Problem med VIASAT.

Permalänk
Medlem

Problem med VIASAT.

-Lås tråden-
Orkar inte tjabba med Viasat mer, köper guldpaketet.

Permalänk
Medlem

Tja står det på avtalet att ni ska ha TV1000 så ska ni ju också ha det för det pris som är överenskommet och vill inte Viasat leverera så får ni väl säga till dom att ni vill bryta avtalet då det isf är ett avtalsbrott ifrån Viasats sida vilket gör att ni har vad jag vet rätt att därigenom bryta avtalet.

Prata även med konsumentvägledaren i din kommun innan ni gör något.

Permalänk
Medlem

Av vad jag kan förstå så ändrade Viasat att ni fick guldpaketet i 3 månader istället för 2 och du tolkade att ni skulle få 3 månader utöver de 2 månaderna ni först fått. Men vad som skett är att Viasat gav 3 månader istället för 2 så det blev bara en extra månad.

I så fall är det bara ett missförstånd och Viasat har rätt, dock verkar det helt orimligt att Viasat, den sämsta kanal-leverantören genom tiderna, gjort rätt, för de har inte många rätt i allmänhet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av altair4
Av vad jag kan förstå så ändrade Viasat att ni fick guldpaketet i 3 månader istället för 2 och du tolkade att ni skulle få 3 månader utöver de 2 månaderna ni först fått. Men vad som skett är att Viasat gav 3 månader istället för 2 så det blev bara en extra månad.

I så fall är det bara ett missförstånd och Viasat har rätt, dock verkar det helt orimligt att Viasat, den sämsta kanal-leverantören genom tiderna, gjort rätt, för de har inte många rätt i allmänhet.

Vi beställde silverpaketet, inte guldpaketet.
Och då sa han tydligt att TV4 ingick i detta, vilket det inte gjorde föräns nästa år.
Så då fick vi guldpaketet i 3mån som kompensation.
Försäljaren sa att vi skulle få silverpaketet + TV1000 kanalerna i 24mån, varav 2mån var helt gratis.

Permalänk
Medlem

faxa dem en kopia på kontraktet.. vill de inte ge dig det du har köpt så häv köpet..

Permalänk
Medlem

OK, som jag har fattat det efter att ha läst dina inlägg:

Ni beställde Silverpaketet med TV1000 och skulle då få två månader gratis. Dock strulade det och ni fick Guldpaketet under de här två månaderna plus en månad till utan kostnad? Sen försvann Guldpaketet och det återgick till Silverpaketet, men TV1000 försvann också?

I såna fall är det väl inte mer problem än att ringa och beställa TV1000 igen och hänvisa till tidigare avtal, så får ni det påkopplat igen. Givetvis ska ni betala för den tjänsten då, då ni redan haft två gratismånader.

Att ert Silverpaket var ett kostnadsfritt Guldpaket i tre månader är nog också helt korrekt, då de förmodligen sa att ni får tre månaders Guldpaket kostnadsfritt och inte fem månader, då det hade blivit så om det bara lagts på extra.

Ska dock tillägga att det är lite svårt att hänga med i svängarna i det du skriver.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Sverker Olofsson borde bannlysas, som Cato den Äldre sade.

Permalänk
Medlem

om jag fattat rätt så skulle TV1000 ingå i hans avtal med viasat. dvs silverpaket + tv1000 kanalerna för priset av silverpaketet?

har för det första svårt att tro att viasat skulle gå med på dett, men om det står som sådant i kontraktet så är de väl bara att ringa konsumentverket eller nåt..

Ett tips: Läs kontraktet.. Och om det inte står det du säger så är ett annat tips att nästa gång läsa kontraktet innan du skriver på..

Permalänk
Medlem

Orkar inte bry mig om saken mer, köper guldpaketet. Men det är Viasat som gjort fel, fast dem vill inte ge med sig.

Permalänk
Medlem

Det som gäller är det som står i kontraktet. Att viasats säljare inte har en aning om vad de säljer är ingen nyhet.

Permalänk
Hedersmedlem

och vad har detta med datorer att göra

Visa signatur

Gammal är gubbe

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dahl
och vad har detta med datorer att göra

kanske kollar på teve på sin dator.. via ett tv-kort?

Permalänk
Medlem

Vad har PS2 / kondomer osv.. med datorer att göra?
Men någon kan låsa tråden, ordnar det på egen hand istället.

Permalänk
Geeks
SweClockers

Låser på trådskaparens begäran.

*Låst*

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015