Enermax Liberty 620W testad

Permalänk
Melding Plague

Enermax Liberty 620W testad

<font style="font-size: 10pt"><b>Enermax Liberty 620W testad</b></font> <small class="small">måndag 14 november av <a href="mailto:nyhet@sweclockers.com">Jonas</a></small><br>
SLI, Crossfire, dubbla processorkärnor med mera tillsammans med en snabb teknikutveckling främst vad gäller processorer, grafikkort med mera har lett till skenande effektförbrukningar. Vill man ha en snabb dator idag, krävs det också ett kraftigt nätaggregat.
<br />
<br />Think Computers har testat ett strömstarkt nätaggregat från Enermax. Nätaggregatet är specificerat till hela 620W och skall kunna leverera 44A via två 12V-linor. Enermax hävdar också en effektivitet på 80 % och använder en 120mm fläkt för kylning vilket brukar vara positivt för ljudnivån. Dessutom har Enermax Liberty även löstagbara kablar liknande det system som Antec Neopower använder.
<br />
<br /><i>”I have decided to keep this in my system as I am confident that it will be able to handle anything I can throw at it, and handle any upgrades that I decide to do. The Liberty is a stable, clean power supply with lots of power for even the most power hungry systems.”</i>
<br />
<br />Läs hela recensionen hos <a href="http://www.thinkcomputers.org/v2/index.php?x=reviews&id=278" target="_blank">Think Computers</a>.
<br />

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Muhha.. vill ha 44A är respekt

Permalänk
Medlem

blir sånt till jul^^

Visa signatur

Yrke: Certifierad Fibertekniker
Hi-Fi: Harman Kardon HK990 |Dynaudio Contour 1.3 | CORDA Headfive | Grado RS1 | Ultimate Ears Super fi5 EB | beyerdynamic DT770Pro 250Ohm | REL B3
HTPC: Intel Nuc Haswell | Console: XBOX One Projektor: Sony HW30ES Duk: Euroscreen Reactor III

Permalänk

känns inte som utvecklingen går särskilt framåt på vissa delar. Visst får vi högre prestanda men utvecklingen bör leda till högre effektivitet också, dvs högre prestanda med mindre elförbrukning.

Permalänk

Verkar var bra men tycker att det är för få 12v linor för att vara så kraftigt nätagg.

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."

Permalänk
Medlem

Det här med strömförbrukning börjar seriöst spåra ur. Hoppas de satsar lite mer på strömsnålare teknik framöver.

Visa signatur

"People who invent random theories which only defend the vendor must have
been beaten as children. Beaten with sticks."
- Theo de Raadt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DataNusse
Verkar var bra men tycker att det är för få 12v linor för att vara så kraftigt nätagg.

Varför vill du ha FLER? jag vill snarare ha färre, det är billigare att göra fler lägre presterande 12v'are, men det ger som slutresultat att du kan överbelasta den ena, utan att kunna göra nånting åt det. om du har all krämen på en lina riskerar du inte det. Risken för att överbelasta en 22A lina är dock inte så stor kanske, så det går att leva med, men jag hade i alla fall föredragit en enda 44'a Amp's.

B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk

-=Mr_B=-: Amps är kancke inte de viktigaste, men volten är. Man vill ha stabilt och rent 12volt till olika delar av komponeter. Specielt grafikkortet och moderkortet när man ska klocka väldigt mycket. Därför skulle jag har valt t ex Silverstone 680w om jag ska klocka mycket och vill ha stabila volt och amp.

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."

Permalänk
Hedersmedlem

Jag har ett

Visa signatur

Gammal är gubbe

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dahl
Jag har ett

Silverstone 680w eller?

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."

Permalänk
Medlem

få se en PERSONDATOR som drar 680w då!

Visa signatur

Gaming: 5800x, 32Gb Dual Rank B-Die 3800MHz 16-16-16-32, RTX4080S
Desktop: 4750G, 32Gb 3200MHz, A300 DeskMini Hotrod
På huvudet: ZMF Auteur & Verité closed, Feliks Echo 2, Topping E30

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DataNusse
Silverstone 680w eller?

Nej? Ett enermax 620w Liberty

Visa signatur

Gammal är gubbe

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DataNusse
-=Mr_B=-: Amps är kancke inte de viktigaste, men volten är. Man vill ha stabilt och rent 12volt till olika delar av komponeter. Specielt grafikkortet och moderkortet när man ska klocka väldigt mycket. Därför skulle jag har valt t ex Silverstone 680w om jag ska klocka mycket och vill ha stabila volt och amp.

*Stabila spänningar & strömmar.
Kan ni ta och använda rätt ord för saker och ting?

Visa signatur

:: MAIN :: Asrock P67 Extreme4 :: 2500K :: 970 GTX :: HP W2207 :: Corsair 16GB :: TRUE :: Samsung 850 :: Logitech diNovo Edge :: HTPC :: ION :: Intel X-25 G2 :: Array R2 :: Samsung F4 ::

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Warheart
*Stabila spänningar & strömmar.
Kan ni ta och använda rätt ord för saker och ting?

Håller med till 101% På Swec. kan man inte det. Ser rätt tramsigt ut när någon påskiner att veta något och svänger sig med uttryck som "stabila volt..." *fniss*

Permalänk
Medlem

Betvivlar på att man behöver 600+ watt nätagg om man inte kör med massor av hårddiskar också. Ett 500watt nätagg med dubbla 12V rails skulle klara det där utan problem.
Drar processorer med dubbla kärnor verkligen dubbelt så mycket ström som en single core? Isåfall kanske det blir lite kukigt att köra dubbla dualcore prollar samt dessutom ha SLI och massa jox. >.<

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DataNusse
-=Mr_B=-: Amps är kancke inte de viktigaste, men volten är. Man vill ha stabilt och rent 12volt till olika delar av komponeter. Specielt grafikkortet och moderkortet när man ska klocka väldigt mycket. Därför skulle jag har valt t ex Silverstone 680w om jag ska klocka mycket och vill ha stabila volt och amp.

Det är inte stabiliteten som är problemet, det är däremot kostnaden för komponenterna som klarar av att leverera konstant som skjuter i höjden, och det är därför billigare att använda dubbelt så många, lägre presterande komponenter, vilket leder till exakt samma slutresultat vad det gäller stabila utgångar. Som jag tidigare påstod, så ta jag hellre ett kvalitets agg med 1 12v rail, med samma spec, än en med 2. Jag går så långt så att jag påstår att jag skulle vara beredd att betala en halv gång till så mycket för att få en ensam 12v rail, speciellt om jag ska köra en dual core. Ska jag köra en "riktig" dual, där cpu'erna är fysiskt åtskilda kan det gå an med separata rails, eftersom det går att välja moderkort där cpu'erna får från vars en rail.

Och, om du inte lade märke till det, vill jag poängtera att det handlar om teoretiska kvalitetsprodukter, med identiska slutdata. Jag har inte hittat nån som gör psu för rimliga pengar med 1 12vrail i de här rangordningarna. Det går att lösa via server psu lösningar för rdeundanta psu'n, men det blir löjligt dyrt (där har du då först ett antal separata rails, som slås ihopa till gemensamma kablar, så att all effekt trots allt går att hämta ur en tåt.)

B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.