Permalänk
Medlem

Bra LAN-Switch?

Hej, nu är det så att jag och 6 kompisar ska lana i vår festlokal. Har bara en fråga till er lite mer erfarna LAN- anordnare.
Behöver en 10/100 switch med mer än 6 portar. Har kollat lite på blocket och det finns flera switchar med 8 portar vilket bör räcka. Vilken switch är att rekommendera (vilket märke, vad du har för erfarenhet utav märket)?

Visa signatur

Intel Pentium 4, 1024Mb DDR, ATi Radeon 9600Pro, IntelliMouse 3.0, fUnc sUrface 1030 .

Permalänk
Medlem

Min erfarenhet är att dom flesta switchar(oavsett märke) fungerar alldeles utmärkt till så pass små lan.

köp en billig 8portare och kör på, men köp en ny ustället för en beggad så har du garanti också, dom är inte dyra längre!

Visa signatur

Hörde jag ett skäggo hosta?

Permalänk

Mitt förslag:

http://www.dustinhome.se/dacsaportal/?ProdID=5010013805

Trevlig stabil switch i metallhölje.

Permalänk
Medlem

köp en switch som har metallhölje och inget skräp...
I övrigt tror jag alla 8portars för under 500 är ungefärligt likvärdiga

Razor-SWE hade ett bra förslag

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aronat
köp en switch som har metallhölje och inget skräp...
I övrigt tror jag alla 8portars för under 500 är ungefärligt likvärdiga

Razor-SWE hade ett bra förslag

Nu sitter ju inte funktionaliteten i vilket material höljet är tillverkat av direkt men...

Visa signatur

Scenery och flygplansutvecklare till X-plane 11 och FS2020
Besök gärna Flightsim Sweden på: https://discord.gg/QcWHZ2Q

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wooe
Nu sitter ju inte funktionaliteten i vilket material höljet är tillverkat av direkt men...

Nej, men metallhölje använder de flesta tillverkare på sina mer SOHO alt. rent Företagsinriktade produkter.

Metall har bättre värmeavledningsförmåga än billig plast, alltså blir dom inte överhettade lika lätt och bör gå stabilare i långa loppet.

Många tillverkare har också längre garantitid på sina metallhölje-switchar än plast-switcharna

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wooe
Nu sitter ju inte funktionaliteten i vilket material höljet är tillverkat av direkt men...

men....??

Jag upplever switchar som har en ren och robust design som mer seriösa och har fått för mig att dom tål mer stryk, istället för plastlådor som spricker när dom trillar ner från bordet på ett lan...

men visst, det behöver ju inte betyda att dom är bättre på att göra det dom är till för.