Vilka grossister(till återförsäljare) har låga priser?

Permalänk

Vilka grossister(till återförsäljare) har låga priser?

Trots min okunskap om datorer men på begäran av ännu mindre kunniga och för att de sk. kunniga som bedriver datasupport är ännu mer okunniga än mig så har jag startat en datasupportfirma!
(No joke )

Webbplats, lokal, F-skatt,bil, etc är redan klart, har även konto hos 2 st grossister.

Jag valde dem efter ha gått bakvägen och tagit reda på vilka net on net köper av, tänkte att de borde ha en bra/billig grossist.

*Finns det någon lista någonstans förutom i Gula sidorna på
grossister på dataprylar?

*Någon här som vet vilka Datorbutiken och Komplett köper av?

Kanske är det helt fel tänkt då jag behöver en grossist som ger hyfsade priser till sådanna som mig som knappast kommer att sälja 1000+ av enstaka saker v a r j e månad....

I nuläget så har jag inpriser som ligger -+5-15% av utpriser hos t.ex. Datorbutiken, oftast cirkla eller lite över deras utpris

I och för sig är det inte hela världen då jag inte tänkte tjäna mina pengar på att sälja delar men det vore trevligt att inte behöva beställa delar från nätet för att sedan sälja dem till kund....

Visa signatur

Antec P180, Neopower480 IntelD865PERL 3.20E@3333MHz, 2GB HyperX (Dual), X850XT PE(AGP),Audigy 2 ZS, [Raptor,Seagate,Samsung HDD]Samsung 913N, 100mbit fiber
XP,ZoneAlarm,O&O Defrag,Gevalia

Permalänk

Re: Vilka grossister(till återförsäljare) har låga priser?

Om du ser på ex datorbutikens priser och jämför med de riktigt låga rävarna - så ser du ju att datorbutiken tjänar stora pengar på floppys, dvd, cdroms

SONY FLOPPY 3.5" 1.44MB 60.00
Floppy 3.5" 1.44MB 61.00

från 2st billiga butiker
medan datorbutiken tar

Sony 1.44Mb 3.5" floppy 179:-

billiga butiken/er
CD-ROM 52X 132.00
CD-ROM 52X IDE 133.00

datorbutiken 229:-

vinst runt 200 för datorbutiken medan de billigare kanske tjänare ngn tia(eller mindre)
så jämför överlag med billigast -

prisjakt en en bra sida pricerunner också eller buggy

mindrebutikerna kan (de billiga har mindre lager, färre anställda - osv) därav tror jag att de har lagt på lite i vinst.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av dronebreg
Trots min okunskap om datorer men på begäran av ännu mindre kunniga och för att de sk. kunniga som bedriver datasupport är ännu mer okunniga än mig så har jag startat en datasupportfirma!
(No joke )

Webbplats, lokal, F-skatt,bil, etc är redan klart, har även konto hos 2 st grossister.

Jag valde dem efter ha gått bakvägen och tagit reda på vilka net on net köper av, tänkte att de borde ha en bra/billig grossist.

*Finns det någon lista någonstans förutom i Gula sidorna på
grossister på dataprylar?

*Någon här som vet vilka Datorbutiken och Komplett köper av?

Kanske är det helt fel tänkt då jag behöver en grossist som ger hyfsade priser till sådanna som mig som knappast kommer att sälja 1000+ av enstaka saker v a r j e månad....

I nuläget så har jag inpriser som ligger -+5-15% av utpriser hos t.ex. Datorbutiken, oftast cirkla eller lite över deras utpris

I och för sig är det inte hela världen då jag inte tänkte tjäna mina pengar på att sälja delar men det vore trevligt att inte behöva beställa delar från nätet för att sedan sälja dem till kund....

Permalänk
Medlem

en av de bra distarna/grossisterna som vänder sig till små återförsäljare är gandalf:
www.gandalf.se

Visa signatur

detta är min nya sign!

Permalänk
Medlem

tror det blir svårt att få bättre priser än dem du har faktiskt. Tro det eller ej men det finns inga marginaler i den här branschen.

Visa signatur

I/O is everything !

Permalänk

Tusen tack för hjälpen.

Gandalf var ingen höjdare dock, de borde skicka sin personal på charmkurs.
Dessutom är deras huvudsyssla att kunna hjälpa folk som inte kan något om datorer att sälja datorer:URK och dubbelurk!

