Permalänk
Medlem

Ljud från nforce 2 mobord?

jag känner mig helt lost? har haft ett nforce 2 mobord i snart 4 år (epox 8rda+) men nu får jag inte ut något ljud ur det?

drog hem senaste drivarna från nvidia och ljudet SKA funka? inga felmedelande .. och på uv mätare i winamp + nvidia mixer m.m visar det att det funkar.. men inte ett jota ut ut kortet?

förslag på vad jag kan prova ?

1. har ett par hörlurar för att testa ljudet ut som jag vet funkar.. provat i min andra dator..

2. provat alla 3 uttagen för ljud..

3. provar höjja & mixtra med allt sånt..

4. kollat så inte ljud delen är avstängd i bios

5. kollat så det inte är fel på någon hårdvara i "enhetshanteraren"

6 testade mic in och den FUNKAR? wtf

7 . testade ett par andra hörlurar .. inte ett ljud

8. drog in default settingsen i bios!

det är ju säkert nått skit lätt jag glömt ?

Permalänk
Medlem

har du aktiverat ljudkortet i BIOS, har för mig att man var tvungen att göra det på vissa Nforce2 kort

Visa signatur

| AMD Ryzen 3700X | FD Nano S | Noctua NH-U12A | Asus ROG Strix B450-I | Kingston HyperX Fury Black DDR4 3600MHz 32GB 16CL | Corsair MP510 1TB | Gigabyte Aorus GeForce GTX 1080 Ti Waterforce 11GB | Corsair RM850X V2 850W | Logitech G710/G305 | Acer Predator Z301C |

Permalänk
Medlem

haha

jävligt mysko asså.. började kontrolera mobordet.. och visste ju att det går att få ut tex utgång till hörlurar fram på chassit.. så jag hämtade ett gammalt chassi som jag hade denna kontakt i.. drog i den och nu får jag altså ljud ut från moderkortets secundära utgång men inte den vanliga.. så antar att den bränt eller nått? ingen aning faktiskt

ska prova disabla skiten får vi se

EDIT.. japp.. fan vad illa asså.. man kan tydligen inte ha igång båda utgångarna samtidigt.. jaja löst nu då iaf.. och inget var trasig.. och jag är glad och mer kunnig