Permalänk
Medlem

Moderkort Vill Inte Hitta Tangenbordet!

Hejsan, jag har ett rätt stort problem. Jag håller på att bygga en ny dator, Jag har ett MSI K8N Neo2-FX moderkort i, en AMD Athlon 64 och vanliga Corsair 3200 400Mhz minnen. Mitt problem ligger i att moderkortet hittar allt UTOM tangentbordet. Har någon samma probs eller en lösning?

Visa signatur

Q6600 @ 2,8GHz - 4096mb TWINX 460MHz - 9800xt - MSI P6N

Permalänk
Medlem

Jag sitter just nu med ett asrock 939dual och har samma problem de hittar inte tagentbordet.
Jag får en text om press F2 to setup men eftersom datorn inte hittar tgb så funkar de ju inte , är de så för dig också?

Snälla hjälp oss nu kom fram med en lösning.

MVH Billy

Visa signatur

Älskar att bygga, reparera och modifiera (typ) allt, datorer, tv-spel, servrar, osv. Startade Modda.se för att hitta likasinnade.

Permalänk
Medlem

.

Ja! jag har precis samma problem, men allt annat syns i booten. det är verkligen HELSKUMT! jag funderade på om det kan va produtionsfel? har du provat att flasha BIOS föressten?

Visa signatur

Q6600 @ 2,8GHz - 4096mb TWINX 460MHz - 9800xt - MSI P6N

Permalänk
Medlem

kan man flasha bios om inte tgb funkar då?

De enda ja testat är att cleara cmos men de funka inte..

MVH Billy

EDIT: Lyckades lösa mitt problem genom att byta grafikkort...

Visa signatur

Älskar att bygga, reparera och modifiera (typ) allt, datorer, tv-spel, servrar, osv. Startade Modda.se för att hitta likasinnade.

Permalänk
Medlem

Är det ett USB tangentbord? Uppdatera BIOS alternativt avinstallera och ominstallera USB styrkrets i enhetshanteraren vid varje omstart, använd under tiden ett PS2 tangentbord.

Permalänk
Medlem

nej, det är ett PS2 KB som inte funkar. :/ blir helt störd på detta.

Visa signatur

Q6600 @ 2,8GHz - 4096mb TWINX 460MHz - 9800xt - MSI P6N

Permalänk
Medlem

MKt märkligt......

Har bara råkat ut för samma sak när jag kört USB tangentbord.
Har BIOS installerats om? Annars hade min kvalificerade gissning varit BIOS.

Visa signatur

Intel Pentium 630 (Oklockad) Asus P5ND2SLI-Deluxe 1024MB TWINMOS 800Mhz Cl4 Gainward 6600GT Hitachi 2X 160GB SATA2 HIPER 580W

Permalänk
Medlem

m

Nej, USB är det inte. det har jag redan kollat. jag tänkte att jag skulle kolla alla interfaces på kortet idag, FDD:n är död med, jag använder aldrig floppyn, och har inte någon sån i annars. men även denna är död! Det blir till att ringa komplett imorrn. :-@

Visa signatur

Q6600 @ 2,8GHz - 4096mb TWINX 460MHz - 9800xt - MSI P6N