EDIT:

Då har jag äntligen hittat en dist. som ligger stadigt under komplett och db på samtliga prylar!

dvs. db och komplett saltar också sina priser på volymvaror som t.ex. DDR ram , troligtvis har jag hittat vem de köper från

Visa signatur

Antec P180, Neopower480 IntelD865PERL 3.20E@3333MHz, 2GB HyperX (Dual), X850XT PE(AGP),Audigy 2 ZS, [Raptor,Seagate,Samsung HDD]Samsung 913N, 100mbit fiber
XP,ZoneAlarm,O&O Defrag,Gevalia

Permalänk
Medlem

Re: Vilka grossister(till återförsäljare) har låga priser?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av dronebreg
Trots min okunskap om datorer men på begäran av ännu mindre kunniga och för att de sk. kunniga som bedriver datasupport är ännu mer okunniga än mig så har jag startat en datasupportfirma!
(No joke )

Webbplats, lokal, F-skatt,bil, etc är redan klart, har även konto hos 2 st grossister.

Jag valde dem efter ha gått bakvägen och tagit reda på vilka net on net köper av, tänkte att de borde ha en bra/billig grossist.

*Finns det någon lista någonstans förutom i Gula sidorna på
grossister på dataprylar?

*Någon här som vet vilka Datorbutiken och Komplett köper av?

Kanske är det helt fel tänkt då jag behöver en grossist som ger hyfsade priser till sådanna som mig som knappast kommer att sälja 1000+ av enstaka saker v a r j e månad....

I nuläget så har jag inpriser som ligger -+5-15% av utpriser hos t.ex. Datorbutiken, oftast cirkla eller lite över deras utpris

I och för sig är det inte hela världen då jag inte tänkte tjäna mina pengar på att sälja delar men det vore trevligt att inte behöva beställa delar från nätet för att sedan sälja dem till kund....

Är du på riktigt eller det ett skämt? NetonNet är kända för att gråimportera mycket från utlandet. Men vi pratar tusentals i volymer. Där är inga marginaler i databranschen när det gäller internetpriser.

Satsa på en bransch med marginaler. Porrleksaker och vuxenfilm tex. Ju grövre desto mer pengar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dronebreg
Tusen tack för hjälpen.

Gandalf var ingen höjdare dock, de borde skicka sin personal på charmkurs.
Dessutom är deras huvudsyssla att kunna hjälpa folk som inte kan något om datorer att sälja datorer:URK och dubbelurk!

EDIT:

Då har jag äntligen hittat en åf som ligger stadigt under komplett och db på samtliga prylar!

dvs. db och komplett saltar också sina priser på volymvaror som t.ex. DDR ram , troligtvis har jag hittat vem de köper från

Du har hittat en billig åf? Det var väl en distributör du letade efter. Jag tror för övrigt att du har pratat med fel folk på Gandalf, fråga vilken åf som helst vad de tycker om gandalf.

Var köper db och komplett DDR-minne från har du kommit på? De flesta minnestillverkare säljer direkt till åf om det är tillräckligt med volym..

Visa signatur

detta är min nya sign!

Permalänk

Det ligger inte längre i mitt instresse att tjafsa, jag är helt nöjd som det är just nu.

CLn, tack för din synpunkt.Tryckfelsnisse; dist. ska det vara.
Det var puckat av mig att nämna så mycket som jag gjorde, jag har inga vidare kommentarer.

Visa signatur

Antec P180, Neopower480 IntelD865PERL 3.20E@3333MHz, 2GB HyperX (Dual), X850XT PE(AGP),Audigy 2 ZS, [Raptor,Seagate,Samsung HDD]Samsung 913N, 100mbit fiber
XP,ZoneAlarm,O&O Defrag,Gevalia

Permalänk
Medlem

http://www.smg.se/
Har för mig att smg är den största grossisten i Sverige men kan ha fel.

Men kan ju meddela att för det mesta så hitter man datordelar billigare på komplett.se eller datorbutiken.com än hos grossister. Alternativt handlar i lokal affär för att slippa frakten.

Visa signatur

sega arkad maskin med 2 analoga joyar 16 knappar, 30" monitor. Neo geo 6 slotars som dunkar ski**n ur din PC!