Permalänk

Fråga om Nvidias Nforce drivrutiner

Hej

Jag äger ett Asus A7N8X Nforce 2 moderkort.
Till det kör jag Asus egna Nforce drivrutiner.

Men jag har sett på flera ställen att folk får rådet att ladda ner de senaste från Nvidias hemsida istället för att köra moderkortsföretagets egna drivisar..

Frågan är issåfal, hur funkar det med de inbyggda ljudkortet, nätverkskorten som sitter på moderkorten - finns det stöd för dessa i Nvidas drivrutiner?

Jag har alltid trott att jag måste köra Asus Nforce drivrutiner för att kunna använda det inbyggda ljud & nätverkskortet i wndows - stämmer detta?

Edit:

Detta är drivrutinerna som följer med i Asus egna paket.

Audio driver 3.14 (WHQL'd)
Audio utilities 3.07
Network driver 2.81 (WHQL'd)
GART driver 2.78 (WHQL'd)
SMBus driver 2.75 (WHQL'd)
Memory controller driver 2.75 (WHQL'd)
IDE driver 2.70 In The Box (WHQL'd)
IDE driver 3.07 Full Driver
Installer 3.11

Finns dessa även i Nvidias mjukvara?

Permalänk
Medlem

Ja du kan använda Nvidia's senaste Drivrutiner, ASUS har ingenting med dom att göra mer än att de var certifierade att användas med moderkortet när det släpptes. Det enda som kan skilja sig är just Nvidia's volymkontrollpanel som jag finner bra mycket bättre i 1.16 drivarna som ligger på cd-skivan som följe rmed moderkortet än det som finns med i nvidia's senaste släpp av drivrutiner.

Därför kör jag det senaste på allt annat än just ljudet, för det är ändå ingen skillnad ljudmässigt mer än en ny volymkontrollpanel som är hur dålig som helst.

Så allt som du har kommer fungera med nya drivare, bara installera nytt och leva livet, du kanske får 5 poäng mer i 3dmark eller nått sånt

Permalänk

Tackar! Kan jag välja bort att installera ljudkortsdrivrutinerna från Nvidias installer??

Jag har redan ett bra ljudkort (E-mu 1212m) installerat, så det behövs varken drivrutiner eller kass mixer.

Permalänk
Medlem

Ja det går, du får upp en ruta om vad du vill installera så det är bara att tuta och köra.

Permalänk

Ah.. helgrymt

Nvidia it is. Tack för hjälpen