Permalänk
Medlem

X850XT-PE DVI Prolem

Hej!
Har VGA skärm fast grafikkortet har dubbla DVI utgångar men dator skärmen reagerar inte på konverten från DVI till VGA ,den som medföljde..: "no signal found" ..suck..
alltså måste man köpa en platt skärm som stödjer DVI för att få skiten o funka eller? nån som råkat ut för samma?

isåfall är ju den där konverten helt värdelös! :S

Permalänk
Medlem

Helt säker på att det är konvertern det är fel på?

Att skärmen inte går igång kan betyda en jäkla massa olika fel.

Visa signatur

MSI K9N SLI Platinum - A64 X2 5600+ @ 3 GHz - 4GB Corsair XMS2-6400 4-4-4-12 - MSI GeForce 8800GTS 320MB OC - Aspire 520W

Permalänk
Medlem

För mig har konverterarna alltid fungerat. Kör med DVI på min dator men har använt den på andra skärmer via adapter. Har inte ditt grafikkort men har testat med olika adaptrar och olika graffikkort. Har alltid funkat. Så ditt fel beror kanske på nåt annat...

Visa signatur

Stek mer! - Flingor - Schampo
Överklockning är är lika överskattat som din dator är överklockad.

Permalänk
Medlem

jo felet var..cpu´n , den var ej åt dragen med "spaken" hehe

Permalänk
Medlem

hmm.. spaken ej åtdragen.. står itne spaken rakt ut då? hur får man på en kylare då?

Permalänk
Medlem

Det går på amd processorer så vitt jag vet har en själv och tittar på den just nu (sidan öppen).. Ser även att det går att ta upp den men förstår inte hur man sätter på kylaren Utan att märka att den vart uppe :S

Visa signatur

..MK:P8Z77-V DELUXE..
......Cpu:3570K@4,7......
....Ram:Ballistix 16gb....
..Hdd@:SSD 840 PRO..
........GPU:GTX 760........

Permalänk

Det kanske är spännskaken till kylaren som inte var spänd, så den bara låg på CPU

Visa signatur

Corsair 4000X | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | XFX RX 6800 | Kingston Fury Beast 2x16GB | WIN 11 PRO