Sony: ”Det man inte vet, tar man ingen skada av”

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MOrKiz
Verkligen människa. Jag börjar undrar vad du gör på SweC förutom att reta upp människor, för det tycks vara det enda du sysslar med.

Så gör nu resten av männskligheten en björntjänst genom att rycka ut din tp-kabel och kör upp den där solen aldrig lysser Bara för att du inte delar samma åsikt som uppenbarligen 90% av oss andra här, så finns det ingen orsak till att kalla någon "Ouppfostrad lymmel/slyngel" eller dylikt.

Vill du leka åsiktspolis kan du bli medlem i socialdemokratiska partiet eller bli VD för Sony BMG

Jag blir alldeles rörd över på vilket allvar du tar mina inlägg.

Fast jag tror du har missuppfattat innebörden av "björntjänst".

Visa signatur

Ingsoc rules.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TinyTeeth
Jag blir alldeles rörd över på vilket allvar du tar mina inlägg.

Fast jag tror du har missuppfattat innebörden av "björntjänst".

Inte egentligen.... börntjänst kommer från en fabel.. så ifall du hade tryckt in tp-kabel in grenuttaget istället så hade vi alla blivit mycket gladare

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MOrKiz
Inte egentligen.... börntjänst kommer från en fabel.. så ifall du hade tryckt in tp-kabel in grenuttaget istället så hade vi alla blivit mycket gladare

Ursprunget är irrelevant.

Visa signatur

Ingsoc rules.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TinyTeeth
Jag blir alldeles rörd över på vilket allvar du tar mina inlägg.

#1. Varför postar du i en seriös diskussion om du inte har något seriöst att tillägga?

#2. Naturligtvis tar han dig seriöst. Varför skulle han inte göra det? Det är bara respektlöst att anta att folk inte är seriösa, speciellt i en seriös diskussion som den här.

#3. Jag råkade lägga märke till att du har en anmärkning redan. Jag undrar då vad det kan bero på...

Visa signatur

OMG, the mutant Voodoo chipsets are after me!!!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nathaniel
#1. Varför postar du i en seriös diskussion om du inte har något seriöst att tillägga?

#2. Naturligtvis tar han dig seriöst. Varför skulle han inte göra det? Det är bara respektlöst att anta att folk inte är seriösa, speciellt i en seriös diskussion som den här.

#3. Jag råkade lägga märke till att du har en anmärkning redan. Jag undrar då vad det kan bero på...

1. För mitt eget höga nöjes skull? Allvarligt talat, jag reagerade faktiskt på hur människor verkade strunta i att bemöta vad Sony sa utan mest tjöt om vilket skitföretag Sony är.

2. Man bör kunna urskilja ironi från seriöst menade saker.

3. Olovligt prat om piratkopering.

Visa signatur

Ingsoc rules.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TinyTeeth
Sonys argument är ju lysande, och det är tydligt att ni inte angriper själva argumentet utan företaget i sig: Ni tillgriper ad hominem, era ouppfostrade lymlar!

Att dom genom detta ägnar sig åt någon form av kollektiv bestraffning? & menar på att det man inte vet har man inte ont av?
Men varför oroar sig sony? dom vet inte om att jag rippar en skiva från dom så varför oroa sig? ... som dom själv påpekade det man inte vet har man uppenbarligen inte ont av!

Problemet är att dom verkligen själv har ont av det dom inte vet.

Sen angriper dom inte ad hominem... det betyder att man angriper budbäraren vilket dom inte gör.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skruvis
Att dom genom detta ägnar sig åt någon form av kollektiv bestraffning? & menar på att det man inte vet har man inte ont av?
Men varför oroar sig sony? dom vet inte om att jag rippar en skiva från dom så varför oroa sig? ... som dom själv påpekade det man inte vet har man uppenbarligen inte ont av!

Problemet är att dom verkligen själv har ont av det dom inte vet.

Sen angriper dom inte ad hominem... det betyder att man angriper budbäraren vilket dom inte gör.

Ja, där kom ju ett argument. Jag är nöjd.

Dessutom undrar jag var du har fått din onekligen mycket speciella tolkning av begreppet ifrån. Det betyder att angripa personen (ja, denne kan visserligen ses som en budbärare) istället för argumentet i sig.

