Battlefield 2, roligt spel?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ballistic
Tutan fanns väl redan i demot om jag inte missminner mig.

Han syftar på Bf42:s patchande, "dom gav oss en tuta och blod" som någon beskrev det.

Nä det skulle inte skada om dom ökade effekte på samtliga vapen. Om man stöter på en grupp fienden med ryggen vänd mot en så skall man ha ett visst övertag, inte som nu, man hinner få iväg 15 skott på första killen utan att han dör varpå alla andra vänder sig om och dödar en. överaskar man någon skall man vinna (om man träffar) även om man så har mp5:an. Lite realism skadar faktiskt inte. Vill inte heller ha ett sådan hs jagande som det är i CS, "äh, vem behöver ett hjärta å lungor igentligen???". Viva la TRMM!

Permalänk
Medlem

Jag skulle vilja ha mer skada på vapnen samt fungerande luftvärn. Tryck sedan in ett tk system som fungerar. Alltså, punish knappar som alla kan egga på borde begränsas och bara kunna användas mot folk som har gjort flera th och tk utan forgive. Eller så vore det skoj om folk kunde bli kickade för att använt för många punish....

Permalänk
Medlem

Jag gav BF2 en till chans att visa att det är ett roligt spel.

Men nä... efter en veckas spelande så kan jag inte annat än att säga att det är otroligt dåligt och tråkigt...

Spelet i sig, d.v.s. grafik och ljud är sjukt snyggt och bra gjort.

Men grundidén i spelet är totalt fucked up. Allt, jag repeterar, ALLT är så totalt obalanserat så det inte går att spela.

Lägger de inte ut en patch med MASSOR av förändringar så kommer jag inte fortsätta spela det.

Visa signatur

Intel i7 6700K @ 4,4 Ghz | MSI Z170 KRAIT GAMING 3X | be quiet! Dark Rock 4 | 16 GB Kingston HyperX Fury 2133 Mhz | Asus RTX 3060 OC | PNY XLR8 CS3030 500 GB | Samsung 860 QVO 1 TB

Permalänk
Medlem

Battlefield 2 är otroligt roligt om man är med i en Clan och har bra sammarbete främst innom clanen (och sedan hela laget på servern) och sen hittar en bra någolunda "seriös" server att spela på så blir det roligt.

Tror att de flesta som tycker att spelet är dåligt är för att de har råkat rammla in på en dålig server och inte är med i någon clan, och ev. har en kass dator!!

Men visst fins det mindre saker som skulle kunna rättas till i nästa patch.. såsom "spawnkillingen" osv.mm.mm. Men det är omöjligt att få ett spel som är "perfekt" i allas ögon. "Smaken är som baken"

Visa signatur

dum di dum..

Permalänk
Medlem

Visst det är några saker som är störande som vapnen..tex som att snipern är verkligen kass jämfört med vad den skulle kunna vara utan att vara "för fuskig".

Sen det där med att man blir sur när nån skjuter en i ryggen? svårt å se hur det kan ha med å göra att spelet är kasst eller så..bara du som är dålig då; )

Kommer alltid finnas lameasses som team-killar,spränger fordon dom ville köra men inte hann ta. Bara försöka hitta någorlunda seriös server och spela,tycker det är ett riktigt roligt spel men kanske bara tycker det för jag lirar med kompisar på bra ping servers; )

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PointMan
Allt, jag repeterar, ALLT är så totalt obalanserat så det inte går att spela.

Mja, om du hävdar att ALLT är "totalt obalanserat" så vill jag påstå att det är du som inte har förstått hur det fungerar. Luftfordonen skulle behöva nerfas en aning, i övrigt så tycker jag BF2 är rätt bra balanserat på alla sätt faktiskt. De flesta av synpunkterna jag har haft tidigare har fixats i patcharna och efterhand som spelarna generellt blivit mer erfarna.

Sen gäller ju lite erfarenhet själv också, t.ex. att kanske inte alltid spawna vid en flagga som håller på att tas över av fienden, eftersom man lätt blir slaktad direkt då.

Men visst, har du gett det en ärlig chans i en hel vecka och fortfarande tycker det är dåligt så finns det ju ingen anledning att stånga sig blodig.

Permalänk
Medlem

VAD har fixats i patcherna? Jag tycker inget av de problem som folk irriterar sig på har fixats. AA är om möjligt sämre än innan. Vapnen träffar fortfarande lite som man vill och folk studsar omkring som om det vore nån jävla kaninfarm därute.
Det enda dom fixade var Blackhawkhorningen, men istället fick vi den roliga situationen där ALLA fordon berörs. något som var väldigt onödigt.
Att dom ändrade kollisionen mellan fordon och gubbar gjorde bara saker sämre. Visst, det är svårare att tk:a men det är också mycket svårare att köra över folk. Var man lite smart så höll man sig undan fordon som kom dundrande eller körde en bit ifrån frindlies. Nu är det bara att gasa på, för ingen dör ju ändå av att få 60 ton tank på sig.

