Beställa Mobiltelefon från Usa/UK, nåt att tänka på ?

Permalänk

Beställa Mobiltelefon från Usa/UK, nåt att tänka på ?

tänkte som sagt beställa en w800i från usa eller uk, Dessa saker vet jag dock som man ska tänka på redan

* garantin blir krångligare
* Laddaren kommer inte funka i 230v ( om det är från US iaf )
* Engelska menyer, inget svenska val

Men jag antar att telefonen kommer funka i svenska nät ?

Vet inte om det var rätta stället att posta? men det finns inga ÖÄ längre så vad gör man ? =(

Visa signatur

Dator: a64: 3200+ s939, ABIT AN8-SLI, C3D x800GTO@ 16pipes, 1gb Elixir, 2*200gb S-ata.
Beware Of ONOFF: http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=54085...

Permalänk
Medlem

De flesta laddare har nuförtiden stöd för 100 - 240 volt så det lär inte bli några problem. Alla NOKIA-laddare jag har stödjer detta. Även laddare till min bärbara, till mina digitalkameror osv klarar 100 - 240 volt. Du behöver väl bara en adapter då antar jag. Tror du inte valet "Svenska" finns kvar i telefonen trots att den är köpt i USA?

Edit: Samma med frugans laddare till hennes SonyEricsson: 100 - 240 volt, 50-60Hz.

Permalänk
Medlem

Sen får du tänka på att det finns mobiler i UK och USA som är landslåsta. Har själv råkat ut för det, då måste dom låsas upp i det landet... något som är väldigt svårt att göra i Sverige.

Permalänk

kommer inte att fungera... I USA använder man inte GSM nätet... så köper du en där så måste den ha GSM stöd!

fast att en svensk w800i har gsm stöd betyder det inta automatiskt att en amrikansk har det...

Visa signatur

][ AMD XP 64 3500+ "Newcastle" @ 2.2 GHz socket 939 ][ MSI K8N Neo2 Platinum 54G nForce3 Ultra ][ 2048mb ram ][ Leadtek Geforce 6800GT 256mb ][ 600gig Hdd ][ Tagan 480W ][ 2* 19 TFT Hansol H950 + mus o skit...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DunderMannen
kommer inte att fungera... I USA använder man inte GSM nätet... så köper du en där så måste den ha GSM stöd!

fast att en svensk w800i har gsm stöd betyder det inta automatiskt att en amrikansk har det...

De har väl GSM i usa? Bara det att det är en annan frekvens?

Permalänk

ja, som jag vet så är det väl en trippelband telefon så det lär väl fungera i sverige också, men vaddå landlåsta? hur vet man om dom är det då ?

hittade den här, 150$ styck och minst 4st måste man köpa, men 150$ för en w800i som kostar ca 4000:- i sverige låter lite väl överdrivet. låter verkligen som en scam. 150$ e ju ca 1100:- nåt sånt i svenska kronor..

http://cgi.ebay.com/49-Sony-Ericsson-W800-W800i-Brand-New-Rea...

Han har tydligen 49 tillgängliga, 100% bra feedback. Nån som vågar beställa ? :), grymt billigt iaf

Visa signatur

Dator: a64: 3200+ s939, ABIT AN8-SLI, C3D x800GTO@ 16pipes, 1gb Elixir, 2*200gb S-ata.
Beware Of ONOFF: http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=54085...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av N!klas
Tror du inte valet "Svenska" finns kvar i telefonen trots att den är köpt i USA?

Nej, telefonerna nu för tiden brukar vara anpassade för sin del av världen. I en telefon tillverkad för den nordiska marknaden har du ju inte möjlighet att välja grekiska eller turkiska som språk.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Sverker Olofsson borde bannlysas, som Cato den Äldre sade.

Permalänk
Avstängd

USA har GSM... dock skilnaden är frekvensen, är telefonen "TRI-BAND" eller vad alla tillverkare kallar dom så fungerar dom även här.

Landslåst? går bra att låsa upp det även i andra länder, beror på om det är en snille eller idiot som låser upp den

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Genome
Nej, telefonerna nu för tiden brukar vara anpassade för sin del av världen. I en telefon tillverkad för den nordiska marknaden har du ju inte möjlighet att välja grekiska eller turkiska som språk.

Sant. Jag har Engelska, Svenska och Finska i min mobil.

Permalänk

jo precis, hade en k750i och höll på med upplåsning å sånt. flashade om och då har dessa USA och UK inte svenska i menyn i sina "cda filer" men vad tror ni om länken igentligen? vågar man köpa en ? 150$ för en telefon ? sjukt ju..

Telefonen har trippelband som sagt så det funkar väl..

Språket går ju alltid att ändra på med flash kabel,

Visa signatur

Dator: a64: 3200+ s939, ABIT AN8-SLI, C3D x800GTO@ 16pipes, 1gb Elixir, 2*200gb S-ata.
Beware Of ONOFF: http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=54085...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Landslåst? går bra att låsa upp det även i andra länder, beror på om det är en snille eller idiot som låser upp den

Handlade ett par Nec telefoner från England för ett tag sedan, dom gick fan inte att låsa upp i Sverige oavsett vem jag frågade. Stog att dom var olåsta i annonsen, sen när dom kom så var dom låsta till tre i England... på tre butiken i Sverige sa dom att man var tvungen att låsa upp dom i England.

