalänk
Medlem

inget lagg alls om man pingar alla och sen kickar de som har en ms på över 150.
Varför man inte tillåter att ladda ner är för det tar 5-10min att ladda ner den mappen, sen vill man inte riskera få noobs i spelet

Sen att folk lämnar och är otrevliga gäller public games.

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem

En annan irriterande sak:

Varje gång man "backdoorar" med ens egna trupper i basen, så klagar alla jämt. De drar upp argumentet "backdooring is not allowed, check the rules!". Så kollar man reglerna, och så står det att backdooring ÄR tillåtet.

Dom är pantade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EvilNed
En annan irriterande sak:

Varje gång man "backdoorar" med ens egna trupper i basen, så klagar alla jämt. De drar upp argumentet "backdooring is not allowed, check the rules!". Så kollar man reglerna, och så står det att backdooring ÄR tillåtet.

Dom är pantade.

Därför säger man innan att backdooring är förbjudet i chatten innan, oavsett vad TDA har för sjuka åsikter

Visa signatur

Bättre sent än tidigt (på morgonen)

Permalänk
Medlem

Jag var proffs på Dota classic. Nästan alltid över 50 kills med assasin. Men jag har inte testat allstars en enda gång. Tycker inte om att det finns så många classer och items.

Visa signatur

1337 (Leet = Elite) speak is the latest bastardisation of the English language by our friends from across the Atlantic. It was developed by thousands of adolescent, spotty nerds with no life, poor literacy and non-existent personal hygiene

Permalänk
Medlem

Dota brukar/brukade vi lira i skolan. Var jävligt skoj när de blev fullt i spelen iaf och inga som leftar direkt eller något sådant. Har för mig Sniper (eller något sådant) var jäkligt bra, han kunde skjuta längre än tornen + mega skada om jag inte kommer ihåg fel eller om de har "patchat" bort det.

Vi var några här på swec som lirade dota via hamachi någon gång, tyvärr var en av oss elite och ägde, och det var inte jag

Permalänk
Medlem

hehe han som gör modden jobbar nu på en ny tavern och nya items för att fixa in litte mer krydda :D. undra om man kommer få se en marine med kalasnikov? Eller tomahawk robbotar.

litte mer posetivt nu tack inte bara mala negativitet. posta gärna replays och så.

han zeus e bara bra i början sedan suxar han, lightning revant + luna + sand king + lycan där har du imba ases

haha ny version finns ute nu visst

Visa signatur

Asus P&T se l I7 930 @ 4ghz l Corsair h70 2x silent typhon 1850 l 6 Gb Corsair XMS3 l G500 l Anatec sonta II l Sparkle 250 gts 512 l Corsair 750w l

Permalänk
Medlem

Någon som har 2.23 och vill göra en mirror? Deras sida är ju überseg!

Permalänk

Alla klagar på imbaheros men ja skulle nog säga att det inte finns en enda hero som man inte kan slå om man själv får välja hero... Det som gör att en hero "blir" imba är att någon som inte är speciellt bra håller på och feedar denna så att heron får så bra items att det inte går att stoppa den.

Visa signatur

Min nuvarande väldigt seriösa bf2 klan: www.fr4gma.info.se

Permalänk
Medlem

"Could not connect: Too many connections"

Finns inget som är imba, det är som HypreMann säger att alla jävla newbs feedar de som är bra...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fisksnor
Därför säger man innan att backdooring är förbjudet i chatten innan, oavsett vad TDA har för sjuka åsikter

Det är en bra lösning. Men inga i public tillämpar den.

Permalänk
Medlem

Vad är Backdooring?

Ingen som fått ner 2.23 och vill spegla den?

Permalänk
Medlem

jag har den men vart kan man lägga upp?

Edit: skoja bara var visst 2.22, de har kommit med 5 nya versioner på 2-3veckor typ... Man orkar inte ladda ner mera ><

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem

Magina med en par-tre st Cranium Bashers är alltid trevlig.

Eller varför inte Spirit Breaker bara rakt uppochned?

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xerbee
Vad är Backdooring?

Ingen som fått ner 2.23 och vill spegla den?

backdooring/creepskipping

Attackera byggnader innan creepsen pressat så långt, tex din bas är anfallen på alla lanes, då springer du o slår sönder en barrack

Finns säkert nån som kan beskriva tydligare

Edit: Larsochlena på bnet btw

Visa signatur

Bättre sent än tidigt (på morgonen)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rumpel
hehe han som gör modden jobbar nu på en ny tavern och nya items för att fixa in litte mer krydda :D. undra om man kommer få se en marine med kalasnikov? Eller tomahawk robbotar.

Tinker skjuter ju robbotar ;D

Visa signatur

Intel Core i7 4770k || Asus Z87-Pro || 16GB DDR3 1600MHz || Gigabyte GTX 970|| EVGA Supernova G2 750W || BenQ XL2420T

Permalänk
Medlem

jo men tinkern e inte särskilt superdunder i late gamehan e abilety hero och raketerna suger i slutet. Spelet e inte så imba som alla tror litte skill så kan man vara imba. T.ex. hade bone flecher i dag fick desolator ganska snabbt lv 12 eller så och sprang omkring och rå ägde alla . När man dör förlorar man massa pengar ju fetare lvl ju fetare förlust om man dör, det gör spelare imba.

Visa signatur

Asus P&T se l I7 930 @ 4ghz l Corsair h70 2x silent typhon 1850 l 6 Gb Corsair XMS3 l G500 l Anatec sonta II l Sparkle 250 gts 512 l Corsair 750w l

Permalänk
Medlem

Naix är imba, då han får Josh(?) and Sang, då han har grymt snabb attack så träffat mime hela tiden och med hans egna slow ability så är det svårt att fly, sen ska man stanna och slåss. Så går de segt att ta ner han då han får tillbaka liv hela tiden, och då han slår snabbt så får han tillbaka ganska mycket.

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kazen
Naix är imba, då han får Josh(?) and Sang, då han har grymt snabb attack så träffat mime hela tiden och med hans egna slow ability så är det svårt att fly, sen ska man stanna och slåss. Så går de segt att ta ner han då han får tillbaka liv hela tiden, och då han slår snabbt så får han tillbaka ganska mycket.

Om man då har en stunhjälte hur klarar sig naix som har så lite hp?

Visa signatur

Min nuvarande väldigt seriösa bf2 klan: www.fr4gma.info.se