Lägre Ping vid Lägre upplösning ?! Möjligt ?!

Permalänk
Medlem

Lägre Ping vid Lägre upplösning ?! Möjligt ?!

Enligt en god vän till mig, som har otroliga pingproblem, så sjönk hans ping då han drog ner på upplösningen. Han spelade först i 1280,och pingade då runt 60-70. Efter detta sänkte han upplösningen till 640, då var pingen rena rama 40. Hur går detta till, är det ens möjligt ?! Vad pingen har med upplösningen att göra förstår jag verkligen inte ? Var det bara ett abnormt sammaträffande....

Så, finns det någon som har råkat ut för samma bisarra upplevelse ?

Spelet det rör sig om är Call of Duty 2.

Antar att hårdvara itne är intressant, men ivf!

P4 3,0Ghz
1gb pc3200
9800PRO

8 mbit BBB.

/ NineFour

Visa signatur

AMD Opteron 146[CABYE] | Asrock Dual-SATA2 | Corsair 2x512 MB VS | Connect3D X800GTO - 16 P 540/580 | bZerk 500 W
Qtek 8010 | Canon PowerShot A610 Canon EOS350D/Sigma 18-200|Klap klap duktig 94 :)

Permalänk
Medlem

Jag tror inte det beror på datorn i det här fallet.

Jo, har man verkligen en kass datorn kan den generera eget ping hur konstigt det nu än låter/är.

Permalänk

Kan vara så att han har ett nätverkskort som tar processorkraft och när processoraktiviteten till spelet minskade så kunde nätverkskortet arbeta bättre. Detta är bara en teori och det kan vara helt fel dock.

Visa signatur

hollywoodstar

Permalänk
Avstängd

Jag tror att när man har högre upplösning så är det mer info som behöver skickas mellan dator och servern och då tar det lite längre tid ^^

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem

låter ungefär i klass med som när jag böt grafikkortsdrivrutin.

Tidigare körde jag på 5.10 Catalyst till mitt Radeon 9500, då när jag körde spel med min Logitech Dual Action gamepad så drog alltid styrningen lite åt vänster utan att man rörde den. Sen efter jag böt till Omega 5.10 Beta är allting normalt igen. Det torde också vara helt orelaterat.

On-Topic: Upplösning KAN teoretiskt sett påverka din ping, då de flesta kör med antingen inbyggda eller väldigt billiga nätverkskort som förlitar sig mest på att processorn tar hant om nätverkstrafiken, och vid högre upplösningar så belastar spelen processorn mer.

Edit: Såg att hollywoodstar skrev ett liknande inlägg, så du kan helt och hållet ignorera mig

Visa signatur

· Gigabyte GA-965P-DS4 · Core 2 Duo E6300 · OCZ SOE Urban 4gb DDR2 PC6400 Kit · 2x Samsung F1 1TB SATA2 · Geforce 8800GT · Antec NINE HUNDRED · bZerk 500W Modular · Samsung 226BW 22" Wide TFT ·

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaya:

Jag tror att när man har högre upplösning så är det mer info som behöver skickas mellan dator och servern och då tar det lite längre tid ^^

ju högre upplösning desto hårdare hårdvara arbetar och då används också bara filer på dator och inget sånt skickas till server, om även dator och bandbräden skulle räcka för en klient så server skulle vara högt överbelastad med sånt onödig info

det kan bli så att när dator är mycket belastad (som med för hög upplösning) så den kanske inte fryser helt men klarar inte svara på ping så fort och där skapas fördröjningar