Jag tycker fortfarande att spelet är kul, men det verkar inte som om EA riktigt fattar vad folk egentligen tycker om spelet. De har ju inte ens fixat de vanligaste buggarna som funnits ända sen demot kom ut:

Nametagbuggen
Raketer går igenom fordon buggen
C4 buggen
Ladda om buggen

m.fl

Project reality modden är betydligt bättre balanserad, med fungerande AA och vapen som träffar. Trist att det finns så få servrar bara.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

En liten fråga...
Man kan ju välja i spelet vilken internetuppkoppling man har, men vad ändras i spelet om man ändrar på den? Bytte från T1 till 256k och upplevde att spelet flöt på bättre än innan, men varför?

Visa signatur

Elektrolux Kyl/Frys | 4-plattors AEG-spis med ugn | Philips brödrost | 1200W Philips vattenkokare | AFK elvisp | Allt kopplat till 230V 50Hz 10A.
Klaga inte på mina inlägg, jag kan ha varit full när jag skrev dem.

Permalänk

...spelet har blivit mycket roligare...

Det tråkiga är att med brandväggen på så laggar det och med kontinuerliga nätverksavbrott etc - enda chansen att få spelet att flyta är att ha brand väggen avstängd, någon som vet hur pass kompatibelt Pandas brandvägg är?
Típs på andra?

Visa signatur

Antec P280, Corsair 520W, Gigabyte HD5850, Gigabyte P55UD4, CPU I5 + Cooler Master Hyper 212 EVO, Corsair DDR3 1600 2x2, WD500G Black, Samsung SSD 128
IRTracker4, Hotas Cougar, Rudder pedals(home made) mm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av killawife

Att dom ändrade kollisionen mellan fordon och gubbar gjorde bara saker sämre. Visst, det är svårare att tk:a men det är också mycket svårare att köra över folk. Var man lite smart så höll man sig undan fordon som kom dundrande eller körde en bit ifrån frindlies. Nu är det bara att gasa på, för ingen dör ju ändå av att få 60 ton tank på sig.

vet faktiskt inte vad du pratar om där..när jag kör över folk med nån liten bil så kliver dom då fan inte upp:D

sen äre relativt svårt att döda folk med en tank eftersom den är långsam och klumpig(om du nu vill döda dom genom att köra över dom och inte andvända kulsprutan eller kanonen) rekommenderar amerikanska "buggyn" om du vill köra över teammates eller fiender,snabb,rörlig och mkt effektiv: )

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Orcen222
vet faktiskt inte vad du pratar om där..när jag kör över folk med nån liten bil så kliver dom då fan inte upp:D

sen äre relativt svårt att döda folk med en tank eftersom den är långsam och klumpig(om du nu vill döda dom genom att köra över dom och inte andvända kulsprutan eller kanonen) rekommenderar amerikanska "buggyn" om du vill köra över teammates eller fiender,snabb,rörlig och mkt effektiv: )

Jag hoppas att du inte tror att en pansarvagn har svårt att köra över en människa i verkligheten.

Permalänk
Medlem

nja eftersom ämnet var om bf2 trodde jag det skulle vara rätt uppenbart jag menade i spelet? hehe.

Permalänk
Medlem

Jag tycker spelet är riktigt kul, framförallt när man lyckas bilda en squad med folk som har mikrofoner och gillar att samarbeta.

Tyvärr spelar jag det inte särskilt mycket, då det det är så fruktansvärt omständigt att ta sig in i ett spel, särskilt om man är flera som vill spela ihop. Att serverbrowsern är rejält buggig hjälper inte.

Permalänk
Medlem

-tycker spelet är lajbans,se tidigare post för mer om det:P-

har märkt en sak doc i bf2,typ ingen chattar eller läser det man skriver på dom flesta servrar..måste typ checka å se så alla har ping å att det inte är bottar för att vara säker på jag verkligen spelar med folk ibland.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Orcen222
-tycker spelet är lajbans,se tidigare post för mer om det:P-

har märkt en sak doc i bf2,typ ingen chattar eller läser det man skriver på dom flesta servrar..måste typ checka å se så alla har ping å att det inte är bottar för att vara säker på jag verkligen spelar med folk ibland.

Spelar du på en intensiv server så försvinner meddelandena i mängden när andra t.ex. delar ut sjukvårds- och ammunitionspaket. Lite synd...

- Men jag tycker ocksp spelet är lajbans, se min tidigare post för mer om det ( i mitten på sida två) -

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.

