Permalänk
Melding Plague

Om IDF i Israel

<font style="font-size: 10pt"><b>Om IDF i Israel</b></font> <small class="small">söndag 13 november av <a href="mailto:nyhet@sweclockers.com">Bjorn</a></small><br>
Intel Developer Forum hölls nyligen i Israel och <a href="http://arstechnica.com/articles/paedia/hardware/idf-israel.ar..." target="_blank">Ars Technica</a> har skrivit en artikel om konferansen, som är intressant då IDF inte brukar hållas i små länder som just Israel.
<br />
<br />Förutom Intels nya <a href="http://forum.sweclockers.com/showthread.php?threadid=500980">effektiva och strömsnåla arkitektur</a> talades det väldigt mycket om mobila produkter, speciellt det nya formatet Ultra Mobile PC som ska vara lik handhållna datorer fast kraftfullare och mer lik stationära datorer till funktionalitet. Intel hoppas att dessa datorer kommer att dra 0.5W år 2010.
<br />
<br /><i>In notebooks and mobile PCs using Intel's upcoming 65nm CPUs, power consumption will typically be centered around values of 30W, 15W, and 5W. In server platforms, according to VP Diane M. Bryant, it will measure around 120W, 80W, and down to 30W when it comes to the increasingly popular blade servers.</i>
<br />
<br />Läs artikeln hos <a href="http://arstechnica.com/articles/paedia/hardware/idf-israel.ar..." target="_blank">Ars Technica</a>.

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Får de ner en laptop på 5W så är jag lagom impad. 60W batteri hade ju hållt 12h då

Permalänk
Avstängd

Glöm det, ju mindre ström dom tar ju mindre blir batterierna... batteri tiden består.

Hade en gammal skit laptop med en batteri på hela 7kg och batteri tiden var på hela 1tim, min halv gamla har en batteri på 1kg och tiden för den är 2tim (arbets tid vi snackar om, köper väl inte en PC för att den ska stå) så igenkligen skulle batteri tiden vara hela 14tim med en batteri på 7kg

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Nja, jag undrar det. En handdator har ju oftast bra mycket bättre batteritid än en laptop trots att den är mindre. Förhoppningsvis dyker det upp både superslimmade notebooks och något större varianter med lång batteritid.

Visa signatur

Är det inte Fingal Olsson som sitter där borta?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lurcazzus
Får de ner en laptop på 5W så är jag lagom impad. 60W batteri hade ju hållt 12h då

Finns redan UV (ultra low voltage) versioner av Pentium M samt Celeron M.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Avstängd

Man måste vara väldigt nördig för att läsa "IDF i Israel" som något annat än Israeli Defense Force.

Visa signatur

Ingsoc rules.