Permalänk

Var kan man hitta sånt här nät?

Bilderna längst ner på sidan här: http://www.bit-tech.net/modding/2004/06/09/orac3_part5/7.html (Orac3 modden btw, gammal men lika grym för de)

Men typ ett sånt nät? Som luft kommer igenom men e svårt o se igenom? Nån som vet några altenativ? har hittat myggnät men de känns lite B =P

EDIT: Fler bilder längre ner på den här sidan: http://www.bit-tech.net/modding/2003/12/07/orac3_part3/10.htm...

Står ju där att det är nån sorts "model making mesh" men hittar inget modell byggar nät lr va de nu kan vara :S

Permalänk
Medlem

ser ut som likadant nät som det är på ikea papperskorgarna..

Visa signatur

Pennywise: Beep-beep Richie!

Permalänk
Medlem

finns i biltillbehörs butiker. Exempelvis Micro (micro.se)

Visa signatur

Projekt inför 2008 på G.

Tidigare projekt: http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=54319...

Permalänk

liknar det som finns på biltema.. antagligen lite större hål i den men funkar fin fint..
http://www.biltema.se/products/product.asp?iItemId=93213

ser iofs nu efter att ha kollat bilderna igen att det verkar vara 2 olika nät dom använt.. första länken har lite större hål (liknande biltema nätet) och andra länken är mycket mindre.. eller så har jag bara dålig syn och det är samma nät på båda länkarna?

Visa signatur

Det finns inget som e är dåligt gjort..
Bara mindre bra :)

Permalänk

Hmm... ja nu när du säger de, det kanske är lite finmaskigare i de andra nätet...de e ju de som e snyggast plus att det brukar hålla bort damm rätt bra faktiskt
Ska nog ta en sväng in till biltema o kolla på de, annars kanske nån hobby affär har de. Får ta me en bild o visa, "sånt här vill ja ha" ^^

Permalänk
Permalänk

Finns även att köpa på typ OK-mackar där det säljs för att användas när man ska spackla igen hål i karossen.

Visa signatur

i7 930 @ 3.8 | P6X58D-E | 6GB Corsair XMS3 | 2x R9280X | Intel SSD|
Dell UltraSharp 2707WFP | Logitech Z5500 | Logitech Illuminated | MIONIX Saiph 1800 |

Permalänk
Avstängd

undrar vad storleken på hålen är i biltemas honeycomb-nät. Många 120mm nätagg använder sig av honecomb-mönster som är rätt små, tycker det är fett snyggt..

Tänkt använda honeycomb-nät till min uppkommande PSU modd... Nån som vet storlkene på hålen från biltema?

Visa signatur
Permalänk

Köpte sånt nät på bauhaus för en 50kr var en lagom stor bit typ 50x50cm...kan till och med varit större..

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Avstängd

det där dom använder är i princip biltemas spakelnät, honeycomb är helt annat än sträckmetall.

Honeycomb är en plåt med stansade hål

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Finns på hornbach, i deras lilla plåtavdelning

Permalänk

Aha sträckmetall!!! =D
Blir att börja leta efter de då!

Ju mindre desto bättre, dels tycker jag det är snyggt som attan plus att jag vet att Gtek hade förut ett fläktgaller som även fungerade som ett filter eftersom den va gjord i fin maskig sträckmetall (nu e ja stolt, lärt mig ett nytt ord ^^) som gjorde att dammet fastna i nätet (nästan allt iaf =P)
Dom var fyrkantiga och var gjorda i aluminium...köpte 3st på test sen efter de försvann dom och jag har inte hittat dom igen =(

Permalänk
Medlem

Nej! Mirakel!
Fan va nice ;D Satt och letade som fan igår efter detta. Det finns på http://www.hifikit.se/ oxå. Men där är det 198:- för 1,5x2 m som gäller.
HIFIKIT ELECTRONIC AB

Visa signatur

Sist jag var aktiv här var nedan min setup, nu vet jag inte ens vad jag har för hårdvara under mina händer...

|AMD Athlon 3800+ Dual Core|DFI Lanparty Ultra-D Nf4|2048 mb Ram|DiamondMax160 gb 7200rpm|Tagan 2force 430w|Thermaltake Tsunami <---- Till salu!! |XFX 7800 GT 256mb |

Permalänk

Hittade bara ett sånt här galler: http://www.hifikit.se/show_prod.asp?id=517

och tyvärr är det inte riktigt de som jag helst vill ha, men hittar jag inget annat får de duga ^^

Permalänk
Medlem

Är det INGEN som kan ge ett namn på en butik som har sträckmetall i stockholmsområdet?

Blir så jävla dyrt att handla direkt från industrin i små upplagor...

Visa signatur

Error 412: Precondition Failed - You need to use a real browser in order to view this signature!

Permalänk
Medlem

Som jag tidigare skrev så har biltillbehörsfirman Micro detta. Ligger en butik i kungens kurva.

Visa signatur

Projekt inför 2008 på G.

Tidigare projekt: http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=54319...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZtarDuzt
Som jag tidigare skrev så har biltillbehörsfirman Micro detta. Ligger en butik i kungens kurva.

Ok, men har dem finmaskigt också?

Jag föraktar verkligen butiker med dåliga webshoppar.

Visa signatur

Error 412: Precondition Failed - You need to use a real browser in order to view this signature!