Permalänk
Medlem

Re: Battlefield 2, roligt spel?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av PointMan

3. Jag blir så jävla irriterad på när folk som är medics bara springer omkring och skiter i att utföra sin uppgift. Så jävla meningslöst att vara det då. Varit med om det flera gånger, ingen fiende någonstans, man skriker efter medic och de bara springer rakt förbi en.

Jag spelar alltid som medic, jag healar/återupplivar om jag inte själv riskerar att bli skjuten, det jag irriterar mig på är folk som typ har 1 i hp och springer iväg när man ska heala honom, det händer att man får springa efter en kille i en minut för att komma ifatt!

Visa signatur

Dulce et decorum est pro patria mori

Permalänk
Medlem

Battlefield2 ROCKS!:D

Visa signatur

AMD 7800X3D | ASUS TUF X670E-PLUS | Corsair Vengeance DDR5 32GB EXPO | ASUS TUF 4090 OC 24GB |
Noctua NH-U12A | Corsair 4000D | Corsair AX1200W | Steelseries Apex 7 | Steelseries Sensei Ten | ASUS VG35VQ

https://github.com/Mariusz89B

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tjodd
Orkar inte skriva ett jättelångt inlägg eftersom jag har svarat på samma inlägg tidigare.
Spelade i en bra bfv-klan en gång i tiden och såg fram emot BF2 väldigt mycket, tröttnade dock efter ca en månad på allt vad spelet innebar, framförallt i klansammanhang. Gillar tanken med arkad och modern krigsföring, men framförallt lagsamarbete, men jag är rädd för att hela BF2-scenen har invaderats av misslyckade CS- och Wow-fjortisar... Det kanske har att göra med ranksystemet?
Att spelet dessutom har alldeles för många buggar och begränsningar, som tyvärr utnyttjas ordentligt (både i klan- och publikspel) gör att spelet bara blir fånigt emellanåt.

Känner precis likadant, spelade BF1942 relativt seriöst ett tag och såg verkligen fram emot BF2. Men nu med spelet i hand visade det sig vara riktigt dåligt.
Balansen mellan vapnena/fordonen samt all slump är rena skämtet. Man kan ligga stilla och skjuta rakt på någon som står still i flera sekunder men man träffar ändå inte, sen vänder sig personen om, hoppar och skjuter ett skott så är man död.
Tycker det är samma sak varje gång man dör, det finns oftast inget sätt man kunde ha gjort på för att överleva utan man dog just för att det råkade komma en tank/plan/AT-snubbe/annat(beroende på vilken klass/fordon du har själv) just där du var. Ta flygplanen t.ex. Kommer det ett flygplan finns det inget du kan göra för att överleva, dom är i princip odödliga och deras bomber dödar allt inom 10m sprängradie, för att balansera detta måste planen åka fram och tillbaka och hämta skott på flygplatsen. Svårt? Knappast.
Det finns ingenting man kan bli riktigt riktigt bra på som man kunde i BF1942 t.ex träffa med tank på långt avstånd, flygbomba med millimeterprecition, hs med engibössan osv utan allt är för lätt och för att balansera detta har dice lagt in massa konstiga lösningar som med flygplanen i exemplet ovan.

EDIT: Kommer säkert få massa "du är för dålig, blablabla"-kommentarer från alla fanboys på mig nu men dom får tro vad dom vill.
Att man inte kan träffa stillastående gubbar samt andra seriösa buggar finns dokumenterade här.

Permalänk
Medlem

planen tål ju hur lite som helst,är du pansarvärn tar det ett skott att spränga ett plan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Orcen222
planen tål ju hur lite som helst,är du pansarvärn tar det ett skott att spränga ett plan.

ja precis.. det bör väl inte ta 2 eller?

Visa signatur

Battlefield: sscrappyy

Permalänk
Medlem

tycker det e bra det bara tål ett..känns mer "maktgivande" att vara pansarvärn,ibland känns det lite tråkigt att vara det om man kommer mano o mano med en 100% tank. Skjuter man då retar man bara upp han,bästa är å kuta som fan å hoppas han är en snäll rar go tank å inte skjuter på en:P

Permalänk
Medlem

lirade bf2 i top5europa-klan, men som tyvärr lades ner för att hälften av medlemmarna blev less på spelet samt alla buggar, lite trist :/ nu sitter man i wowträsket igen

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem

Kan absolut inte hålla med de som säger att BF2 är tråkigt efter 1 vecka. Jag är nog den som vet mest om bf2 här. varit rankad 1 i sverige och 114 i världen totalt och 54 ivärlden i strid.
1. Om du upplever spelet som oseriöst i squads joina clan lr hitta bättre server gärna rankade såklart.
2. Om man går runt & dör hela tiden vid SP och av TK så beror det oftast på att man skutit perssonen innan och av oerfarenhet var man ska spawna. Och att det inte går döda är helt befängt har dödat nästan 20000 pers hittils.
3. Inse meningen med spelet alla citerare!!!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RuUpeRt
Kan absolut inte hålla med de som säger att BF2 är tråkigt efter 1 vecka. Jag är nog den som vet mest om bf2 här. varit rankad 1 i sverige och 114 i världen totalt och 54 ivärlden i strid.
1. Om du upplever spelet som oseriöst i squads joina clan lr hitta bättre server gärna rankade såklart.
2. Om man går runt & dör hela tiden vid SP och av TK så beror det oftast på att man skutit perssonen innan och av oerfarenhet var man ska spawna. Och att det inte går döda är helt befängt har dödat nästan 20000 pers hittils.
3. Inse meningen med spelet alla citerare!!!

