Datorbutiken.se - Rena idiotin

Permalänk

Datorbutiken.se - Rena idiotin

Valde att köpa min dator ifrån datorbutiken.se då dem hade fått bra ord ifrån dem flesta stora internet tidningar som finns ute, PC för alla och idg har skrivit om hur bra och billiga dem är på alla sina produkter. Det landade på en supermaskin, en AMD Athlon 64X2 4400+, 2 stycken GeForce 7800GT kort med SLI, MYCKET BRA Moderkort och en Sata hårddisk. Detta skulle dem montera och ha helt klart 4 dagar senare, monteringen och testen skulle kosta 950kr, ett helt OK pris för någon som inte kan sätta ihopa en dator själva. Samt så fick man längre garanti på sakerna.

Det tog 2 veckor innan Jag började bli sur på dem, ringde deras kundetjänst 2 gånger varje dag utan att ens komma fram till någon männska att prata med över huvudtaget, skickade dock mail som dem replyade med ofullständiga och konstiga svar.

Efter 3½ vecka fick vi äntligen ett kolli nummer ifrån posten, vi kollade upp vart sakerna tagit vägen och blev minst sagt chockerad när Jag insåg att dem hade skickats upp till Örebro, vilket är 50 mil ifrån där vi har vårat företag. Företaget ligger för övrigt bara halvmilen ifrån Datorbutiken.se's kontor i Anderslöv. När datorn väl kom fram så tryckte vi i alla sladdar, allting var klart enligt alla manualer. Startar datorn, det ända tecken på liv kom ifrån fläktarna och en lysdiod inne på moderkortet. INTE ENS LAMPAN PÅ CD LÄSAREN LÖS.

Så vi betalade helt onödiga pengar på monteringen och posten, samt att dem drog ut på leveranstiden i 2½ veckas tid utan att ens höra av sig till oss och meddela detta. Jag rekomenderar INGEN att handla ifrån Datorbutiken.se då dem har bara givit oss klydd och problem. Får nu ta datorn till någon annan som kan sätta ihopa den ordentligt till oss, INTE ENS FLÄKTEN PÅ PROCESSORN SATT FAST, den hängde löst med stripps.

Skamligt. Kommer förmodligen ta detta vidare till allmänna reklamationsnämden.

Permalänk
Medlem

<3 Datorbutiken.com , kort leveranstid (för de som vet hur man monterar )

Visa signatur

Intel Pentium 4, 1024Mb DDR, ATi Radeon 9600Pro, IntelliMouse 3.0, fUnc sUrface 1030 .

Permalänk
Medlem

Antar att du bara hade otur.

Har köpt flertalet system åt kompisar därifrån och allting har gått enligt planerna.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Förjävligt dåligt av dem imo. Annars har man ju bara hört gott om denna butik... Sorry=(

Permalänk
Medlem

Allså hade CPU fläkten varit dit satt med stripps så hade jag tagit kontakt med dem alternativt åkt till deras kontor eftersom det var så nära och sen fråga vem i helvete som har ansvar för monteringen. Sen hade jag sökt upp denna person och sagt ett och annat till honom!

Visa signatur

Rigg: ASUS ROG Strix B660-I Gaming WIFI | i5 12400F | Corsair Vengence DDR5, 32 GB | nVidia Geforce GTX 1060 3GB | Samsung 980 PRO, 1 TB

Permalänk
Medlem

Jag har slutat att handla på datorbutiken och gått över till komplett för att jag har ALLTID mina saker inom 3dagar från dom och så är alla saker JAG har fått funkat fint. Min kompis beställde en komplett dator från Datorbutiken för ett tag sen han fick hem datorn efter 3MÅNADER.. Jag rekom inte datorbutiken

Komplett mycket trevligare och bättre support.

Visa signatur

Intel Core i5 2500K 3,3GHz@4.5GHz[H70] - MSI P67A-GD55 REV B3 - Corsair 8GB (2x4096MB) 1600MHz VENGEANCE -
GeForce GTX 570 1280MB SLI - Corsair SSD Force Series 120GB 2.5" - 2TB Seagate Barracuda XT 7200.12 SATA III -
Corsair AX 1200W 80+ GOLD - Cooler Master Storm Sniper Mesh Version

Permalänk
Geeks
SweClockers

*flyttad*

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Komplett FTW! Aldrig haft problem med dom.. Underbar service..