Permalänk
Medlem

Bauhaus har sånna "nät" såg jag. Rätt billiga oxo

Visa signatur

Glass är gott

Permalänk

Håller med x86...hatar när man inte kan få fram nån information via en hemsida om dom nu har en...
Känner inte för att åka 20 mil för kolla om dom har de =P
Bauhaus hitta ja inte heller så värst mycket användbar info på tyvärr.

Permalänk

Finns på bauhaus i länna så det borde finnas på de andra också. Letade en jävla massa innan jag hitta det där. Fanns i massa storlekar för ok priser. Så ta en tur dit och titta....

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk

nät

sånt nät hittar man hos mig har en stor karta ligger . vet ej om det är exakt lika storlek på maskerna men köpte min karta på 1*2 meter hos lokala metall handlaren för 200 kr

Visa signatur

man lär sig något nytt varje dag

Permalänk
Medlem

Jaha, så är det någon som fått tag på hexagonnät (honeycomb) i Sverige ännu?
Värdelöst dyrt om man skall behöva beställa i staterna...

Visa signatur

AMD A64 X2 4200+ (E6)| Asus A8R MVP | BFG 8800GTX | Twinmos 2x1GB | WD Raptor 150 | OCZ 520W Powerstream | Audigy 2

Permalänk
Medlem

Kanske du kan ha sånt man har till moppar (styling nät) ?

Visa signatur

- C2D e8400 @3.8Ghz | P5QL-E | 4x1024MB Crucial BallistiX 1066Mhz | Asus Extreme 8800GT | Antec ThreeHundred | Samsung SpinPoint 320GB | Corsair TX650w | Vista Ultimate 64-bit | Icybox-Western Digital Scorpio 160GB | Maxtor One Touch 500GB -

Permalänk
Medlem

Såg i senaste Biltema-katalogen att det finns där också om någon letar, fanns svart och silver.

Visa signatur

Ryzen 9 5900X, Asus TUF X570-PLUS, XFX 6950XT, 48GB G.Skill 3600Mhz, Corsair HX650, Samsung 840 EVO 250Gb, Kingston A2000 M.2 500GB, 1+2 Tb HDD, MSI Optix MPG321UR-QD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PMJ
Såg i senaste Biltema-katalogen att det finns där också om någon letar, fanns svart och silver.

Hexagon-nät? Vad jag kan se så är det vanligt sträckmetall-nät Biltema säljer...

Update: AC Ryan har hexagonformat stansat/skuret nät i sitt sortiment! Både i plåt och i aluminium. Jag har dragit iväg ett mail till Gtek som är generalagent i Sverige för AC Ryan för att se om dom kan ta in det. Annars finns det lite här och var på webshopparna i centraleuropa. Jag återkommer med mer info så snart jag vet något.

Visa signatur

AMD A64 X2 4200+ (E6)| Asus A8R MVP | BFG 8800GTX | Twinmos 2x1GB | WD Raptor 150 | OCZ 520W Powerstream | Audigy 2

Permalänk

Annars finns ju alltid papperskorgen Dokument från IKEA.

Visa signatur

Workstation: Gigabyte P35-DS3 - Q8300 - Corsair TWINX 2x1 GB - XFX HD5770 - 1.7 TB || Laptop: Amilo Pro V3505 - Centrino Duo T2050 - 1 GB RAM - 80 GB
Server 1: Dimension 4700 - P4 2.8 GHz - 256 MB RAM - X300 - 280 GB || Server 2: ABIT I-G31 - E2200 - 2 GB RAM - 40 GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kicking_kangaroo
Annars finns ju alltid papperskorgen Dokument från IKEA.

Eller för all del någon annan i samma serie, finns även skrivbordsunderlägg, dokumentsamlare, pennmugg etc. som också har samma sorts nät.

Visa signatur

Workstation: AMD Phenom II X4 955 BE @3.40 GHz, M4A785TD-V EVO/U3S6, Corsair Force SSD 60 GB, 8 GB Corsair XMS3 DDR3 PC12800
Server: Intel Core 2 Duo E6300 @1.86GHz, GA-EP45T-UD3LR, 4 GB PC10600 RAM, Ubuntu Server 10.10

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nip3o
Eller för all del någon annan i samma serie, finns även skrivbordsunderlägg, dokumentsamlare, pennmugg etc. som också har samma sorts nät.

Samtliga dessa Ikea produkter är i stål.

Gtek bangade att ta hem. Ett "ark" om 500mm x 500mm är nu beställt ifrån:
http://www.caseking.de/shop/catalog/product_info.php?products...

Betalning genom banköverföring (IBAN+BIC). Återkommer med mer info när jag fått produkten.

Visa signatur

AMD A64 X2 4200+ (E6)| Asus A8R MVP | BFG 8800GTX | Twinmos 2x1GB | WD Raptor 150 | OCZ 520W Powerstream | Audigy 2

Permalänk
Avstängd

jääävlar vilken kabeldragning i chassit om ingen lade märke till det..

Permalänk

är det inte sådant nät som brukar användas i engångs grillar?

Visa signatur

håll klafen jag är dyslektiker
- egva 780i sli - q6600 + TRUE @ 3,5GHZ(Max 4.4GHZ med SS) - 2x8800gt SLI - OCZ SLI PC6400 4096MB - Fractal Design Newton 650W - Lian LI PC-A05B -
HP 2020 tablet pc