Permalänk
Medlem

Asrock dual sata 1.4 bios

Hej kör med bios 1.4 med mitt asrock dual sata och en opteron processor , kan dock inte ändra htt, när jag väljer att manuellt ändra fsb och pci frekvens så vägrar den gå in i den menyn står bara 200 och 100 och vägrar låta mig ändra nåt. Har ett 6800le agp.

Tacksam för svar

Permalänk
Medlem

Testat med 1.20? Har för mig att alla officiella efter 1.20 är sämre klockningsmässigt.

Visa signatur

Det kan inte bli mer än fel.
En renrasig homosapiens, en härförare, en titan - kort och gott: en Göteborgare!
Självmord är en långvarig lösning på ett tillfälligt problem.

Permalänk
Medlem

nja hade helst sett att jag slapp byta bios igen, det skrämde mig nog när jag bytte till 1.4. Men som sagt jag kan inte klocka alls. Ingen som vet om det är så med 1.4 eller om jag missat någon inställning

Permalänk
Medlem

Jag kör OCWBeta2. Mycket finare bios. Låset på 274HTT är borta.

Permalänk
Medlem

ok får ställa frågan så här istället.

Licken visst är det cpu frequency som man skall ändra för att ändra htt, och den är precis över pci frequency i bios och kan bara ändras efter man satt dem på manual.

För jag kan inte ändra någon av dem.

Får isåfall byta bios ngn dag

Permalänk
Medlem

Pheidias, använd + - för att ändra den.. prova det du (ej enter)

Visa signatur

| ASrock 939Dual-Sata2 with TT Big Typhoon | AMD Opteron 144 Cabge @ 2700 MHz |
| Kingston HyperX 2x512 mb PC3200 2-2-2-5 2T | Connect3D X800GTO 16 pipes @ 590/560 with Silencer 4 Rev2 |
| Chill-Innovation 520W, 38A | 3Dmark05 = 6900 p |

Permalänk

Re: Asrock dual sata 1.4 bios

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pheidias
Hej kör med bios 1.4 med mitt asrock dual sata och en opteron processor , kan dock inte ändra htt, när jag väljer att manuellt ändra fsb och pci frekvens så vägrar den gå in i den menyn står bara 200 och 100 och vägrar låta mig ändra nåt. Har ett 6800le agp.

Tacksam för svar

Funkar alldeles utmärkt med 1.4. Kör min Opteron 146 i FSB 270......
Valde async och skrev 270 i FSB. Är ditt moderkort konstigt???

Permalänk
Medlem

Hehe tack för alla svar hade helt missat att man skulle köra med + och - för att ändra, trodde det skulle komma upp en fancy meny man kunde välja i. Så tack för all hjälp