ända du bevisar är att du har för mycket tid.

Visa signatur

Signatur raderad, max tre rader och max två färger. Se reglerna. - Vicotnik

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RuUpeRt
Jag är nog den som vet mest om bf2 här. varit rankad 1 i sverige och 114 i världen totalt och 54 ivärlden i strid.
[...]
Och att det inte går döda är helt befängt har dödat nästan 20000 pers hittils.

Stats säger ju verkligen allting om spelaren bara det att du använder statsen som ett sätt att presentera dig på får mig att se ännu mer oseriöst på dig.

Kolla på filmerna här: http://www.digitalsoftware.se/bf2issues/ så kanske du tar tillbaka det där om att det är befängt att folk inte dör även om man skjuter rakt på dom.
Filmerna är inspelade på en lokal server så lag har inget med saken att göra.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chimaira
Kolla på filmerna här: http://www.digitalsoftware.se/bf2issues/ så kanske du tar tillbaka det där om att det är befängt att folk inte dör även om man skjuter rakt på dom.
Filmerna är inspelade på en lokal server så lag har inget med saken att göra.

Skulle du kunna säga exakt vilken film du syftar på? Det enda jag ser på siten angående det du säger är att man är osårbar i bråkdelen av en sekund PRECIS när man spawnar. Knappast något problem eller en bugg. Vet inte hur många jag dödat precis efter att de spawnat, t.ex. när man står med en stridsvagn och håller på att ta en flagga.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frux
Skulle du kunna säga exakt vilken film du syftar på? Det enda jag ser på siten angående det du säger är att man är osårbar i bråkdelen av en sekund PRECIS när man spawnar. Knappast något problem eller en bugg. Vet inte hur många jag dödat precis efter att de spawnat, t.ex. när man står med en stridsvagn och håller på att ta en flagga.

Hmm, den filmen fanns visst inte på den sidan, trodde den skulle göra det :/
Här är den iaf: http://truppo.mine.nu/truppo/hsbug.avi

Permalänk
Medlem

dom sköt ju på hjälmen så ser det inte som en stor bug.
hade dom siktat på näsan hade jag hållt med,men tycker det är bra om det verkligen är så att det var hjälmen som skyddade dom 2 första skotten där.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RuUpeRt
Kan absolut inte hålla med de som säger att BF2 är tråkigt efter 1 vecka. Jag är nog den som vet mest om bf2 här. varit rankad 1 i sverige och 114 i världen totalt och 54 ivärlden i strid.
1. Om du upplever spelet som oseriöst i squads joina clan lr hitta bättre server gärna rankade såklart.
2. Om man går runt & dör hela tiden vid SP och av TK så beror det oftast på att man skutit perssonen innan och av oerfarenhet var man ska spawna. Och att det inte går döda är helt befängt har dödat nästan 20000 pers hittils.
3. Inse meningen med spelet alla citerare!!!

Ganska komiskt att läsa det du skriver, om du seriöst tror att man automatiskt blir "bäst i Sverige" för att man suttit och horat sig på karkand 24/7 så har du fel, BF2 är så mycket mera än vem som får flest frags public.
Ville bara påpeka det och försöka få dig att inse hur patetisk du faktiskt är, så du ev. vaknar upp ur din BF2 värld du verkar leva i.
Sök hjälp, skaffa dig ett liv, hitta på något med dina vänner, gå på bio, ja vad som hellst.

Sen att du rekomenderar personer som finner BF2 både tråkigt och oseriöst att joina en RANKAD SERVER?! finner jag helt idiotiskt faktiskt, Motivering tack.

Detta är helt och hållet min egen åsikt, men vet att många håller med mig.

Permalänk
Medlem

Lr så märker man vem som ligger 1a på servern varje runda. dessutom märker man hur fruktansvärt dåliga alla andra är men en sak har du rätt i ...... det ä komiskt :D:D:D
fan va ja garva när jag läste ditt inlägg :D:D:D mm visst har man ett liv måste ju ägna sig åt skolarbete åsso med vg-mvg i allt å vännerä inget problem heller Kul å se folk reagera ;P