Handla på plats på datorbutiken.se?

Permalänk
Medlem

Handla på plats på datorbutiken.se?

Kan man handla varor i Staffanstorp av www.datorbutiken.se och isåfall slippa frakten. Har sett det någonstans på deras sida tidigare, men kan inte hitta det.

Egentligen är det inte frakten jag vill slippa utan tiden det tar.

Permalänk
Medlem

Tror ej att det går, fast man kan ju alltid ha fel.

Visa signatur

Olen Jumala ja Rafaelin enkeli tulee hakemaan teiät!
Tackar Grillcliff för varningen och det kan du uppfatta hur du vill.

Permalänk
Medlem

Nej, det går inte.

Permalänk
Medlem

Postorder och nätbutiker tycker generellt det är rätt jobbigt när folk frågar dom om man kan köpa direkt hos dom. Inget som dom har något intresse utav då det innebär en säkerhetsrisk att släppa in obehöriga i deras lokaler. Helst vill dom ta avstånd från den personliga kundkontakten som man får i en butik, tror tex inte dom skulle vilja att en del gnälliga kunder kommer dit och ställer till problem... vilket är den största risken.

Permalänk
Medlem

Ok... var som jag misstänkte då.... attans

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av X00L
Postorder och nätbutiker tycker generellt det är rätt jobbigt när folk frågar dom om man kan köpa direkt hos dom. Inget som dom har något intresse utav då det innebär en säkerhetsrisk att släppa in obehöriga i deras lokaler. Helst vill dom ta avstånd från den personliga kundkontakten som man får i en butik, tror tex inte dom skulle vilja att en del gnälliga kunder kommer dit och ställer till problem... vilket är den största risken.

Problemet ligger väl snarare i att det oftast inte fungerar speciellt bra med deras kassasystem då all ekonomi och betalningar sköts via internet.

Tror knappast att de är rädda för andra människor

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CCWarlock
Problemet ligger väl snarare i att det oftast inte fungerar speciellt bra med deras kassasystem då all ekonomi och betalningar sköts via internet.

Tror knappast att de är rädda för andra människor

Det är delvis därför dom inte vill släppa in obehöriga i deras lokaler. Samt slippa gnäll från folk som inte får handla på plats när dom väl är där. Självklart dom är rädda att få dit massa gnälliga kunder. Dom måste inte bara ha ett kassasystem, dom måste oftast ha en speciell lokal för att kunna ta emot kunderna så att dom har ordning på vad som händer. Blir massa extra hantering och sånt är dyrt.

Permalänk

precis, det påverkar väl effektiviteten och lagerhanteringen ganska mycket också?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av catchmeifucan
precis, det påverkar väl effektiviteten och lagerhanteringen ganska mycket också?

Ja, vad jag förstått så har datorbutiken någon form av automatiskt plocklager / höglager. Det är inte alltid så enkelt att implementera en manuell kundkasssa i det.

Permalänk

Om ens lagret ligger vid hk....
Vilket det inte gör vid 9 fall av 10. T.ex. 10m2 stora butiker med 5 saker i lager, resten ligger 40 mil bort...

Visa signatur

Antec P180, Neopower480 IntelD865PERL 3.20E@3333MHz, 2GB HyperX (Dual), X850XT PE(AGP),Audigy 2 ZS, [Raptor,Seagate,Samsung HDD]Samsung 913N, 100mbit fiber
XP,ZoneAlarm,O&O Defrag,Gevalia

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dronebreg
Om ens lagret ligger vid hk....
Vilket det inte gör vid 9 fall av 10. T.ex. 10m2 stora butiker med 5 saker i lager, resten ligger 40 mil bort...

Jo, men nu har dom ingen fysisk butik om du läser hela tråden så ser du att det rör sig om datorbutiken.com

http://www.datorbutiken.com/se/info/workplace.htm

Permalänk
Medlem

Droneberg: det roliga är då att dom har ett fett jälkla lager som är större än 10m2 Vet inte hur stort men gigantiskt är det.

Permalänk
Medlem

Rent tekniskt skulle det nog vara ganska enkelt för dem. När varorna väl är packade läggs de inte i en av postens vagnar utan lämnas till "hämtbutiken" istället. Dock skulle det absolut innebära ökade kostnader för dem som de måste ta ut av slutkunden, dvs oss. Jag tror helt enkelt att datorbutiken.com inte skulle ha något att vinna på detta.

Visa signatur
Permalänk

raderat!

Visa signatur

Om du inte hittat idioten på jobb inom två veckor är du idioten själv.

Permalänk

Jag var generell när jag pratade om 10m2 butiker och inget lager i närheten.

XOOL, självklart har jag inte läst hela tråden utan jag valde ut en tråd slumpvis och några poster i den slumpvis och hittade sedan på ett bra standardsvar!

eller så formulerade jag mig lite otydligt och du var på gränsen till oförskämd, vad tror du?

Visa signatur

Antec P180, Neopower480 IntelD865PERL 3.20E@3333MHz, 2GB HyperX (Dual), X850XT PE(AGP),Audigy 2 ZS, [Raptor,Seagate,Samsung HDD]Samsung 913N, 100mbit fiber
XP,ZoneAlarm,O&O Defrag,Gevalia

Permalänk
Medlem

Datorbutiken hade i alla fall ett lager på den "gården" de använder. Hur vet jag detta? Jo, jag fick ett defekt moderkort av dem för ett tag sen, liksom ett par andra här på Swec som hade exakt samma problem och eftersom jag hade vägarna förbi och absolut inte ville vara utan min kära dator i 2-3 veckor som RMA-tiden oftast tar så gjorde de ett undantag och lät mig byta det där. (OBS! detta var för 2-3 år sen och jag tror inte det går att göra så längre) Men det ligger ju lite off så att säga, och att ha vaktbolag som patrullerar där skulle nog vara så dyrt så att det ändå inte hade lönat sig för varken dem eller slutkund.