Permalänk
Medlem

Scream till BBB 24/1 med bindningstid?

Jag hade Bostream Scream 13/13 anslutning innan BBB valde att ändra min anslutning till vanlig ADSL2+.

Grejen är den att enligt BBB har jag en bindningstid fram till 2006-09. Alltså väljer BBB att byta uppkopplingen till deras egen och grädde på moset binder de mig 1år till utan att informera mig.

Jag kommer inte själv ihåg att BBB nämnde nåt om bindningstid i deras info-blad som de delade ut till alla Scream VDSL användare. Det enda som informerades var hur det hela skulle gå till etc.

Ni som har haft Scream och blivit tvungna av BBB att byta, gick det bra för er att säga upp ert abonnemang?.

Har BBB rätt att binda mig 1år till även om det är bara ett byte av anslutningstyp?.

Permalänk
Medlem

Hej!

Bredbandsbolaget "Uppgraderade" mig ifrån 15 upp och 22 ner till 24/1 vilket i verkligheten gav 14 ner. nu 4 månader senare ringer jag dit och gör en felanmälan för att mitt internet inte fungerar varpå jag får reda på att vi kan skaffa VDSL. Sagt och gjort 7 veckor senare får vi våran vdsl anslutning i från BBB men den underbara farten av 5mbit upp och 8 ner vilket härligt företag "ironi" för att besvara din fråga om bindningstiden så så fick i alla fall inte vi ett år i påslag jag tycker att du ska ringa dit och prata med dom. kan inte tänka mig att man får göra så verar helt befängt.

/Danne

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xrm
Hej!
Sagt och gjort 7 veckor senare får vi våran vdsl anslutning i från BBB men den underbara farten av 5mbit upp och 8 ner vilket härligt företag "ironi"
/Danne

Ja du. Enligt kundtjänst skall jag kunna maxa 12/9 utan problem, med tanke på mitt avstånd (540m ungefär)... Jag har haft 5-6 Mbit/båda riktningarna sen ett par månader tillbaka nu, och ännu har jag inte fått något bättre.... Vad ska man göra?

Kan jag klaga, och få högre hastighet? Jag ringde Bostream när mitt VDSL var kajko för något/några år sen, och de fixade min hastighet från typ 13/13 till 24/16 efter det.... Men BBB kanske är snåla?

Visa signatur

Keep Your Friends Close, But Your Enemies Closer...
/Vito Corleone