Veckans erbjudande på komplett.se (minnen)

Permalänk
Medlem

Veckans erbjudande på komplett.se (minnen)

Tjenare!

Såg att Komplett har erbjudande på TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 2048MB Dual Pack Kit w/two matched PC3200 DDR DIMMs för 1995kr.

http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=301825&cks=WYO

Är minnena nått att ha?
Jag har ett Asus A8V-D och spelar mest BF2 och håller på med bild/film-redigering. Hade tänkt köpa ett par G.Skill minnen, men de är 700kr dyrare och jag klockar endå aldrig.
Just vid den här tiden på året, då julen närmar sig, så är billigare bättre.

/Phalle

Permalänk

najs köp dom

Visa signatur

-[ {AMD X4 955} {Crosshair III} {6870 2gb} {Corsiar 4Gb DDR3} ]-

Permalänk
Medlem

Hehe. Raka och snabba svar upskattas alltid

Men "fler hjärnor är bättre än en", mer kommentarer om minnena tack.

Permalänk
Medlem

Står ju en bra recension redan inne på komplett. Dessa verkar väldigt prisvärda och under 2000 kr hittar man nog inte i Sverige för den prestandan. Ska bygga min dyra dator snart för runt 20000 papp så det blir dessa minnen inräknade antar jag

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Dom är riktigt prisvärda tycker jag...ska man ha 2Gb minne så slå till nu..

Permalänk
Medlem

ska precis beställa en dator och funderar lite på dessa minnen.
men då jag har planer på överclockning undrar jag om dessa funkar
eller om jag ska ta corsairs twinx 2*1024C2 minnen som jag tänkte från början?

Permalänk
Medlem

Borde dessa gå bra med mitt system? Hört att twinmos ska va dåliga på AMD64 mobos... sant ?

Visa signatur

[Abit KN8 SLi] [AMD64 Winchester 3200+@2400mhz] [2x512 KHX 2,5-3-3-7] [XFX 7800 GT@450/1100] [Tagan 480W] [X-fi XtremeMusic]

Permalänk
Medlem

Twinmos klarar ingen överklocking alls (förutom BH-5) och är oftast sämmre än noname (Enligt min mening)

Inget att ha är vad jag tycker, har haft det innan och dom har varken varit snabba eller stabila, fick tex minnes error i windows.

Som någon annan sa på forumet.
Twinmos är bara en glorifierad tredjeparts tillverkare.
Och jag tycker att det stämmer totalt.

Visa signatur

"Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."
-Kristian Wilson, Nintendo Inc, 1989

Permalänk
Medlem

Re: Veckans erbjudande på komplett.se (minnen)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phalle
"Hade tänkt köpa ett par G.Skill minnen, men de är 700kr dyrare och jag klockar endå aldrig. "
/Phalle [/B]

Vet inte riktigt hur de är med överklockning men tydligen så skulle trådskaparen inte överklocka?

Permalänk
Medlem

Ne, precis. Jag kommer inte klocka i alla fall.
Jag läste dock mitt horoskop i tidningen imorse, tror inte på astrologi annars, men där stod det att jag skulle akta mig för utgifter... :S
Får se hur jag gör.

Ah! Såg precis de här: A-DATA 2x1024Mb (tot 2048Mb/2Gb) Dual DDR PC3200 400MHz 184pin CL3
http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=1024DDRAD400...

De kostar lika mycket. Vilka är att föredra A-DATA eller TwinMOS?

Permalänk
Medlem

Hehe. Saker som händer XXXXX antal ljusår ifrån jorden lär knappast påverka din plånbok, dock så kan 2gig rammine göra det

Och i detta fall skulle jag slå till direkt, och skulle gjort det om jag hade pengar iallafall.

köpköp

edit: Twinmos minnena kör med cas 2,5 = snabbare

adata kör cas 3 slöare, med knappt någon märkbar skillnad.

Visa signatur

2600k@ 4,4 Vattenkylt med en Noctua 120mm @ 7v. 16 gig Corsair Dominator. GTX 1050 Ti Passivtkylt. Corsair RM550 80 Gold. Corsair M4 ssd 256 gig. Asus Sabertooth p67. (Takfläkten låter mer än själva datorn).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FLoz
Hehe. Saker som händer XXXXX antal ljusår ifrån jorden lär knappast påverka din plånbok, dock så kan 2gig rammine göra det

Och i detta fall skulle jag slå till direkt, och skulle gjort det om jag hade pengar iallafall.

köpköp

edit: Twinmos minnena kör med cas 2,5 = snabbare

adata kör cas 3 slöare, med knappt någon märkbar skillnad.

Även Twinmos-modulerna är CL3.

Någon som vet vad det är för chipp på dessa billiga Twinmos och A-data?

Visa signatur

Sapphire Pure Innovation/ Athlon X2 4400+@2.7GHz/ 2GB OCZ/ X1800XT

Permalänk

Någon som vet om det finns några tester på skildnaden mella att i detta fall köra. typ 2-2-2-5 eller 3-3-3-8.

Visa signatur

Shuttle P25N, AMD x2 4400+ @2300Mhz, Kingston PC3200 2x512MB @Raid 0, 2x Seagate 2004c 200GB Connect3D 800GTO 16p Core 495Mhz Mem 565Mhz

Permalänk
Avstängd

Har använt såna länge och dom är bra plus att de går att klocka dom till ungefär 430 - 445MHz

Visa signatur

Fractal Design Arc Mini. Fractal Design Newton R2 650W. Intel Core i5-2500. Intel Liquid Cooling Solution RTS2011LC. ASUS P8H77-M Pro. 8GB Samsung PC3-10600. ASUS GTX 560 Ti 448-cores DirectCU II 1280MB. 1 St Samsung 830 Series 128GB. 1 st Samsung SpinPoint F1 500GB. 1 st Samsung EcoGreen F4 2TB. Samsung SH-123. ASUS VH238T. SteelSeries Ikari Optical. SteelSeries QcK Mini. SteelSeries G6v2. SteelSeries 4H. Edifier E3300.

Permalänk

Någon som vet om de passar till:
http://www.msi.com.tw/program/products/mainboard/mbd/pro_mbd_...

passar dem även till DFI Lanparty-korten?

btw. vad är det för skillnad på DFI-kortet för 1,3k och det för 1,8k?

Visa signatur

Systemet: Win10 x64, SilverStone Temjin TJ08-E, Corsair RM650X 650W, Intel i5 3570k, Be quiet! Shadow Rock Slim, ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, Asus P8Z77-M Pro, 16GB Corsair Vengaence LP, Samsung 860 QVO 1TB, Asus VG248QE 24".