Athlon FX-60 kommer allt närmre

Permalänk
Melding Plague

Athlon FX-60 kommer allt närmre

<font style="font-size: 10pt"><b>Athlon FX-60 kommer allt närmre</b></font> <small class="small">söndag 13 november av <a href="mailto:nyhet@sweclockers.com">Bjorn</a></small><br>
<a href="http://www.theinquirer.net/?article=27644" target="_blank">The Inquirer</a> rapporterar att Athlon 64 FX-60 redan existerar och att flera av deras kontakter redan har processorn i hand. Detta innebär att man snart kommer att kunna köpa processorn i butik och läsa recensioner om processorn på Internet. Athlon 64 FX-60 har dubbla kärnor på 2,6 GHz. Detta är 200 Mhz långsammare än den nuvarande Athlon 64 FX-57 men den extra kärnan ska kompensera för detta. Det ska bli väldigt intressant att se hur den extra kärnan kommer att hjälpa Athlon 64 FX-serien i nuvarande spel som inte alltid använder två kärnor optimalt.
<br />
<br />Mer information hos <a href="http://www.theinquirer.net/?article=27644" target="_blank">The Inquirer</a>.

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Kewlt..... ska bli intressant hur denna kickar ner iNTEL ännu mer i graven

Permalänk
Hedersmedlem

Jahopp. Bara 100mhz till på min så har jag motsvarande en FX60 då

Antar att priset blir mer eller mindre snuskigt högt som det brukar vara med fx-serien.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Medlem

nåt för 3dmark07
Måste ha många poäng i 3dmark07 så jag måste köpa en sån

edit: Skoja bara

Visa signatur

jag är lyckligare än du. Jag är bra på poker...

Permalänk
Medlem

Jag måste ju säga att jag är lite beskiven.. hade väntat mig att de skulle släppa en officiell 3GHz model.... gärna med dubbla kärnor

Permalänk
Medlem

FX-57 har bara en kärna va? isf antar jag att FX-60 kommer slå den med hästlängder om den nu har 2 kärnor

Visa signatur

"Allt du säger skall vara sant, men du behöver inte säga allt som är sant" - Göran Persson

Permalänk
Avstängd

FX-59:an släpps inte då eller? eller har jag inte hängt med i utvecklingen?

Klart den ska ha 2 kärnor, annars är det bortkastade pengar från AMD sida

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Medlem

Blir det inte smartare att köpa en opteron istället ?

Visa signatur

K4 Jägare är härliga människor. Varför får inte rika människor bli rikare. Ja till EMU
We live for the one, we die for the one'
(Loggar man inte ut får man en extra rad i sin signatur :-) /VaCUm)

Permalänk
Medlem

om logiken stämmer verkar det vara så att enkelkärniga fx-processorer kommer ha udda siffror, och dual ha jämna. (eller som på opteron, 65, 70, 75, osv..)

vi får se hur det blir intressant processor, om inte annat.

http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=79219&hi...

http://www.pcpop.com/doc/App/115909/000168332.html

Visa signatur

Var med och vik proteiner med Sweclockers du också!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lady
Blir det inte smartare att köpa en opteron istället ?

orka byta till opteron, det känns inte lika flashigt att ha en opteron som att ha en FX-60

Citat:

Ursprungligen inskrivet av symetric
om logiken stämmer verkar det vara så att enkelkärniga fx-processorer kommer ha udda siffror, och dual ha jämna. (eller som på opteron, 65, 70, 75, osv..)

vi får se hur det blir intressant processor, om inte annat.

det verkar vara så som du säger, vilket jag tycker är bra

Visa signatur

"Allt du säger skall vara sant, men du behöver inte säga allt som är sant" - Göran Persson

Permalänk
Hedersmedlem

jahap då blir det att köpa en ny da

Visa signatur

Gammal är gubbe

Permalänk
Medlem

lägger jag så mycket pengar på nått så blir det ju 7800GTX 512MB :/ , klarar mig med min AMD64 på 2.6GHz verkligen ett tag till!

Permalänk
Medlem

När ta AMD endligen 3Ghz,utan att behöva clocka som fan?????....Klaus

Visa signatur

Asus Z97-E,Intel I7-4790K,Corsair Ram DDr 3- 16Gb 2x8Gb Pro Serie Vengance 2400MHZ

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av klaus
När ta AMD endligen 3Ghz,utan att behöva clocka som fan?????....Klaus

jag skulle tippa på att FX-59 kommer strax efter FX-60. den nya chiprevisionen (XXVXXXXXXXXX istället för XXAXXXXXXX) kommer kanske kunna hjälpa amd över 3GHz utan att öka tdp?

Visa signatur

Var med och vik proteiner med Sweclockers du också!

Permalänk
Medlem

Jag som hade hoppats på en singlecore på 3ghz

Visa signatur

[EVGA P55 FTW] [i5 750 @ 4.2GHZ] [HyperX @1680 16GB 9-9-9-24] [HD6970 Xfire 1010/1475] [AX1200] [Samsung 830 256GB] [Lian-Li A71FB] [XSPC RX480, Cooltek Maxistream 360, Laing D5, Dtek Fuzion V1, Maze4 + Maze5]
Projektlogg Prestanda HTPC