Visa signatur

GA-Z97X-GAMING 3 | Core i7 4790K 4,0GHz | BallistiX Sport 16GB | Gigabyte GeForce GTX980 G1 4GB | Crucial MX100 256GB+512GB SSD | Fractal Design Define R5 | EVGA SuperNova G2 850W | CM Nepton 240M

Permalänk
Medlem

Vad har db gjort fel menar du? Posten har ju uppenbarligen skickat paketet fel och lyckats ha sönder datorn på vägen. Jag kan inte tänka mig att montören på db startar datorn, ser att den inte fungerar och tänker "äsch, jag skickar den ändå"....

Visa signatur

detta är min nya sign!

Permalänk

CLn... Säg aldrig aldrig... Dem får betalt per order på sånna företag...

Permalänk
Medlem

Ne, precis. Tror snarare att det är postens fel.

Visa signatur
Permalänk

Jo men även om det är postens fel så har dem en leverans på 3 veckor när dem sa 4 dagar, och datorns moderkort fungerar medans det inte ens sitter en sladd till DVDROM läsaren.

Permalänk

Re: Datorbutiken.se - Rena idiotin

illa

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Milhoused
Valde att köpa min dator ifrån datorbutiken.se då dem hade fått bra ord ifrån dem flesta stora internet tidningar som finns ute, PC för alla och idg har skrivit om hur bra och billiga dem är på alla sina produkter. Det landade på en supermaskin, en AMD Athlon 64X2 4400+, 2 stycken GeForce 7800GT kort med SLI, MYCKET BRA Moderkort och en Sata hårddisk. Detta skulle dem montera och ha helt klart 4 dagar senare, monteringen och testen skulle kosta 950kr, ett helt OK pris för någon som inte kan sätta ihopa en dator själva. Samt så fick man längre garanti på sakerna.

Det tog 2 veckor innan Jag började bli sur på dem, ringde deras kundetjänst 2 gånger varje dag utan att ens komma fram till någon männska att prata med över huvudtaget, skickade dock mail som dem replyade med ofullständiga och konstiga svar.

Efter 3½ vecka fick vi äntligen ett kolli nummer ifrån posten, vi kollade upp vart sakerna tagit vägen och blev minst sagt chockerad när Jag insåg att dem hade skickats upp till Örebro, vilket är 50 mil ifrån där vi har vårat företag. Företaget ligger för övrigt bara halvmilen ifrån Datorbutiken.se's kontor i Anderslöv. När datorn väl kom fram så tryckte vi i alla sladdar, allting var klart enligt alla manualer. Startar datorn, det ända tecken på liv kom ifrån fläktarna och en lysdiod inne på moderkortet. INTE ENS LAMPAN PÅ CD LÄSAREN LÖS.

Så vi betalade helt onödiga pengar på monteringen och posten, samt att dem drog ut på leveranstiden i 2½ veckas tid utan att ens höra av sig till oss och meddela detta. Jag rekomenderar INGEN att handla ifrån Datorbutiken.se då dem har bara givit oss klydd och problem. Får nu ta datorn till någon annan som kan sätta ihopa den ordentligt till oss, INTE ENS FLÄKTEN PÅ PROCESSORN SATT FAST, den hängde löst med stripps.

Skamligt. Kommer förmodligen ta detta vidare till allmänna reklamationsnämden.

Permalänk

du har bara haft otur, jag bestälde MASSOR med grejer från DB för 1-2 månader sen och det kom typ i 2-3 lådor=) jag bestälde det natten mellan fredag och lördag jag hade dom på tisdagen

Visa signatur

AMD64 4000+ A8N32-SLI Deluxe 7800GT A-data 2GB Raptor 74Gb Seagate 250Gb
MyBook 320gb Lacie 300gb Lian Li PC-6070B-SE HIPER 580W Zalman CNPS7700-Cu Zalman VF900

Permalänk
Medlem

Skickar dom ens datorer med monterad kylare ?

Permalänk
Medlem

Jag har själv aldrig haft problem med beställningar från "DB". Men då har jag alltid bara beställt komponenter. Dock har jag läst flera inlägg här på sweclockers om folk som haft problem med dem. Speciellt leveranstiden vid ett komplett ihoppsatt system.

Sedan tycker jag du ska göra som "wixia" skrev. Åk dit ta med dig datorn och fråga vad de håller på med. De har garanterat en loggbok över vem som satt ihop ert system.