Så jag vet inte, men jag råder till att se upp med mobiler från andra länder.

Permalänk

jodå men nu snackar vi inte TRE också som är känt för att vara Bundet till alla operatörer hit å dit å säljes till operatörer med alla sina sorters abbonemang,. w800i kan man iaf låsa upp lite vanligare telefon också. Ska se om jag ska beställa nån å se om jag förlorar 1200kr eller får telefonen.

Oavsett om telefonen är låst eller inte så kan man sälja alla delarna till dyrare än vad man köpte den för endå

Visa signatur

Dator: a64: 3200+ s939, ABIT AN8-SLI, C3D x800GTO@ 16pipes, 1gb Elixir, 2*200gb S-ata.
Beware Of ONOFF: http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=54085...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av marcus_amd
jodå men nu snackar vi inte TRE också som är känt för att vara Bundet till alla operatörer hit å dit å säljes till operatörer med alla sina sorters abbonemang,. w800i kan man iaf låsa upp lite vanligare telefon också. Ska se om jag ska beställa nån å se om jag förlorar 1200kr eller får telefonen.

Oavsett om telefonen är låst eller inte så kan man sälja alla delarna till dyrare än vad man köpte den för endå

Jag tänkte att har dom gjort det så kan även andra företag varit lika jäkliga. Men det är intressant om det fungerar bra för dig.

Håll oss uppdaterade när du får telefonen, grymt kul att veta.

Permalänk

okej, verkar grymt misstänksamt iaf.. fick svar i hans mail att hans paypal e blockat. Han säljer telefoner för 300$ styck och att det bara var start budet på hans auktion, men det är 16 timmar kvar och 49 telefoner. kanske 6 stycken som hade bjudit på några. kommer nog bli en bra mycket billigare telefon i alla fall endå.

har mail växlat med han en del nu, han säger att telefonerna säljs för 300$ med frakt. Frågar man han inte måste sälja dom för150$ om priset slutar där så säger han bara 300$ including shipping.

hursomhelst kan jag endå tänka mig att köpa en telefon för det priset för det är långt under pris i sverige. Dock vet jag inte hur jag ska betala för hans paypal e blockat....

Kan man föra över pengar till hans engelska konto från mitt svenska fsb konto ?

Visa signatur

Dator: a64: 3200+ s939, ABIT AN8-SLI, C3D x800GTO@ 16pipes, 1gb Elixir, 2*200gb S-ata.
Beware Of ONOFF: http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=54085...

Permalänk
Korsordsguru

Länken verkar inte funka så bra, vad heter säljaren? Jag skulle inte betala till bankkonto. För med PayPal så har man ju någon slags få-pengarna-tillbaka-garanti. Chansen att få tillbaka pengar när du betalar till bankkonto är lika med noll. Det gäller även inom Sverige också nästan. Nu vet jag inte vad han har för omdömen men kolla så att han har ett antal hundra iaf OCH att han har fått omdömen väldigt nyligen också. Annars kan det vara ett gammalt inaktivt konto som någon hackat för att utnyttja.

Men ja, du kan föra över pengar till hans engelska bankkonto. Kostar kanske en hundralapp eller så om du har otur, men det är det väl värt om du nu får telefonerna.

Visa signatur
Permalänk

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=8233671452...

funkar den ? Hans id är iaf cathy1 med 272 i positive feedback.

Visa signatur

Dator: a64: 3200+ s939, ABIT AN8-SLI, C3D x800GTO@ 16pipes, 1gb Elixir, 2*200gb S-ata.
Beware Of ONOFF: http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=54085...

Permalänk
Medlem

This listing (8233671452) has been removed by eBay or is no longer available.

Permalänk
Avstängd

Men sen ska man inte lyssna på 3 heller, min LG U8130 fick sig en mupp och mjukvaran crashade.
Så jag tog min telefon och åkte till närmaste 3 butik och där sa dom att dom tyvärr inte kan göra mycket, om någon lyckas med det så kommer det nog inte att fungera med 3 igen.

Då passde jag på att kolla lite på 3Bomben, och fastnade för LG U8360.. och så klart ska jag fråga om den går att låsa upp efter 18månader.. jodå, men då skulle jag inte använda 3 tjänster (med 3 kort) eller skicka MMS, WAP:a (valfri kort).

Tjenis penis, var i örebro och besökte chipper.se för att kolla om dom kunde göra något.. 2tim och 3 försök senade samt 250kr(99kr för upplåsning, 149kr för debranding) fattigare så fungerar LG U8130 utan problem.
Använde 3 kort för 3 tjänster, skickar MMS samt WAP:ar med comviqs/Telia kort med absolut inga problem.

Nästa gång låser jag upp även LG U8360:an

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk

togs tydligen ner.. undrar varför? så kan man väl inte göra? flertal hade bjudit på den iaf..

Visa signatur

Dator: a64: 3200+ s939, ABIT AN8-SLI, C3D x800GTO@ 16pipes, 1gb Elixir, 2*200gb S-ata.
Beware Of ONOFF: http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=54085...