Seagate 7200.9 500 GB testad

Permalänk
Melding Plague

Seagate 7200.9 500 GB testad

<font style="font-size: 10pt"><b>Seagate 7200.9 500 GB testad</b></font> <small class="small">söndag 13 november av <a href="mailto:nyhet@sweclockers.com">Bjorn</a></small><br>
Om man behöver lagringsutrymme till exempelvis Dreamhack så finns det några hårddiskar på 500 GB att välja mellan. En populär modell är Hitachi 7K500. Seagate släppte nyligen en egen hårddisk på 500 GB, Barracuda 7200.9, som stödjer Serial ATA II och NCQ. <a href="http://www.gamepc.com/labs/view_content.asp?id=72009&page=7" target="_blank">GamePC</a> har recenserat den här hårddisken. Testet omfattar flera hårddiskar i flera program för att få ett sådant tillförlitligt resultat som möjligt.
<br />
<br /><i>In addition, the drive is “fairly” quiet considering the massive storage capacity, but does run surprisingly cool. With two of these drives, you’ve got a quick and efficient storage subsystem with 1 terabyte of Serial ATA-II/300 storage space, which is a downright amazing amount of storage space for such a small area. All of this adds up to the Barracuda 7200.9 having a nice mix of features, reliability, and performance.</i>
<br />
<br />Läs hela testet hos <a href="http://www.gamepc.com/labs/view_content.asp?id=72009&page=7" target="_blank">GamePC</a>.

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Aah, ren piratpropaganda...

"Om man behöver lagringsutrymme till exempelvis Dreamhack"
Sålänge man inte tänker jobba med videoredigering på Dreamhack så finns det ingen större anledning med stor hårddisk ^^

Hur långtifrån är vi 600gb-diskar?

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk

länken pekar på sida 7

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Random-person
Aah, ren piratpropaganda...

"Om man behöver lagringsutrymme till exempelvis Dreamhack"
Sålänge man inte tänker jobba med videoredigering på Dreamhack så finns det ingen större anledning med stor hårddisk ^^

Precis, det var det första jag tänkte på när jag läste nyheten!

Visa signatur

MSI K9N SLI Platinum - A64 X2 5600+ @ 3 GHz - 4GB Corsair XMS2-6400 4-4-4-12 - MSI GeForce 8800GTS 320MB OC - Aspire 520W

Permalänk
Medlem

hehe, mer sånt xD

Visa signatur

,( ,( ,( ,( ,( ,( ,( ,(
`-' `-' `-' `-' `-' `-' `-' `-'

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Random-person
Aah, ren piratpropaganda...

"Om man behöver lagringsutrymme till exempelvis Dreamhack"
Sålänge man inte tänker jobba med videoredigering på Dreamhack så finns det ingen större anledning med stor hårddisk ^^

Hur långtifrån är vi 600gb-diskar?

man kanske är pirat och grejar med egen video redegering! och då räcker 500gb en bit på vägen!

xD

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Avstängd

hahaha smaskens.
2 st blir varmt välkomna, behövs nog allt större diskar för att konkurrera med blue-ray.

Permalänk
Medlem

Den här nyheten får det att låta som att sweclockers är för piratkopiering. Man lär ju knappast kunna fylla 500 GB med lagliga "varor" på dreamhack...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CC01
Den här nyheten får det att låta som att sweclockers är för piratkopiering. Man lär ju knappast kunna fylla 500 GB med lagliga "varor"...

Vad vet du vad vet jag..... jag har tex 120GB med egna bilder liggande på en av min diskar...

skulle inte vara svårt att fylla en 500GB disk med hemmafilmer