Varför säljer Dell AMD-processorer?

Permalänk
Melding Plague

Varför säljer Dell AMD-processorer?

<font style="font-size: 10pt"><b>Varför säljer Dell AMD-processorer?</b></font> <small class="small">onsdag 9 november av <a href="mailto:nyhet@sweclockers.com">Bjorn</a></small><br>
För ett tag sedan uppdagades det att Dell, av alla, sålde AMD-processorer i deras onlinebutik. Detta gjorde givetvis många förvånande då Dell i princip är den enda stora datortillverkaren som enbart tillverkar och säljer datorer med Intels processorer. Enligt <a href="http://news.zdnet.com/2100-9584_22-5940448.html" target="_blank">en analysfirma</a> är anledningen helt enkelt att Dells kunder efterfrågat detta, att Dells kunder vill kunna köpa AMD:s processorer hos Dell av rent praktiska skäl, så de inte behöver köpa dessa hos någon annan butik om de ändå ska handla hos Dell. Att många av Dells kunder efterfrågat hela AMD-system har dock inte ändras Dells position, trots att Dell ofta säger att de alltid letar efter nya intressanta tekniker.
<br />
<br />"<i>Obviously, you can't put one of these processors in an existing Dell machine. AMD and Intel motherboards are not compatible. Dell is selling these to consumers who may have everything that they need at the moment except the processor.</i>"
<br />
<br />Mer om detta hos <a href="http://news.zdnet.com/2100-9584_22-5940448.html" target="_blank">ZDnet</a>.

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

låter som dem lagt in detta bara för att slippa undan enkelt i rättsprocessen som just nu pågår. om dem verkligen ville tillgodose folks efterfrågan så skulle kompletta datorer finnas.

Visa signatur

~warez the phuture~

Permalänk
Medlem

Dell letar endast efter nya "intressanta" tekniker hos sin allierade hovleverantör Intel.

Permalänk
Medlem

Har dell blivit stämda för att endast sälja Intel processorer?

Visa signatur

www.wepic.se
abit nf4, amd a64 x2 3800+, 2GB, 400GB

Permalänk
Avstängd

Låter som de skådar ljuset.

Visa signatur

Signatur raderad. Var vänlig läs §7 i våra regler

Permalänk
Medlem

De är nog bara där för syns skull, inget annat.
Nu kan de säga i rättegången. Vadå vi är inte köpta av Intel, vi säljer ju AMD-cpus också.

Att ha några lösa cpus till salu imotsats till kompletta system vilket är Dell´s grej imponerar nog inte på många?
De vet ju att istort sett ingen kommer att köpa dessa eftersom de erbjuder inga moderkort tex till dessa.

Permalänk

Vem ***** beställer sin AMD-processor till sitt nya datorbygge från DELL? De lär ju ha köppt in typ tre stycken av varje modell de säljer och låter dem ligga och damma på en hylla. Det är så fånigt så jag vet inte om jag ska skratta eller gråta, "Dell ofta säger att de alltid letar efter nya intressanta tekniker." Ha, det var ju årets lögn. Eller kanske inte? Det säger iofs bara att de letar efter dem, inte att de hade tänkt göra något om de hittat det.

[EDIT]:
Bara jag som inte hittar en enda AMD-processor på Dell's hemsida?

Visa signatur

i7 930 @ 3.8 | P6X58D-E | 6GB Corsair XMS3 | 2x R9280X | Intel SSD|
Dell UltraSharp 2707WFP | Logitech Z5500 | Logitech Illuminated | MIONIX Saiph 1800 |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av )ExecutoR(
Vem ***** beställer sin AMD-processor till sitt nya datorbygge från DELL? De lär ju ha köppt in typ tre stycken av varje modell de säljer och låter dem ligga och damma på en hylla. Det är så fånigt så jag vet inte om jag ska skratta eller gråta, "Dell ofta säger att de alltid letar efter nya intressanta tekniker." Ha, det var ju årets lögn. Eller kanske inte? Det säger iofs bara att de letar efter dem, inte att de hade tänkt göra något om de hittat det.

[EDIT]:
Bara jag som inte hittar en enda AMD-processor på Dell's hemsida?

http://accessories.us.dell.com/sna/productlisting.aspx?c=us&l...

Permalänk

Ok, jag kollade på svenska sidan och säkte på AMD, tydligen använde de " ADVANCED MICRO DEVICES" som namn.

Visa signatur

i7 930 @ 3.8 | P6X58D-E | 6GB Corsair XMS3 | 2x R9280X | Intel SSD|
Dell UltraSharp 2707WFP | Logitech Z5500 | Logitech Illuminated | MIONIX Saiph 1800 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Att många av Dells kunder efterfrågat hela AMD-system har dock inte ändras Dells position

Lugn bara, det kommer det me tror jag..

Visa signatur

Träningslära - En mycket vettig träningsblogg!
Styrketräningstråden
Träningsjournal

Permalänk
Medlem

Själv gillar jag AMD mera, men DELL är fan dumma i huvudet dom är så stolta för att dom levererar intel proccsorer på deras jävla reklamer, och sen HELT plötligt slikar dom AMD i röven själv. Detta är VERKLIGEN MYCKET LÅGT FÖR DELL, lägre än glocanets bredband också.....!!!!!!!!