Visa signatur

Ingsoc rules.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TinyTeeth

Dessutom undrar jag var du har fått din onekligen mycket speciella tolkning av begreppet ifrån. Det betyder att angripa personen (ja, denne kan visserligen ses som en budbärare) istället för argumentet i sig.

Personen som presenterar argumentet får man väl se som en typ av budbärare?

An ad hominem argument, also known as argumentum ad hominem (Latin, literally "argument to the man") or attacking the messenger, is a logical fallacy that involves replying to an argument or assertion by attacking the person presenting the argument or assertion rather than the argument itself.
http://en.wikipedia.org/wiki/Ad_hominem

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skruvis
Personen som presenterar argumentet får man väl se som en typ av budbärare?

An ad hominem argument, also known as argumentum ad hominem (Latin, literally "argument to the man") or attacking the messenger, is a logical fallacy that involves replying to an argument or assertion by attacking the person presenting the argument or assertion rather than the argument itself.
http://en.wikipedia.org/wiki/Ad_hominem

Javisst. Jag kom fram till att man kunde se det som du gör också. Men om vi var så rörande överens från början: Varför angrep du mitt inlägg då?

Visa signatur

Ingsoc rules.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TinyTeeth
Varför angrep du mitt inlägg då?

Vad? Gjorde jag?

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skruvis
Vad? Gjorde jag?

Sen angriper dom inte ad hominem... det betyder att man angriper budbäraren vilket dom inte gör.

Visa signatur

Ingsoc rules.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TinyTeeth
Sen angriper dom inte ad hominem... det betyder att man angriper budbäraren vilket dom inte gör.

Ahhh det ... nja dom angriper företaget, eller hur?

Nja se inte det som ett angrepp, se det som en hjälp för att undvika framtida missförtåelser &/samt/eller feltolkningar.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skruvis
Ahhh det ... nja dom angriper företaget, eller hur?

Nja se inte det som ett angrepp, se det som en hjälp för att undvika framtida missförtåelser &/samt/eller feltolkningar.

Exakt, de angriper företaget i inlägg som "SONY SUGER!!", "BOJKOTTA SONY!!!11" istället för företagets argument. Om målet för ad hominem är en person eller ett företag har ingen större betydelse.

Visa signatur

Ingsoc rules.

Permalänk
Medlem

Ok, jag ser vad du menar.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk

Och på vilket sätt handlar ert skvabbel om vad en latinsk fras betyder på svenska om Sony och deras "argument"?

Och när en brottsling står inför en domstol så tar man väl inte hänsyn till hans argument utan snarare det brott han begått. Jag skiter fullständigt i hur Sony försvarar saker, eller varför de påstår att de gjorde det de gjorde.

Det de gjorde var fel, och därför tänker jag bojkotta Sony. Så enkelt är det.

Visa signatur

OMG, the mutant Voodoo chipsets are after me!!!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nathaniel
Och på vilket sätt handlar ert skvabbel om vad en latinsk fras betyder på svenska om Sony och deras "argument"?

Och när en brottsling står inför en domstol så tar man väl inte hänsyn till hans argument utan snarare det brott han begått. Jag skiter fullständigt i hur Sony försvarar saker, eller varför de påstår att de gjorde det de gjorde.

Det de gjorde var fel, och därför tänker jag bojkotta Sony. Så enkelt är det.

Bra skrivet.. 100% rätt...

Bara vänta o se gott folk.. snart kommer tandkrämstillverkar typ colgate lägga in nanorobotar i din tandkräm för att sen dela med sig till försäkringsbolag så att de kan höja ens premier

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nathaniel
Och på vilket sätt handlar ert skvabbel om vad en latinsk fras betyder på svenska om Sony och deras "argument"?

Och när en brottsling står inför en domstol så tar man väl inte hänsyn till hans argument utan snarare det brott han begått. Jag skiter fullständigt i hur Sony försvarar saker, eller varför de påstår att de gjorde det de gjorde.

Det de gjorde var fel, och därför tänker jag bojkotta Sony. Så enkelt är det.

Håller med för vad Tinyteeth har ägnat sig åt kan möjligtvis vara av akademiskt intresse men här diskuterar vi ju de facto vad Sony anser om deras senaste kopieringsskydd.