Permalänk

Döda usb-portar

Hej!
Skulle skriva ut ett dokument nyss, men skrivaren svarade inte. Efter otaliga försök med allt möjligt så testade jag att ansluta ett usbminne. Detta fungerade inte heller, samma sak med min digitalkamera, mp3 osv osv...
Nu undrar jag om det finns speciella drivrutiner till usb-portarna, eller om det är moderkortet man ska uppdatera.
Jag har förövrigt ingen aning om vilket moderkort jag har, eller hur man ska kolla upp det.
Tack på förhand!
moddel

Visa signatur

ASUS TUF GAMING X570-PLUS | Ryzen 5 3600 | Corsair 16GB 3200Mhz Vengeance | MSI GeForce GTX 1080 Gaming X 8G | Corsair HX 750W 80+ | Noctua NH-U12A | Fractal Define R5

Permalänk
Medlem

Det är drivrutiner till vissa usb-portar har jag för mej.

Men annars kan det väl vara så att Sladden som går från Usb'n till mammakortet kanske trillat ur ?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zEm
Det är drivrutiner till vissa usb-portar har jag för mej.

Men annars kan det väl vara så att Sladden som går från Usb'n till mammakortet kanske trillat ur ?

Ja, det är drivrutiner till USB-portar...

stämmer det som zEm säger, är nog något av de två sakerna, förhoppningsvis...
på min skoldator så slutade de fungera helt plötsligt och lyckades inte fixa dem, provade Allt, formaterade tillochmed och installerade om allt på nytt, men inget, datorsnubben på skolan kunde inte fixa det heller så vi skickade den till supporten och där hittade de inte heller felet så de bytte hela moderkortet för att få det att fungera...

Visa signatur

Systemet: Win10 x64, SilverStone Temjin TJ08-E, Corsair RM650X 650W, Intel i5 3570k, Be quiet! Shadow Rock Slim, ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, Asus P8Z77-M Pro, 16GB Corsair Vengaence LP, Samsung 860 QVO 1TB, Asus VG248QE 24".