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JoeL_90
<3 Datorbutiken.com , kort leveranstid (för de som vet hur man monterar )

Milhoused , tog mig 3 veckor att få hem min dator, allt låg på lager, dock krångel..
ringde också som du gjorde.. tog tid.. kom hem,monterade, nätagget var pajj. 2 veckor extra plus fick betala all frakt. DATORBUTIKEN ÄR RENT UTSAKT SKIT, SKIT SKIT, köp dator av någon som 'jobbar' för pengarna istället för att få det halvdant gjort... jag hade gärna ströpit chefen om han satt bredvid mig när jag fick sitta i 20minuters långa köer... som hade 15sek lång samtalstid..Vi kan inte svara på det.. jag ber han ring adig..SKITITITT½!

Permalänk

Dem hade för övrigt också allt mitt på lagret i 3 veckor. Ingen ville säga hur man kunde få tag på chefen och ingen kunde säga vem som monterat Just min dator (Men dem för loggar, som någon sa)

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av morello
plus fick betala all frakt.

Butiken ska ersätta dig för alla utlägg, så kontakta Datorbutiken och kräv ersättning för pengar du lagt ut.

Brukar iofs vara ett helvete att få dem att betala ut pengarna, jag är mitt inne i en sådan procedur just nu. Kan ta flera månader innan man får sina pengar.

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk
Medlem

bara otur misstänker jag, har aldrig haft problem med dom, det finns idioter/mindre intelligenta i alla brancher(stavning).
men dom verkar uppenbarligen haft nått problem och då borde dom skickat mail/ringt till dig om det.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Väljer man datorbutiken.se så får man skylla sig själv i would say.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Milhoused
Jo men även om det är postens fel så har dem en leverans på 3 veckor när dem sa 4 dagar, och datorns moderkort fungerar medans det inte ens sitter en sladd till DVDROM läsaren.

4 dagars leveranstid för en monterad dator? tror jag inte på.

Har handlat flertalet monterade maskiner via företaget och det har aldrig gått att få så snabbt som under en veckas tid. Jag tror att du har dragit förhastade slutsatser om leveranstiden eller så har du grovt missuppfattat personen du eventuellt pratat med.

Lösa komponenter som finns på lager har alltid gått snabbt att få hem.

Visa signatur

God is just an imaginary friend for grownups.
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk

Svar till MJAM. Jag pratade med en person som garanterade 4 dagar. Förklaringen till att det tagit lång tid var att dem fått in en stor leverans och tog den före.

Permalänk
Medlem

DB suger dit och db suger hit.

DB är ett företag med många kunder, SJÄLVKLART så sker det misstag.

Ni som fanboyar för komplett, har komplett ett helt rent samvete? Kommer exakt likadana trådar om komplett.

Trist att det blir såhär men jag tycker att du kontaktar dem, de brukar inte vara omöjliga.

Visa signatur

Dekadens

Permalänk
Medlem

Ta upp ärendet med DB innan du går till ARN, då ARN bara kommer undra hur din kommunikation med DB sett ut.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av wixia
Sen hade jag sökt upp denna person och sagt ett och annat till honom!

Herregud, vilken jävla idiotkommentar.

"The Don, he is very upset with you... You broke his heart, so we break your kneecaps..."

Visa signatur

För övrigt anser jag att Sverker Olofsson borde bannlysas, som Cato den Äldre sade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Genome
Ta upp ärendet med DB innan du går till ARN, då ARN bara kommer undra hur din kommunikation med DB sett ut.

Nja, Arn, svärd i högsta hugg snarare?

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Medlem

datorbutiken suger, litar inte på dom längre heller...

Permalänk
Medlem

Datorbutiken verkar fortfarande ha problem med att leverera färdigmonterade system och retur hantering vet jag inte hur det är med nu men senast jag returnerade en del tog det ett tag

Men när jag bara beställt delar så har det gått lika fort som hos komplett.

Visa signatur

Citera för att vara säker på svar!

Permalänk
Hedersmedlem

eh. Ni tror på fullaste alvar att inte teknikern testar burken innan den skeppas? hajjar ni inte att posten är idioterna.

"åh en dator den ska vi kasta lite"

Visa signatur

Gammal är gubbe

Permalänk
Medlem

Vilken tur för företaget att du köpte datorn via ditt företag. Nu gäller andra regler än för vanliga konsumenter. ARN eller KO kan inte hjälpa dig.

Det är troligen posten som haft sönder datorn , Tror du verkligen att en datorbutik skulle skicka iväg en dator som inte ens går igång?