Kortbetalning på Alternate.dk?

Permalänk
Medlem

Kortbetalning på Alternate.dk?

Är sugen på att beställa lite grejer från Alternate.dk .Är jävligt dålig på tyska dock.

Någon som vet om det går att betala med svenskt visa?

Det står något om utländska kreditkort men jag förstår inte vad och babelfish gör det inte direkt begripligt heller.

EDIT: Die Akzeptanz ausländischer Kreditkarten bzw. die Lieferung ins Ausland (Zahlart Kreditkarte) ist zur Zeit generell nicht möglich

...står det, någon som kan tyska?

Visa signatur

Opteron 165, DFI Nf4 UltraD, Twinmos BH-5 2*512 2-2-2-5@225, Sapphire X800GTO²@ 540/600 16P,Tagan 2F 530W, Seagate 250GB,Maxtor 200GB, MX1000

Permalänk
Hedersmedlem

.de kanske och ja de är super.

Visa signatur

Gammal är gubbe

Permalänk
Medlem

Funkar ej med svenskt visa (iofs inte försökt betala med visa själv men det är vad jag iaf har hört från annat håll). babelfish.altavista.com är bra Beställde från dem i onsdags och valde att betala i förskott. Lita inte på frakten som anges i "Kassan".

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem

det går super att handla med svenska visa. på alternate.

eller så kan du betala vid leverans,

Visa signatur

Gammal är gubbe

Permalänk
Medlem

.de självklart.

@ mart: Hur mycket extra går frakten till sverige på? Tänkte beställa M-kort, nätagg och grafikkort om inte frakten blir för dyr.

Någon som vet vad fan det står på tyska i mitt första inlägg.Babelfish översätter till:

The acceptance of foreign credit cards and/or the supply abroad (kind of number credit card) is generally not possible at present

????

EDIT: Aha!! Nu fattar jag!Zahlart Kreditkarte är alltså ett namn på ett kreditkort. Men enligt den meningen verkar det ju som att de inte accepterar något utländskt kort?

Visa signatur

Opteron 165, DFI Nf4 UltraD, Twinmos BH-5 2*512 2-2-2-5@225, Sapphire X800GTO²@ 540/600 16P,Tagan 2F 530W, Seagate 250GB,Maxtor 200GB, MX1000

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Det kan inte bli mer än fel.
En renrasig homosapiens, en härförare, en titan - kort och gott: en Göteborgare!
Självmord är en långvarig lösning på ett tillfälligt problem.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pope
http://babelfish.altavista.com/

Kan vara bra att läsa i tråden innan man postar:-)

Visa signatur

Opteron 165, DFI Nf4 UltraD, Twinmos BH-5 2*512 2-2-2-5@225, Sapphire X800GTO²@ 540/600 16P,Tagan 2F 530W, Seagate 250GB,Maxtor 200GB, MX1000

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chris2
.de självklart.

@ mart: Hur mycket extra går frakten till sverige på? Tänkte beställa M-kort, nätagg och grafikkort om inte frakten blir för dyr.

Den verkliga frakten framgår av ett mail som du får från dem. Du måste även bekräfta din order. Jag beställde ett chassi från dem och enligt kassan är frakten ca. €12 (gissar att detta är frakten inom Tyskland). Totalt gick "packaging & shipping" på €47 för mig. Lite väl saftigt men vill man ha sånt som inte finns att få tag på i Sverige (än) och inte vill vänta så....

Ingen aning hur mycket frakten kan bli för det du tänker beställa. Du kan förmodligen få reda på det innan du beställer genom att skicka ett mail eller ringa.

Vad jag förstår så kan du utan problem dra dig ur när du fått info om frakten; du måste ju som sagt bekräfta ordern.

Följande är en del av mailet du får från dem:
"ATTENTION!!! Please note. You did not order yet, you have to confirm our following offer."
"The prices have a validity of 14 days. Offer without engagement. Intermediate sale reserve. The prices for CPU and RAM are daily prices and underlie to current market price fluctuations. These you can inquire by telephone.
The payment can take place by cash on delivery or against prepayment. The payment by credit card or by invoice is not possible. The payment by cash on delivery takes place in your national currency."

dahl: Har du själv betalat med svenskt visa hos dem?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

€47 låter åt helsike mycket.
Vanligtvis brukar frakt gå på €20 om det inte är för tungt.
Kolla andra butiker.
idealo.de är hyffsad prissökare.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SUMITOMO
€47 låter åt helsike mycket.
Vanligtvis brukar frakt gå på €20 om det inte är för tungt.
Kolla andra butiker.
idealo.de är hyffsad prissökare.

Ett chassi väger iaf 15kg. Det är oxå mycket. Det blev i vilket fall totalt sett några kronor billigare än vad det hade kostat från Komplett, om de hade haft den färg jag ville ha.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Mina grejer väger 6.2 kilo så det bör ju bli lite billigare.

Visa signatur

Opteron 165, DFI Nf4 UltraD, Twinmos BH-5 2*512 2-2-2-5@225, Sapphire X800GTO²@ 540/600 16P,Tagan 2F 530W, Seagate 250GB,Maxtor 200GB, MX1000